Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 januari 2005, 18:02
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
TimeSync XT v1.0

Zorg dat je klok up-to-date blijft met TimeSync. Timesync is een hotsync plugin die de tijd van je PDA gelijk houdt aan die van je PC. Die laatste dient dus up-to-date (is te synchroniseren) te zijn anders heb je er weinig aan

Je kan het freeware proggie HIER downloaden

AYE
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 januari 2005, 19:07
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
TimeCopy (vast nog wel te vinden via de bekende wegen) doet hetzelfde en functioneert bij mij sinds 2002 prima op zowel een Palm Vx als een Palm Tungsten|E.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 januari 2005, 19:58
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Citaat:
Op 27-01-2005, om 20:07 heeft domo dit gezegd in bericht #2
TimeCopy (vast nog wel te vinden via de bekende wegen) doet hetzelfde en functioneert bij mij sinds 2002 prima op zowel een Palm Vx als een Palm Tungsten|E.
Deze?

AYE
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 januari 2005, 20:07
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Een iQue synchroniseert de tijd met de gps-tijd, als je gps-verbinding hebt. Best een grappige functie.
Op m'n m515 en Tungsten|T3 zette ik de klok bij de zomertijd-/wintertijdwisseling goed. Over het algemeen voldeed dat prima. Soms wilde ik de klok tussentijds nog wel eens goed zetten. Ik sta namelijk een deel van de week 's ochtends om 7:00 uur op en dan begint m'n palm ook te rinkelen, m'n radio schiet om 6:45 uur aan en het nieuws is op de radio (Radio 1) altijd exact om 7:00 uur. Als m'n palm pas laat na het nieuws af gaat, kan ik me daar best aan ergeren en wordt de klok goed gezet .
Als je palm pas afgaat als het nieuws al een tijdje bezig is vraag je je in de voorliggende tijd serieus af of de palm dan soms vastgelopen is tijdens de nachtelijke backup.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 januari 2005, 20:40
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Citaat:
Op 27-01-2005, om 21:07 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #4
Een iQue synchroniseert de tijd met de gps-tijd, als je gps-verbinding hebt. Best een grappige functie.
Maar die valt buiten het bestek van deze "cursus"

Citaat:
Op m'n m515 en Tungsten|T3 zette ik de klok bij de zomertijd-/wintertijdwisseling goed. Over het algemeen voldeed dat prima. Soms wilde ik de klok tussentijds nog wel eens goed zetten. Ik sta namelijk een deel van de week 's ochtends om 7:00 uur op en dan begint m'n palm ook te rinkelen, m'n radio schiet om 6:45 uur aan en het nieuws is op de radio (Radio 1) altijd exact om 7:00 uur. Als m'n palm pas laat na het nieuws af gaat, kan ik me daar best aan ergeren en wordt de klok goed gezet .
Als je palm pas afgaat als het nieuws al een tijdje bezig is vraag je je in de voorliggende tijd serieus af of de palm dan soms vastgelopen is tijdens de nachtelijke backup.
Het gaat hier toch meer om het gelijk lopen van die klok.

Dus als je met die proggies even via de PC synchroniseer op een gezette tijd, loopt je gelijk. Mooier is dat natuurlijk te doen via wifi of BT dan heb je helemaal geen tijskomst van een PC nodig.

AYE
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 januari 2005, 23:06
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Op 27-01-2005, om 21:07 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #4
Een iQue synchroniseert de tijd met de gps-tijd, als je gps-verbinding hebt. Best een grappige functie.
Andere GPS gebruikers kunnen dat ook met het freeware Cetus GPS.
En met een Tungsten|W kan je in de preferences instellen om te synchroniseren met het GSM netwerk. Met de Treo 6XX misschien ook?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 januari 2005, 16:55
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Werkt dat, synchroniseren met het gsm-netwerk?
Generaliserend, op sommige autoradio's kun je de klok synchroniseren met het fm/rds. Maar daarvan heb ik tot op heden geen werkend resultaat gezien (of ben ik gewoon niet geduldig genoeg geweest). Vandaar dat ik sceptisch ben over kloksynchronisatiefuncties via wat voor netwerk dan ook.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 28 januari 2005, 18:36
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Citaat:
Op 28-01-2005, om 17:55 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #7
Werkt dat, synchroniseren met het gsm-netwerk?
Generaliserend, op sommige autoradio's kun je de klok synchroniseren met het fm/rds. Maar daarvan heb ik tot op heden geen werkend resultaat gezien (of ben ik gewoon niet geduldig genoeg geweest). Vandaar dat ik sceptisch ben over kloksynchronisatiefuncties via wat voor netwerk dan ook.
Vreemd want het principe van synchronisatie bij rds is niet veel anders dan bij een computer en werkt dus ook via een tijdsignaal zender bijv. Er zullen ook dergelijke programma-atje zijn die via BT of wifi hun werkt doen, zoals bij mijn X50v

AYE
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023