Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18 september 2005, 13:52
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Unhappy Gaat Palm wel mee met de tijd wat betreft design?

Dit artikel van 8 februari 2005 vond ik op Palminfocenter http://www.palminfocenter.com/view_story.asp?ID=7574 onder de titel: Opinion: Is the PDA Industry Losing Its Design Enthusiasm?.

De laatste alinea spreekt mij erg aan:
PalmOne needs another homerun design that breaks molds and sets off a new trend in hardware design. Something that screams...cool! So far all we've seen are a bunch of dud designs that have the sex appeal of wet clay. Obviously just slapping an existing PDA into a more elegant design isn't necessarily going to propel PDAs back to growth. But it may reinvigorate a market in desperate need of excitement and relevance. The PDA market needs an iPod!


De laatste jaren is er niet iets werkelijk vernieuwend bij Palm op het gebied van design. De Tungstens lijken allemaal erg op elkaar, de Zire ziet er wat goedkoop uit. In beide gevallen is het ontwerp toch niet meer van deze tijd. Dat is althans mijn bescheiden mening. De LifeDrive springt er dan nog positief uit.

Val maar over me heen...

Laatst gewijzigd door Henk Vrieselaar; 18 september 2005 om 13:59.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 september 2005, 14:54
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik ben bang dat het meeste hierover al wel is gezegd in deze discussie over de klassieke formfactor van pda's, al het dat een iets ander startpunt.

Of het ontwerp nog van deze tijd is... tja, wat geeft de tijd aan? (benieuwd of iemand iets beters weet dan weer Apple te noemen). De overige fabrikanten maken ook weinig bijzonders moet ik zeggen. Wat ik persoonlijk meteen zou veranderen is al dat glimmende weghalen bij de Tungsten|E (vooral) en de Treo's, dat is echt verschrikkelijk goedkoop in mijn ogen.

Maar goed, ik weet eerlijk gezegd ook niet wie het ontwerp maakt voor Palm, al kan je die mensen ook niets aanrekenen als ze de opdracht krijgen tot het ontwerpen van een saai model. Misschien is het ook wel de bedoeling, want met een saai ontwerp keert niemand zich van je af omdat te gek is. Dat gebeurt ook bij auto's, de best verkopende zijn geregeld ook de saaiste (Opel Astra, Volkswagen Golf; Peugeot 307 is al een stuk leuker). De meeste auto's zijn nogal saai qua vormgeving en interieur (goh, zwart met grijs).

Trouwens, het hangt er ook nogal sterk vanaf wat je verstaat onder design. Als je dan alleen praat over het uiterlijk, oke, maar de interactie met het systeem en de complete bediening kan je ook rekenen tot het design. Er valt natuurlijk ook nog wel wat te sleutelen aan de gebruikvriendelijkheid, maar ik denk niet dat dat het onderwerp is.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 september 2005, 18:01
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Nee, ik heb het puur over design. Vanmiddag heb ik eens wat zitten photoshoppen met een knipoog naar Apple. Het resultaat voor het allereenvoudigste model met camera in het onderstaande plaatje ...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg palmh.jpg‎ (107,5 KB, 46x gelezen)

Laatst gewijzigd door Henk Vrieselaar; 18 september 2005 om 18:14.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 september 2005, 18:04
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo
Of het ontwerp nog van deze tijd is... tja, wat geeft de tijd aan? (benieuwd of iemand iets beters weet dan weer Apple te noemen).
De tijd geeft aan: saai, saai, saai!!!
Groot probleem is dat het nieuwe er nu altijd bijzonder snel af is. De Treo 650 is nu het hipste toestel, maar als volgende week een nieuwe smartphone moest uitkomen, wordt ie even saai als mijn Tungsten|W.
Bij de Apple produkten is design een onderscheidende kwaliteit. Maar wees blij dat je een Palm hebt, want dat is een verbeterd design van hun (uit produktie genomen) PDA en ik zie nog niet zo gauw een iPda komen.
Citaat:
De overige fabrikanten maken ook weinig bijzonders moet ik zeggen.
Inderdaad, en in de fake fotoshop modellen zit er ook al niet veel verschil met de bestaande designs.
Citaat:
Wat ik persoonlijk meteen zou veranderen is al dat glimmende weghalen bij de Tungsten|E (vooral) en de Treo's, dat is echt verschrikkelijk goedkoop in mijn ogen.
Het lichtbak effekt is nog altijd groot en inox maakt het minder betaalbaar. Schitterende dingen hebben nog altijd veel aantrekkingskracht (zie maar hoe gadgets er uitzien in andere landen zoals Japan).
Citaat:
Maar goed, ik weet eerlijk gezegd ook niet wie het ontwerp maakt voor Palm, al kan je die mensen ook niets aanrekenen als ze de opdracht krijgen tot het ontwerpen van een saai model. Misschien is het ook wel de bedoeling, want met een saai ontwerp keert niemand zich van je af omdat te gek is.
PDA's zijn een massaprodukt en worden daarom gemaakt voor de doorsnee (grijze) massa van de doelgroepen. Enerzijds heb je de zakelijke gebruikers, maar vooral ook de jonge mannen. En studenten zitten nu eenmaal niet zo goed bij kas dat ze er nog een portie design (meerprijs) bovenop kunnen hebben.
Citaat:
Dat gebeurt ook bij auto's, de best verkopende zijn geregeld ook de saaiste (Opel Astra, Volkswagen Golf; Peugeot 307 is al een stuk leuker). De meeste auto's zijn nogal saai qua vormgeving en interieur (goh, zwart met grijs).
Kijk eens bij een 70's film naar de autos op het parkeerterrein: wat een vrolijke kleurtjes er allemaal mogelijk zijn! (Zelfs al is de TechniColor niet meer wat het geweest is). Ook de variatie in vormen was groter. Nu is alles veel saaier en meer eenheidsworst, maar misschien was toen iedereen wel een beetje gek.
Ook de keuze wordt automatisch beperkt door dat er maar een beperkt aantal producenten zijn, die hun assembleerlijnen gebruiken voor meer dan een model. Ook wordt de lat voor instappende nieuwe producenten konstant hoger gelegd.
Van het design van concept- en sf-moviecars (minority report) sijpelt er jammer maar weinig door in de huidige modellenlijnen.
En als er eens wat baanbrekend design is, wordt dit slechts door een zeer kleine minderheid opgepakt en verdwijnt het weer uit produktie.
Het donkere interieur heeft vooral een praktische bedoeling (verf je dashboard maar eens wit).
Citaat:
Trouwens, het hangt er ook nogal sterk vanaf wat je verstaat onder design. Als je dan alleen praat over het uiterlijk, oke, maar de interactie met het systeem en de complete bediening kan je ook rekenen tot het design. Er valt natuurlijk ook nog wel wat te sleutelen aan de gebruikvriendelijkheid, maar ik denk niet dat dat het onderwerp is.
Design is natuurlijk een allesomvattende term. In de design diskussies worden de verschillende aspekten meestal ook door elkaar gehaald, waardoor de appelen van de ene met de peren van de andere worden vergeleken.
Er kan altijd wel iets mooier gemaakt worden, maar soms gaat dat dan wel ten koste van funktionaliteit en het praktische gebruikersgemak.
Zo krijg je bij 'haut couture' kleding een handleiding bij, die aangeeft hoe je ze moet aantrekken en dragen. Je houding en voortbeweging worden afgestemd (beperkt) op het design voor een maximaal effekt.
Schoonheid is een aangeboren en universeel gevoel. Voor smaken en kleuren zijn er meer aangeleerde verschillen.
Een goede PDA moet aan een heleboel funktionele eisen voldoen, waardoor de speelruimte automatisch verkleint.
Verder zijn veel eisen tegenstrijdig: groot display; in je zak passen; makkelijk te maken; speciale designvorm; goed in de hand liggen; ... .
Met de bestaande hardware technologie (LCD, batterij en druktoetsen) hebben we het meeste al gehad en dus komt er ook nog meer van hetzelfde (topdesign).
Voor de PIM en OS software kan het ook moeilijk nog makkelijker of eenvoudiger. Met XP en Outlook zou je maar een trieste PDA hebben.
Roepen voor een ander (beter) design is heel makkelijk en kan iedereen, maar meestal kan niemand aangeven wat het nieuwe dan wel moet worden.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 september 2005, 21:12
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Vrieselaar
Nee, ik heb het puur over design. Vanmiddag heb ik eens wat zitten photoshoppen met een knipoog naar Apple. Het resultaat voor het allereenvoudigste model met camera in het onderstaande plaatje ...
Mooi gedaan, maar zo'n joekel van een wiel hoef ik niet echt... geef mij maar een groter scherm. Dat wieltje gebruik je af en toe, maar het scherm heb je nodig zodra je het open doet...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 september 2005, 21:30
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
't Was maar een gedachte. Met klikwiel kun je navigeren in de programma's. Vandaar mijn bovenstaand ontwerpje. Wat betreft de schermgrootte: wanneer je de resolutie nog eens een tandje hoger zet, dan kun je met een iets kleiner beeldscherm toe. Het geheel wordt dan wat handzamer. De kleuren van de knoppen zijn blauw. Is weer eens iets anders en gewaagder dan zilver of grijs.

Dan hieronder een voorbeeld zonder wiel. Schermgrootte als van andere Palm's. Maar ja, op die manier krijg je de knoppen als vanouds, alles echter in een ander jasje gegoten. Tikkeltje saai weer...
Waarom niet iets gedurfders? Zet alles (figuurlijk dan) eens op zijn kop.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg palm.jpg‎ (89,1 KB, 34x gelezen)

Laatst gewijzigd door Henk Vrieselaar; 18 september 2005 om 22:24.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 september 2005, 22:24
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
wanneer je de resolutie nog eens een tandje hoger zet, dan kun je met een iets kleiner beeldscherm toe. het geheel wordt dan wat handzamer.
Je bedoelt de pixeldichtheid. Maar jij wordt ook al een daagje ouder (niet vervelend bedoeld), en de lettertjes worden dan alleen maar kleiner. De leesbaarheid komt het niet ten goede, en je ogen raken sneller vermoeid bij het lezen van een kleiner scherm.

En om maar aan te geven hoe subjectief 'mooi design' is: het schepsel op jouw photoshop vind ik helemaal niet mooi. Als het scherm uit staat, is het één donker brok.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 september 2005, 22:31
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
En om maar aan te geven hoe subjectief 'mooi design' is: het schepsel op jouw photoshop vind ik helemaal niet mooi. Als het scherm uit staat, is het één donker brok.
Dat zijn de meeste televisies ook wanneer ze uit staan
Maar goed, smaken verschillen en de schetsjes zijn ook mede bedoeld als vertrekpunt voor discussies.
Wat ik met dit alles probeer duidelijk te maken is dat, wat mij betreft, Palm niet altijd zo moet voortbouwen op de vertrouwde modelletjes. Durf toch eens gek te doen!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 september 2005, 00:12
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Mooi gedaan en op zich heeft het wel iets.
Maar een praktische PDA zie ik er niet in.
In de eerste versie vind ik de wielknop overdreven groot en als ik mij dan een idee vorm over de afmetingen zie ik ofwel een lange PDA of een klein schermpje. In ieder geval is ie dik.
De tweede versie is al iets minder opwindend. Ook de kleurige knopjes zijn weg.
Je design is strak door weglating van een aantal elementen zoals de aan/uit knop, stylus, alarmled, cover, ...
Het SD-kaartje is uitstekend geplaatst voor beschadiging of verlies.
Tevens zal Palm nooit goed vinden dat hun mooie nieuwe logo een prominente plaats op de achterzijde heeft gekregen.
Eigenlijk denk ik bij het design meer aan een wekker of weerstation.
Maar blijf in ieder geval proberen: een goed design komt niet vanzelf. Moest het zo eenvoudig op een verloren zondagnamiddaguurtje uit je mouw te schudden zijn, de wereld liep over van het design.
Wie zei dat ook weer van 5% inspiratie en 95% transpiratie?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 september 2005, 01:14
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Op PalmAddict zie ik nog eens een vermelding van de PPC-6700, welke door HTC ook in het zwart werd voorgesteld.
Een Treo (met PalmOS uiteraard) in die vorm en met die specifikaties, zou ik ook wel zien zitten. Een goede oplossing voor een ruim toetsenbord zonder plaatsverlies voor het display. De bewegende delen zijn dan weer een noodzakelijk kwaad.
De volledig blinkende zilveren vind ik dan weer mooier dan de gedeeltelijk zwarte. (Wat jij Domo?)
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #11  
Oud 19 september 2005, 08:16
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
En om maar aan te geven hoe subjectief 'mooi design' is: het schepsel op jouw photoshop vind ik helemaal niet mooi. Als het scherm uit staat, is het één donker brok.
De knipoog naar Apple is duidelijk. Stel je 'het schepsel' nu eens helemaal wit voor ('iPod' kleur, dus geen 'Tungsten' kleur). Dan ziet het apparaat er meteen anders uit.
Bij iPod is het een combinatie van de vorm maar vooral de kleur (ik neem aan dat je het verhaal kent van medewerkers van de grootste concurrent van Apple die massaal iPods hebben, maar dan met een zwarte koptelefoon want als ze gesnapt worden met een ipod....).
Bij de iMac was het in eerste instantie ook de kleur (Bondi-blue) in combinatie met een vernieuwende vorm.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 september 2005, 10:05
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Tsja, hoewel goed gefotoshopt, ik ben er niet weg van. Naar mijn mening niet echt vernieuwend qua design (vind de draaiknop eigenlijk nog het meest vernieuwend). Als ik om me heen kijk, dan denk ik dat zwart en zilver hun beste tijd wel hebben gehad in design. Zelfs fototoestellen komen in andere kleuren (zie Kodak V 530).

Ik blijf me trouwens afvragen of een pda nou vernieuwend moet zijn in design of dat hij gewoon handig moet zijn en fijn in gebruik. Was verliefd op mijn Palm V en nu op mijn Treo. Misschien niet het toonbeeld van design, maar wel verschrikkelijk handig in gebruik.

Oh ja, wat me nog wel heel mooi lijkt is dat oprolbare scherm!!! Die zou ik wel willen hebben.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 19 september 2005, 12:28
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Voor mij speelt design in de keuze wel een rol. Sommigen maken een keuze puur op rationele gronden: rijdt de auto zuinig, weinig mankementen, enz. Model maakt niet uit.Voor mij echter wel.
Zoals waarschijnlijk al op te maken uit mijn bijdragen ben ik nogal Apple-minded. Enerzijds om praktische redenen (gebruiksgemak, doel waarvoor ik 'm gebruik, ongevoelig voor virussen, etc.), maar anderzijds zeer zeker ook door het design. Dat maakt het allemaal waarschijnlijk wel twee keer zo duur als een pc van de Aldi, maar daar kies ik voor en ik heb het er voor over.
Bovenstaande plaatjes zijn ook, dat hebben velen al vermoed, gewoon jatwerk van Apple.

Zo ook met een Palm. Mijn Tungsten-T heeft de laatste maanden nogal kuren met de digitizer. Alle adviezen hierover heb ik al opgevolgd, ook het af en toe openschroeven. Na enige tijd begint het echter weer. Tijd dus om eens iets nieuws te kopen.

Wanneer de opvolger weer een look-a-like wordt van de huidige Tungstens, tja dan weet ik niet of ik die zal aanschaffen.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 19 september 2005, 12:41
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Vrieselaar
Voor mij speelt design in de keuze wel een rol.
Helemaal mee eens.
Als je een nieuwe iPod nano hebt gekocht, laat je hem aan je vrienden zien (show off). Als je een nieuwe Audiosonic 6GB MP3 speler gekocht hebt en je vrienden zien hem ga je meteen in de verdediging: "hij was veel goedkoper dan een iPod en heeft meer geheugen".
Als je een B&O audiocenter hebt gekocht laat je hem aan je vrienden zien (show off), als je vrienden je nieuwe Sharp zien.....tja.
Als je een iMac (2) in je kamer hebt staan hoef je je niet te schamen voor het feit dat je een PC in je kamer hebt staan. Als je een Aldi-PC in de kamer hebt staan moet je je al snel verdedigen met: "Ja, maar hij is ook aan m'n TV aangesloten!"
Als je een nieuwe BMW koopt gaat iedereen voor je aan de kant, als je een KIA koopt gaat iedereen achter je knipperen....

Design doet hetzij bewust, hetzij onbewust echt wel wat!
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 19 september 2005, 12:54
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Goh Frans, je zegt precies wat ik bedoel!
Met citaat reageren
  #16  
Oud 19 september 2005, 14:45
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Ah, ben blijkbaar toch niet duidelijk genoeg. Ben verzot op design (heb de B&O installatie, simpelweg omdat ik dat het mooist vind), heb een huis vol design meubelen.

Maar wel afgewisseld met een aantal mooie antieke spullen. Simpelweg omdat die spullen voor het gebruik handig zijn, maar er nog steeds wel mooi uitzien. Of gewoon mooier zijn dan het nieuwe design. Een design vleugel (piano) vind ik nou eenmaal minder mooi. Bovendien is het geluid van een design vleugel in mijn beleving minder mooi. En dus heb ik een klassieke vleugel. Ziet er nog steeds heel mooi uit en de prestaties zijn nog beter ook.

Daarmee wil ik zeggen dat het niet alleen gaat om design. Het model van een Palm V vind ik nog steeds mooi. Een siemens sl65 telefoon vind ik mooi. Apple vind ik mooi (over het algemeen). HP Ipaq vind ik meer van hetzelfde. Kan best aardig zijn, maar is naar mijn mening niet onderscheidend. De andere palms vind ik in ieder geval niet lelijk.

En als ik de prestaties van mijn treo vergelijk met die van een qtek van een collega van mij, dan weet ik echt wel dat ik de goede keuze heb gemaakt. En zij baalt een beetje . Ondanks dat het design van een treo misschien iets minder up to date is dan de qtek.

Overigens vraag ik me af of design zo imponeert als dat jullie denken.... ik ben er meestal niet zo van onder de indruk , maar ja ben dan ook een meisje he.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 19 september 2005, 15:52
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HediX
Overigens vraag ik me af of design zo imponeert als dat jullie denken.... ik ben er meestal niet zo van onder de indruk , maar ja ben dan ook een meisje he.
Bekijk de verkoopcijfers van Apple maar eens. Ze gingen bijna ten onder, maar dankzij de iPod zijn ze er weer helemaal bovenop. En dat ligt niet alleen aan het feit dat ze de eerste waren met een MP3 speler met HD, maar zeker ook door design (en een goed uitgedachte marketing / iTunes concept).

Zonder sexistisch te worden ofzo: het zijn toch juist de dames die afgaan op design ("Ik vind die auto wel mooi, maar de kleur....") en de heren die afgaan op functionaliteit ("Maar schat, deze auto rijdt 1 op 25 en heeft airco, navigatie enz !"), dus 50% van de potentiele markt vindt design erg belangrijk!

Bovendien vind ik de Treo er designtechnisch 100 keer innovatiever uitzien dan zo'n saaie Qtek, waar er 100 van in een dozijn gaan....
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #18  
Oud 19 september 2005, 22:08
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Nou, ik heb ook eens een poging gewaagd. Dat is ietsje gewaagder misschien, maar op zich wel mogelijk. Zie het bijgevoegde plaatje met m'n schetsen (zijn niet top) ...

Het idee is een soort klap-pda, zoals een portemonnee of sommige mobiele telefoons. Aan de binnenkant bevinden zich twee touchscreens (landscape formaat of misschien wel extreem portrait als je 'm schuin houdt). Wellicht dat je dan op ieder scherm een programma kan draaien. Dat zou handig kunnen zijn als je bijvoorbeeld zowel wilt chatten en even je agenda raadplegen.

Je kan één van de twee schermen ook omdraaien en zover doordraaien dat je als het ware twee schermen tegenover elkaar hebt. Misschien handig als je foto's wilt laten zien aan degene tegenover je, je kan beide hetzelfde zien. Of je kan een spelletje spelen tegen elkaar.

Bediening gaat vooral via de touchscreens en op het ronde middenstuk zit een (analoog?) joystickje, dat ongeveer hetzelfde kan doen als de huidige D-pad.

En dit alles natuurlijk redelijk dun. Qua specificaties... alles wat je droomt
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg newpda_small.jpg‎ (38,9 KB, 28x gelezen)
Met citaat reageren
  #19  
Oud 19 september 2005, 22:39
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Zelfs fototoestellen komen in andere kleuren (zie Kodak V 530).
Link naar een plaatje.
Ziet dat er zo geslaagd uit dan? Feit is dat als je met kleurtjes gaat werken dat iets er al gauw speelgoedachtig uitziet (als je het mij vraagt). Wat volgens velen ook weer het probleem is van de Zire-lijn.
Als het grijs of zwart is is een apparaat weer te grijs en zwart. Dus wordt het grijs of zwart met zilveren afwerking, of een chrome-achtige afwerking.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 19 september 2005, 23:10
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Die joystick bovenop lijkt met niet helemaal handig... Verder, twee schermen is inderdaad wel weer wat gaafs en nieuws! Maar of het echt handig is? Voor zover ik weet kan Cobalt geen twee programma's tegelijk draaien dus zou dit meer een ontwerp zijn voor een nieuwe Pocket PC, Als ik me niet vergis kunnen die dat wel...
__________________
Live wise, you don't live twice!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023