Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25 augustus 2007, 06:53
papapablo papapablo is offline
pablo
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 09 april 2006
Berichten: 82
Question sms niet te deleten op treo 650!

1 sms is niet te verwijderen. Kreeg van collega terwijl deze zijn gsm op zak had en geen sms verstuurd had van hem een sms?! Hierbij stond ook géén tekst oid. Ná harde reset kon deze worden verwijderd, een volgend ontvangen sms kon wel worden gelezen, maar kan niet op worden gereageerd of worden verwijderd?! In gebruikelijke keuzemenu bij sms-bericht staat alleen optie "done", en verder niets. Opnieuw harde reset helpt niet. Heeft iemand een idee? Komt dit spookgedrag vaker voor? Boven display staat ook extra code (Inbox(65535/1), dit heb ik ook nog nooit gezien.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 augustus 2007, 16:36
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik heb geen idee wat je probleem heeft veroorzaakt, maar je kan kijken of je met een programma zoals Filez je sms-database kan weggooien. Dat zou het probleem moeten verhelpen, al ben je dan wel je sms'jes kwijt. Zoek in Filez op CreatorID HsCh voor de juiste bestanden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 augustus 2007, 10:53
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
Forumbikkel
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: Lage Mierde
Berichten: 156
Stuur een bericht via Skype™ naar Mwfadebeer
Zelf heb ik een aantal jaren veel gebruik gemaakt van mijn 650. Dit probleem is bij mij in elk geval nooit voorgekomen.

Michel
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 september 2007, 20:22
papapablo papapablo is offline
pablo
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 09 april 2006
Berichten: 82
Ik kan in Filez niet het juiste bestand vinden waar de sms wordt bewaard, weet iemand dat? Domo, je gaf als voorzet Zoek in Filez op CreatorID HsCh voor de juiste bestanden, ik kom hier niet mee verder, bedoel je dat ik dan via filez de juiste bestanden moet zoeken of via CreatorID???
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 september 2007, 23:14
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Het klinkt als een corrupte SMS Database. Zover ik kan overzien heeft deze in Filez Filename "Messages Database" en Creator "MsSt". Deze zou je dan dus kunnen proberen te deleten (ik zou eerst een backup maken..)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 september 2007, 21:25
papapablo papapablo is offline
pablo
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 09 april 2006
Berichten: 82
opgelost!!!

De vervelende sms is verwijderd, dankjewel robvanvliet. Na harde reset en synchronisatie is het bestand Messages database weer teruggezet, alle dus ook de bewaarde sms-jes zijn natuurlijk wel verwijderd. Aantal kb was eerst ±85 en na verwijdering ±13, dat geeft dus aan dat alles is verwijderd... jaja ik snap het wel ooit een keer...nogmaals bedankt. Hoe het kon gebeuren zal wel een raadsel blijven.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023