Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 25 september 2003, 22:41
BartVB
Guest
 
Berichten: n/a
Berg info over de Tungsten T3 die schijnbaar in de UK in sommige winkels al (per ongeluk?) te koop is.

Hoorde net van een gast die er 1 wilde kopen in een winkel (T3 lag in de showroom) maar mocht op het laatste moment niet van de mensen van het warehouse. Schijnbaar horen ze te wachten op de officiele release..

Anyway, de info inclusief handleiding!

http://www.wehrungonline.com/palmos/tungstent3.htm
  #62  
Oud 25 september 2003, 23:42
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
@ Roelof: Inderdaad, de hoogste tijd

Ik heb even naar de foto's gekeken en ik vind 'm niet zo mooi als de Tungsten|T 1 en 2. Te zilverachtig, de onderkant met de knoppen is niet mooi klein en nog erger: de totale grootte is groter dan de eerdere T's. Uitgeschoven ongeveer een centimeter. Ik vind de T|E veel mooier, maar die mist weer Bluetooth en de virtual graffiti. Grrr.. twijfels....
  #63  
Oud 26 september 2003, 07:12
N@gel's schermafbeelding
N@gel N@gel is offline
Houd van Palm........bier
Voornaam: Erik
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Spakenburg
Berichten: 80
Citaat:
Ik heb even naar de foto's gekeken en ik vind 'm niet zo mooi als de Tungsten|T 1 en 2. Te zilverachtig, de onderkant met de knoppen is niet mooi klein en nog erger: de totale grootte is groter dan de eerdere T's.
mooi niet mooi..... ik denk dat het gaat om de specs, uiterlijk niet echt zo belangrijk. De grote valt reuze mee volgens forum palminfocenter. De T3 schijnt zelf iets dunner te zijn.


Hopelijk snel te koop hier in Nederland!!
  #64  
Oud 26 september 2003, 13:11
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Mensen kijken eerder naar looks dan naar de specificaties. Waarom verkopen Samsung telefoons met al die lichtjes en bliepjes zo goed? Niet vanwege de geweldige prestaties. Omgekeerd hetzelfde met Philips gsm's. Kwalitatief goed, maar ze werden niet verkocht. Een imago probleem. Het uiterlijk is dus heel belangrijk, ongeveer op gelijke hoogte met prestaties. Bedoel, waarom kopen mensen een nieuwe Zire als ze ook een tweedehands Palm Vx kunnen kopen? Omdat het het predikaat 'nieuw' heeft.

Daarbij gaat het hier niet enkel om uiterlijk, maar om een verschil in grootte. Dat betekent dus dat mensen met een Tungsten|T voor een T3 weer een andere case moeten kopen. Die overstap (voor wat MB's meer, een beetje meer overbodige processorkracht en een groter scherm) wordt nu groter, omdat je tevens geld moet uitgeven aan een nieuwe case.
  #65  
Oud 26 september 2003, 13:31
BartVB
Guest
 
Berichten: n/a
Verjaardagen in T3 Datebook!

Whoohoo! Zat net ff de manual van de Tungsten T3 door te bladeren en wat schetst mijn verbazing... Het lijkt er op dat je nu eindelijk verjaardagen in je datebook kan gooien.

Nu ook memo's van 32k (was 4k IIRC?), een stuk meer velden in het Address Book en meer van dat soort dingetjes..

Erg blij met de verjaardagen, dat miste ik toch wel na de overstap vanaf m'n Psion 5. Maar ff een weekje wachten tot er wat meer winkels zijn met de T3, kijken wat er met de prijs gebeurt en dan snel bestellen Yummie!
  #66  
Oud 26 september 2003, 13:59
Roelof's schermafbeelding
Roelof Roelof is offline
Forumbikkel
Model: Pilot 5000
 
Geregistreerd: 10 augustus 2001
Locatie: Leiden
Berichten: 164
Hij is bij Centralpoint nu gewoon te bestellen, 194 in voorraad :P
__________________
До свидания!
  #67  
Oud 26 september 2003, 14:21
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Op PDA News 24 staat de eerste review (beter gezegd: preview, want hij is nogal kort) van de T|T3. Klik hier om het te lezen.

Conclusie van de reviewer:

"My overall view - either drool over it or buy it. The T3 is perfect."

Wat ik alleen niet snap: hoe kan er bij SysInfo staan dat de Real Performance 667 MHz is? (Er zit namelijk een Intel Xscale @ 400 MHz in) Zou SysInfo soms een overclock-utility zijn? Lijjkt mij eerder een nieuw item in het Preferences-menu van de Palm te zijn
__________________
WM is een drieletterwoord

Laatst gewijzigd door digilb; 26 september 2003 om 16:37.
  #68  
Oud 26 september 2003, 14:37
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dat is een benchmark programma. Misschien is deze Tungsten 4 keer zo snel als de oude Tungsten. Dan nemen ze de MHz van het oude model doen dat keer 4 en dan kom je op een heel andere waarde uit dan de daadwerkelijke frequentie.

edit: Ik heb het even op mijn NX70 geprobeerd en dan krijg ik 4000Mhz (ipv de 200 die het moet zijn)

Laatst gewijzigd door patrickl; 26 september 2003 om 14:50.
  #69  
Oud 26 september 2003, 15:18
YellowT YellowT is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 maart 2003
Berichten: 84
België

Heeft er iemand een idee waar je de T3 in België kan bestellen.

Centralpoint heeft dus wel een Belgische site, maar er wordt niet geleverd in België.
  #70  
Oud 26 september 2003, 17:02
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Wat dacht je van even te wachten tot de T3 echt uit is? Dan duikt het ding zeker op in een winkel of op een site.
  #71  
Oud 26 september 2003, 22:48
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
De handleiding van de T3 is ook al te lezen op internet (zie een van de links hierboven).

Er zijn een aantal aanpassingen aan de standaardsoftware.

Calendar (vroeger Datebook)
Je kan nu categorieén aangeven d.m.v. een gekleurd bolletje voor de afspraak. Ook zijn de views aangepast en de agenda view biedt tevens de mogelijkheid tot het integreren van mail (uit Versamail). Je kan tevens de locatie aangeven (en dus ook synchroniseren, komt Chapura nu eigenlijk nog met een aangepaste versie van Pocketmirror...? twijfelachig. Voor zover ik het kan beoordelen moet dit nu direct bij de installatie van de HotSync manager aangegeven worden)

Contacts (vroeger Address)
De mogelijkheid tot het toevoegen van verjaardagen! Je kan meerdere malen eenzelfde veld toevoegen, nu ook voor IM gegevens. (IM = instant messaging, chatten dus). Het direct verbinden met een contactpersoon is nu makkelijker, evenals direct mailen.

Expense
Daar is het weer! Verbetering? Geen idee, geen ervaring met de huidige variant.

Memo's & Note Pad (Memo Pad)
Geen veranderingen...

Tasks (To Do)
Waarom wordt dit basisprogramma pas behandeld na triviale zaken als Phone Link, Dialer en SMS?!

Maar dan nu! Het is mogelijk om alarmen EN zelfs repeating tasks in te stellen! Extra software daarvoor is nu overbodig. Verder is er nu de mogelijkheid tot het filteren van taken, een beetje zoals de views bij een programma als DateBk5 of Agendus.

Overig
Voice memo's en Versamail worden nog besproken, plus nog veel meer, er is nu een World Clock (lijkt gekoppeld te zijn aan de locaties bij de Calendar) alle HotSync vormen worden besproken. Er is de mogelijkheid om in landscape (horizontale) modus te kiezen tussen rechtshandig en linkshandig.

Zo, dat is even een korte samenvatting van een 400 pagina's tellende handleiding. Gelukkig hoef je bijna niets te lezen; alles lijkt me zeer intuïtief. Na deze korte literatuurstudie kan ik wel concluderen dat de T3 een erg goed uitgedacht apparaat is. Alles sluit goed aan. Met de bijgeleverde software kan je echt heel goed vooruit. Of de T|E deze softwarematige aanpassingen ook heeft is nog maar de vraag. Het zou overigens goed kunnen en een zeer slimme zet zijn.

* een mooie manier om m'n 1000 posts hier te vieren met een zinvolle bijdrage!

Laatst gewijzigd door domo; 26 september 2003 om 22:51.
  #72  
Oud 26 september 2003, 23:23
BartVB
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Verjaardagen in T3 Datebook!

Citaat:
Nu ook memo's van 32k (was 4k IIRC?), [...]
Toch?
  #73  
Oud 27 september 2003, 01:04
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Citaat:
Expense
Daar is het weer! Verbetering? Geen idee, geen ervaring met de huidige variant.
Misschien een beetje off-topic, maar weet iemand hoe je dit programma kan verwijderen? Het zit me namelijk nogal in de weg, omdat ik totaal niet zakelijk met mijn Zire71 om ga. Eerlijk ging ik er al niet meer vanuit omdat het uiteindelijk wel in je ROM staat.
__________________
  #74  
Oud 27 september 2003, 01:13
BartVB
Guest
 
Berichten: n/a
Helaas.. De Zire71 heeft geen Flash ROM, je zult Expense dus niet kunnen verwijderen.

Het is echt een redelijk bagger programma. Daar kan een beetje Palm programmeur niet langer over hebben gedaan dan 1 of 2 dagen :\ Beetje jammer. Categorieen zijn vast, geen reports, slechte standaard categorieen. Idd beetje zonde van de ruimte.

Maar idd, redelijk offtopic
  #75  
Oud 28 september 2003, 00:20
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Als ik de veranderingen aan het besturingssysteem zo zie, dan lijkt het er sterk op dat dit een tussenpaus-palm gaat worden.
Enkele kenmerken die het Palm OS zo typeerden zijn niet langer aanwezig: de 4k-grens, de beperkte mogelijkheden van de standaardapplicatie's en last but not least het vaste graffiti gebied (zeker voor een Palm is VG revolutionair).
Al met al zijn het niet echt denderende wijzigingen, maar toch, het lijkt een warmlopertje - niet denigrerend bedoeld - voor OS6.
  #76  
Oud 28 september 2003, 00:44
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Laten we het hopen. Helaas houdt dit wel in dat Sony nog steeds koploper is wat functionaliteit betreft. Dat betekent wel dat Sony zich ietwat in zal moeten houden en voor een rood licht staat tot Palm zelf ook naast Sony staat voordat het licht op groen springt.
__________________
  #77  
Oud 28 september 2003, 00:56
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 28-09-2003, om 00:44 heeft Peter Drake dit gezegd in bericht #76
Laten we het hopen. Helaas houdt dit wel in dat Sony nog steeds koploper is wat functionaliteit betreft.
Oef, daar krijgen we een leuke koekiemonster reactie op.

Citaat:
Dat betekent wel dat Sony zich ietwat in zal moeten houden en voor een rood licht staat tot Palm zelf ook naast Sony staat voordat het licht op groen springt.
Die snap ik niet. Palmone en PalmSource worden binnenkort toch al losgekoppeld, waarom zouden Palm en Sony op elkaar moeten wachten?
__________________
FoleoCentral.com
  #78  
Oud 28 september 2003, 01:22
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
ja, daar heb je inderdaad ook wel een punt jah
__________________
  #79  
Oud 28 september 2003, 10:58
armin's schermafbeelding
armin armin is offline
Saabist
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 05 augustus 2002
Locatie: Niezijl
Berichten: 30
De T3 wordt het iig niet voor mij, ik vind het onderste deel (de buttons) niet mooi, WIFI ontbreekt en erg jammer dat hij groter is dan de T/T2. Dat is wel zo'n beetje het maximale formaat voor mij. Wat formaat (gewicht en afmetingen) betreft is voor mij de M500 nog altijd de top, maar daar kan ik helaas geen MP3 op afspelen

groet,

Armin
__________________
"ik heb geen honger, maar ik sterf van de trek"
  #80  
Oud 28 september 2003, 11:25
Sunny
Guest
 
Berichten: n/a
T3

Twijfel, twijfel wat te doen heb op de T3 zitten wachten die is nu te bestellen bij Beat-it (328 excl). MP3 is niet echt pluspunt voor mij, maar zoveel groter is T3 toch niet? Toch nog maar weer overwegen wat te doen T2 of T3.

Citaat:
Op 28-09-2003, om 10:58 heeft armin dit gezegd in bericht #79
De T3 wordt het iig niet voor mij, ik vind het onderste deel (de buttons) niet mooi, WIFI ontbreekt en erg jammer dat hij groter is dan de T/T2. Dat is wel zo'n beetje het maximale formaat voor mij. Wat formaat (gewicht en afmetingen) betreft is voor mij de M500 nog altijd de top, maar daar kan ik helaas geen MP3 op afspelen

groet,

Armin
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023