Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15 augustus 2006, 13:00
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
[Nieuws] Beestjes vallen TFT-schermen aan

Beestjes die onder je touchscreen of in je lcd-scherm kruipen. Volgens TamsPalm duikt dit probleem met de regelmaat van de klok in Duitsland op. De gebruiker ziet het als dode pixels.
Trips, in de volksmond 'donderbeestjes' geheten, zijn kleine insekten, die erin slagen om tussen de (touchscreen en/of andere) folie en het LCD-scherm te kruipen. Wanneer ze de uitgang niet meer vinden en ergens halverwege het scherm het leven laten, bedekken ze met hun lichaam een aantal schermpixels, wat hetzelfde effekt geeft als dode pixels.
Tot op heden is er nog geen afweermiddel gevonden of een goede manier om deze 'bug' weer te verwijderen. Zolang het beestje leeft kan het zeer amusant zijn, zoals deze video laat zien. Maar als het dood is zit je natuurlijk met een permanente vlek.
Mijn raad is: zet je LCD uit, want deze geeft ook warmte af. Dat vergroot de overlevingskansen van het beestje, waardoor de kans ook groter wordt dat het er van tussen geraakt.


bron
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 192.jpg‎ (96,2 KB, 100x gelezen)

Laatst gewijzigd door ghia; 15 augustus 2006 om 13:14.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 augustus 2006, 14:01
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Ik heb het laatst gehad. Zo'n onweersvliegje (zo heet het geloof ik, die zijn dunner dan een naald, hebben pootjes en vleugeltjes) was TUSSEN mijn scherm gekropen. Ik heb hem met m'n vingers naar de rond kunnen aansporen en toen heb ik hem nooit meer gezien. Godzijdank leefde ie nog, anders had ik een probleem. Een zwarte rij van 3 pixels leek het op.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023