Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #661  
Oud 13 september 2005, 21:22
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zugzug
Zijn ze allebei van Brando Gaz? Ik denk dat stroefheid juist een voordeel is, gezien je treo dan niet per ongeluk er uit kan vallen.

Zelf heb ik nog een probleempje, die wellicht al in deze thread behandeld is: bij het typen wordt "wel" automagisch omgezet in "we'll". ZEER vervelend om dat continu te verbeteren: het valt me nu pas op dat het toch een woord is dat ik erg vaak gebruik. Moet de taalinstellingen op een bepaalde manier op Nederlands ingesteld worden ofzo?
Ze zijn allebei van een (andere) vage eBay zaak.

En zoek maar eens op we'll of op mytreo.net: er is een hack uitgekomen die dit aanpakt.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #662  
Oud 13 september 2005, 21:48
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zugzug
Zelf heb ik nog een probleempje, die wellicht al in deze thread behandeld is: bij het typen wordt "wel" automagisch omgezet in "we'll". ZEER vervelend om dat continu te verbeteren: het valt me nu pas op dat het toch een woord is dat ik erg vaak gebruik. Moet de taalinstellingen op een bepaalde manier op Nederlands ingesteld worden ofzo?
Hier besproken: http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?t=20523
Met citaat reageren
  #663  
Oud 13 september 2005, 21:50
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Thanks JP, Gaz had mij er al op gewezen. Werkt goed!
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]
Met citaat reageren
  #664  
Oud 14 september 2005, 19:10
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Ik vraag me af of er meerdere typen siliconenskins in de omloop zijn voor de Treo 650, m.a.w. wie heeft er een siliconenskin van de Treo 650 waarbij je niet excessief je Treo erin hoeft te duwen?
Ik heb al sinds dag 1 een soliconenskin om mijn Treo 650. Ik had nog niet eerder een PDA met zo'n skin gehad, maar ik kan me herinneren dat ik hem er ook erg moeilijk in en uit vond gaan. Nu (4 maanden later) heb ik er helemaal geen problemen meer mee. Of de siliconen is soepeler geworden, of ik ben er aan gewend geraakt om de Treo er in en eruit te halen (meestal om in m'n brodit auto houder te stoppen).
Met citaat reageren
  #665  
Oud 14 september 2005, 19:12
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ja, de oude siliconenskin van mijn Treo 600 was na 4 maanden ook een fluitje, maar de eerste week was toch wel makkelijker dan de eerste week van mijn Treo 650 skin. Hm. Ik bewerk nu overigens de binnenkant van de case met Zwitsal Baby Massageolie - hopen dat dat een beetje aan de binnenkant erin trekt.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #666  
Oud 22 oktober 2005, 13:57
Kaysar Kaysar is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 augustus 2001
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 35
Zo, terug van heel lang niet hier geweest...

Waarom ben ik dan terug? Mijn HP4150 verdient een opvolger. Heb er ontzettend veel plezier aan beleefd, vind het de beste pda die ik ooit heb gehad. Maar goed, dat kom ik niet vertellen.

Ik wil nu graag pda en telefoon combineren. Wat Palm betreft kom ik dan uit op een Treo 650, lijkt me een machtig apparaat. Alleen vraag ik me het volgende af:

- Hoe groot is nu de kans dat je te maken krijgt met spontane resets (i.c.m. T-mobile)? Op alle fora is dit namelijk toch wel iets dat terugkeert, zeker als je de posts leest vlak na de intro van de Treo 650. Meer dan een reset in de week vind ik eigenlijk al teveel. Is bijv. ooit via een poll geinventariseerd welk % beziiters hier last van heeft (gehad)?
- Ik ben kritisch over het geluid tijdens het bellen. Een Samsung D500 heb ik van de hand gedaan omdat ik gek werd van de ruis op de achtergrond en het 'flauwe' geluid. Dat van een eerder SE T610 en huidige Motorla V3 vind ik gewoon goed.
- Heeft iemand wel een bij T-mobile gevraagd of het onbeperkt internetten voor 9,50 ooit wordt toegestaan met de Treo 650?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Met citaat reageren
  #667  
Oud 24 oktober 2005, 16:09
Klaas's schermafbeelding
Klaas Klaas is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 11 april 2005
Berichten: 50
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaysar
- Hoe groot is nu de kans dat je te maken krijgt met spontane resets (i.c.m. T-mobile)? Op alle fora is dit namelijk toch wel iets dat terugkeert, zeker als je de posts leest vlak na de intro van de Treo 650. Meer dan een reset in de week vind ik eigenlijk al teveel. Is bijv. ooit via een poll geinventariseerd welk % beziiters hier last van heeft (gehad)?
Palm heeft uit zichzelf weinig spontane resets (minder dan ppc is mijn ervaring). Icm een sim-kaart zijn er nog wel problemen geweest, maar zoals je aangeeft waren die threads uit het begintijdperk. Zelf heb ik orange met een sim die volgens die posts niet werkt, maar ik heb nergens last van. T-mobile had dezelfde problemen: lag aan het merk en type sim-kaart.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaysar
- Ik ben kritisch over het geluid tijdens het bellen. Een Samsung D500 heb ik van de hand gedaan omdat ik gek werd van de ruis op de achtergrond en het 'flauwe' geluid. Dat van een eerder SE T610 en huidige Motorla V3 vind ik gewoon goed.
Tja, die types heb ik geen ervaring mee. Ik had een Nokia 6230 en ben prima tevreden over de Treo 650. Ik gebruik 'm wel meestal icm een BT headset (jabra).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaysar
- Heeft iemand wel een bij T-mobile gevraagd of het onbeperkt internetten voor 9,50 ooit wordt toegestaan met de Treo 650?
Ik heb daarover een keer een post gelezen op 't forum waarbij T-mobile wisselende geluiden afgaf. Zou je even met de zoekfunctie moeten nakijken.
Met citaat reageren
  #668  
Oud 24 oktober 2005, 16:11
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Tja, die types heb ik geen ervaring mee. Ik had een Nokia 6230 en ben prima tevreden over de Treo 650.
Sluit ik me helemaal bij aan, ik heb dezelfde overstap gemaakt. voor mijn gevoel is het ietsje doffer dan in de Nokia, maar via (in mijn geval) de carkit klinkt het weer precies hetzelfde. Ligt dus niet aan de telefoontechniek, maar aan de gebruikte speaker.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #669  
Oud 24 oktober 2005, 16:20
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
Palm heeft uit zichzelf weinig spontane resets (minder dan ppc is mijn ervaring). .......
De resets op een Treo 650 zijn sterk afhankelijk van de toepssingen. Ik kreeg tot vorige week toch wel 2 a 3 resets per dag, vooral als ik Versamail en TT gebruik. Maar ervaringen op Intenet wisselen sterk. Over weinig resets is weinig bekend over welke toepassingen er in dat geval gebruikt worden.
Met citaat reageren
  #670  
Oud 24 oktober 2005, 16:34
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick99999
Ik kreeg tot vorige week toch wel 2 a 3 resets per dag, vooral als ik Versamail en TT gebruik.
Waren dat ook spontane resets ? Ik krijg ook vaak resets als ik TomTom op start. Daar verbaas ik mij ook niet over, omdat TT veel heap geheugen nodig heeft, en een soft reset vaak de enige manier is om de NVFS cache te legen. MapSonic gaf daar keurig een melding over, voor de reset. Ik denk dat TomTom die reset gewoon doet, zonder uitleg.

Afgezien daarvan heb ik misschien 1 echte spontana reset per maand. Dat is misschien net iets meer dan mijn Nokia 6230i die ik daarvoor had.
Met citaat reageren
  #671  
Oud 24 oktober 2005, 19:00
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Inderdaad als TT opstart, maar ook spontaan zelfs ‘als ik niet naar de Treo keek’. Soms iets met Bluetooth of het aanzetten van het telefoon deel of bij Versamail plotseling of bij versamail 'all to trash'. Ook versamail complete whipe outs, ma.w. alle accounts opnieuw instellen. Ik heb het niet allemaal bijgehouden omdat ik in de USA groep las dat resets een fact of life waren.

Tot vorige week, ik heb nu een officieuze 'chineese' upgrade (gevaarlijkj, ik weet het) van de firmware gedaan en ik heb een paar hulp programma’s geïnstalleerd: alles wat helpt om de ‘DBcache’ netjes te houden. Mijn resets zijn nu zeldzaam. Ik hoop dat Palm binnenkort met de upgrade uitkomt, maar zelfs dan zijn programma’s als DbcacheTool en Rlock nodig volgens mij.
Met citaat reageren
  #672  
Oud 25 oktober 2005, 11:07
RichieB RichieB is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Rijswijk
Berichten: 88
Voor welke applicaties gebruik je Rlock? Ik heb tot nu toe deze tool nog niet nodig gehad.
DbcacheTool ziet er interessant uit, vooral de Japanse readme.. Welke instellingen gebruik jij?
Met citaat reageren
  #673  
Oud 25 oktober 2005, 21:37
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RichieB
Voor welke applicaties gebruik je Rlock? Ik heb tot nu toe deze tool nog niet nodig gehad.
DbcacheTool ziet er interessant uit, vooral de Japanse readme.. Welke instellingen gebruik jij?
Ik heb hiervoor een nieuw onderwerp gestart zie tegengaan 650 resets
Met citaat reageren
  #674  
Oud 25 oktober 2005, 21:51
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Even twee opmerkingen:

1) Ik draai nu al 3 weken op de "onofficiele" Phone firmware 01.43. Ik merk dus een aantal verbeteringen:
- Treo krijgt veel sneller bereik (7 seconden)
- Het geluid uit de Handset is duidelijk verbeterd
- Kortere DTMF tonen

2) Een tegenvaller: als ik de zoekfunctie gebruik worden geen data en tijden getoond in het liijstje met de zoekresultaten onder Calendar. Dit is best vervelend.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #675  
Oud 25 oktober 2005, 22:00
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Ik ook met 1.14. Veel stabieler maar wel met cache cleaner/locker
Met citaat reageren
  #676  
Oud 25 oktober 2005, 22:06
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Question

Weet iemand iets meer over de "Find bug"?
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #677  
Oud 26 oktober 2005, 00:47
dragonetti's schermafbeelding
dragonetti dragonetti is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 30 mei 2005
Berichten: 86
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaysar
Zo, terug van heel lang niet hier geweest...

Waarom ben ik dan terug? Mijn HP4150 verdient een opvolger. Heb er ontzettend veel plezier aan beleefd, vind het de beste pda die ik ooit heb gehad. Maar goed, dat kom ik niet vertellen.

Ik wil nu graag pda en telefoon combineren. Wat Palm betreft kom ik dan uit op een Treo 650, lijkt me een machtig apparaat. Alleen vraag ik me het volgende af:

- Ik ben kritisch over het geluid tijdens het bellen. Een Samsung D500 heb ik van de hand gedaan omdat ik gek werd van de ruis op de achtergrond en het 'flauwe' geluid. Dat van een eerder SE T610 en huidige Motorla V3 vind ik gewoon goed.
- Heeft iemand wel een bij T-mobile gevraagd of het onbeperkt internetten voor 9,50 ooit wordt toegestaan met de Treo 650?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Qua geluid zou de treo iets meer volume gemogen hebben, maar zo erg is het ook weer niet. Als ik trouwens een headset gebruik dan kan de geluid wel behoorlijk hard (Treo volume omhoog en headset volume hoog dan krijg je echt hard geluid). Wat betreft de kwaliteit van het geluid klaag ik niet, geen ruis of zo. (ook wel plaats afhankelijk lijkt me, voor een groot gedeelte dan).

Die T-mobile was ik ook een beetje aan het uitzoeken. via fok.nl en tweakers.net kwam ik erachter dat je nog een abonnement van 19,50 p/m moest hebben en je moest perse een opera browser hebben (!?!). Dat van die opera browser was nagebeld door een user op 1 van die forums, maar het zal me niet verbazen dat de ene helpdesk A zegt en de andere B... Die 19,50 was een 150 minuten p/m abonnement voor zover ik weet.

Ik ben zelf ook overgestapt van een MDA3 naar Treo 650 en ik heb er geen spijt van.
Met citaat reageren
  #678  
Oud 26 oktober 2005, 16:12
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
ROM Update en "Find dates" bug

Ik lees net dat er een nieuwe ROM update v1.15 voor Orange UK is uitgebracht (de huidige ROM versie voor de Unlocked GSM is nu nog v1.13) Waarschijnlijk krijgen wij, als Unlocked GSM gebruikers binnenkort ook een update.

http://palmaddict.typepad.com/palmad...50_rom_up.html
http://clieuk.co.uk/index.shtml#news...FFEFZFgfqYxpCX

Wat het geluid betreft, ik gebruik nu Volume Care en ik vind het geluid veel beter dan op mijn Nokia 6310i.

Is er verder echt niemand die meer info heeft over de "Find dates" bug?
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #679  
Oud 26 oktober 2005, 16:19
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ik ben benieuwd... op mytreo.net wordt al druk 'gespeeld' met een of andere duistere debug versie van 1.14 voor unlocked Treo's. Aangezien ik mijn 'speeltje' toch wel vrij belangrijk nodig heb, doe ik dat dus maar niet, maar wel benieuwd wanneer we de officieele versie kunnen verwachten
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #680  
Oud 26 oktober 2005, 22:20
Kaysar Kaysar is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 augustus 2001
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 35
Ik wil iedereen bedanken voor zijn antwoorden. Alhoewel ik de Treo een prachtig apparaat vindt, ben ik toch te bang voor allerlei resets . Er is nu zelfs een apart topic over het draaien van een tool om frequente resets te voorkomen. Hoe gek moet je zijn om dan nog 600,- neer te leggen. ...
Ik ga toch maar eens kijken voor een Qtek 9000 of 9100. Als die net zo stabiel zijn als mijn HP 4150 ben ik tevreden, die heb ik het afgelopen half jaar welgeteld één soft rest gegeven.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:47.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023