Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07 januari 2007, 13:35
sjtuijp
Guest
 
Berichten: n/a
Meegeleverde bescherming Palm T|X voldoende?

Hoi allemaal,

Ik overweeg mijn Sony Clie te vervangen door een Palm T|X. Nu kun je als bescherming zo'n metaalachtige beschermingsdoos erbij kopen, maar dat lijkt mij veel te groot en te zwaar om in m'n binnenzak te hebben.

Ik las op de site van pdashop.nl dat er een standaard beschermhoes bij zit. Is deze hoes voldoende als bescherming? Of glijdt m'n palm daar makkelijk uit?

Vriendelijk groet,

Steven
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 januari 2007, 13:58
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Bij mijn weten zit er een beschermkapje bij (een soort flap) die kan wegklappen naar achter. Ik heb mijn TX enkele maanden gebruikt, met alleen dit flapje, en het voldoet volgens mij uitstekend.
Elke case maakt het mooie toestel dikker, en onhandiger. (IMHO)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 januari 2007, 15:50
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Geen hoes meegeleverd inderdaad. De aluminium case maakt de TX nauwelijks dikker, slechts marginaal zwaarder. Geen slechte investering in mijn ogen...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 januari 2007, 23:04
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
Heb net mijn TX van de hand gedaan inclusief alu hardcase. Als ik zie dat ik de TX in case zo in mijn koffertje kon flikkeren (tussen allerlei andere hardware, kabels, zakmes etc) en er alleen wat krasjes op de case zijn gekomen (anderhalf jaar gebruik) zou ik er niet eentje willen missen. Aan de andere kant is de TX van een soort kunststof gemaakt waardoor hij niet erg bevattelijk is voor schade. Als je hem alleen in je binnenzak gaat verplaatsen is de bijgeleverde flap waarschijnlijk voldoende. Denk wel aan een goede screenprotector!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 januari 2007, 23:44
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
het standaard "flapje" wat je erbij krijgt zorgt voor krassen op je PDA. Ik zou gewoon een silicon case kopen als je niet van een dikke case houdt. (zie o.a. http://www.palmclub.nl/reviews/525/P...-Zire-72.html). Al weet ik niet of die er ook voor de Tungsten X zijn.
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 08 januari 2007, 18:44
Ratch's schermafbeelding
Ratch Ratch is offline
Palm Werper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 249
Waarom geen lederen variant?
__________________
ITIME - Time To Get It
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 januari 2007, 18:56
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratch Bekijk bericht
Waarom geen lederen variant?
Kan natuurlijk ook alleen wordt je TX dan nog groter...en dat was een bezwaar las ik in de eerste post. Met aluminium (of iets dergelijks) case merk je niet zoveel verschil in grootte is mijn ervaring. Leer maakt echt een stuk dikker (en ik heb het hier niet over mensen...).
Met citaat reageren
  #8  
Oud 08 januari 2007, 22:55
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Ben ook niet zo dol op cases of leren mapjes, maakt je Palm veel te dik om in je borstzak te dragen. Maar, mijn TX is zonder flapje geleverd, dus wat nu ?

Wodkadrinker had nog een flapje zei hij, maar die is blijkbaar door de katten aangevallen. Hoe ziet zo'n alucase er uit ? Misschien toch maar overwegen tenzij ik nog aan zo'n flapje kan komen...

Jan Karel
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 januari 2007, 10:34
Wodkadrinker Wodkadrinker is offline
Forumbikkel
Voornaam: Cor
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 december 2002
Locatie: Rijswijk
Berichten: 136
Toch nog flapje

Ik heb zoals beloofgd toch nog een flapje gevonden voor je.
Ligt nu klaar zonder gevaar voor poesen.

Groet Cor
Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 januari 2007, 17:28
Casparko
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjtuijp Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Ik overweeg mijn Sony Clie te vervangen door een Palm T|X. Nu kun je als bescherming zo'n metaalachtige beschermingsdoos erbij kopen, maar dat lijkt mij veel te groot en te zwaar om in m'n binnenzak te hebben.

Ik las op de site van pdashop.nl dat er een standaard beschermhoes bij zit. Is deze hoes voldoende als bescherming? Of glijdt m'n palm daar makkelijk uit?

Vriendelijk groet,

Steven
Hoi Steven,

ik heb onlangs ook een Palm TX aangeschaft en dacht ook dat ik daar een afdoende bescherming voor moest kopen. Heb ik gedaan, metalen doos voor 40,00 euro. Nooit gebruikt, inderdaad veel te zwaar in je borstzakje. Ik heb gewoon het standaard bijgeleverde kleppie gemonteerd. Bevalt uitstekend en beschermd je schermpje goed genoeg. Heb hem plm. 2 mnd. Alleen ff goed kijken met monteren. Aan de linkerkant in je Palm zit aan de zijkant een uitsparing, waarin je vanaf onderkant dus, eenvoudig de strip van het klepje kunt schuiven. Niet aanschaffen, te zwaar en te duur voor het doel.

Vr. gr,
Caspar.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 07 mei 2007, 16:50
danielharmens danielharmens is offline
Junior lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 20 maart 2007
Berichten: 4
.

Laatst gewijzigd door danielharmens; 12 februari 2013 om 23:03.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023