Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22 januari 2007, 21:52
Appeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Question Upgraden Palm Tungsten T3 naar Tx

Beste Palmers,

Ik ben nieuw op dit forum en heb de volgende vraag : ik heb diverse malen geprobeerd om mijn Tx te installeren. Ik had hiervoor een T3. De Tx neemt steeds de formaten van de T3 aan, waardoor ik niet over het volledige scherm kan beschikken op de Tx. Ik gebruik een Apple Powerbook (OS-X).

Wie kan me advies geven !

Alvast bedankt,
Appeltje
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 januari 2007, 23:50
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Hoi Appeltje, ik heb dezelfde situatie, behalve dat ik geen Mac heb. Ik heb begrepen dat je alle software opnieuw moet installeren op je T|X en dat je je data van Contacts, Calendar, etc. via je PC (Mac) backup kunt terughalen. Zie ook deze link: http://www.palmclub.nl/faq/23255/pal...en-nieuwe-palm .

Hou me op de hoogte, misschien kunnen we mekaar helpen !

Jan Karel
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 januari 2007, 20:13
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
De bestanden AppSlipRotate.prc en StatusBarLib.prc, die je op een Tungsten|T3 nog nodig had om je Graffiti-gebied weg te kunnen klappen, heb je op een T|X niet meer nodig.
Als je deze bestanden van je palm verwijdert kun je het Graffiti-gebied dus wegklappen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 januari 2007, 20:49
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Beetje off-topic:
Dit geldt ook voor het overstappen van een T|C naar een T|X. De WiFi instellingen worden dan foutief overgenomen. Ook hier moet je dus op een schone T|X alles opnieuw installeren.

Let op dat niet alle data van alle programma's worden meegenomen tijdens het maken van een backup. Je kan dit controleren met Filez.

Voor de standaard programma's geldt:
- Zoek op je pc in de directory /Program files/Palm naar je hotsync name (of iets wat daar in de buurt komt) en hernoem deze naar bijv xxx.old
- Synchroniseer je nieuwe palm, er wordt nu een nieuwe directory voor deze palm gemaakt.
- Zoek in de oude backup (dus in xxx.old) naar de directories adress, datebook, memopad, notepad en todo en copieer de *.dat files naar de overeenkomstige directories voor je nieuwe palm.
- klik met je rechtermuistoets op het hotsync symbooltje rechtsonderin je pc scherm. Ga naar 'Custom' en verander de synchronisatie naar 'Desktop overwrites handheld' voor de bovengenoemde programma's. Het vinkje bij 'Set as default' moet uit blijven.
- synchroniseer je nieuwe palm weer en de gegevens worden overgenomen.

De settings voor de hotsync gaan vanzelf weer terug zoals het hoort.
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 januari 2007, 22:34
Appeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Alle Palmers bedankt voor de adviezen. Ik heb vanochtend erg vroeg een nieuwe installatie gemaakt, zoals RobB ook heeft omschreven (ik had uiteindelijk hetzelfde advies gevonden op de website van Palm). Door de 3e-partij software op deze manier te isoleren, heb ik een goede install kunnen maken. Daarna heb ik elk programa in BackupOld (Old voor installatie toevoegen aan Backup) apart geprobeerd, om te zien welke problemen gaf.

Nogmaals erg bedankt !
Appeltje
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023