Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03 november 2011, 15:02
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Mugen batterij voor de Pre3 komt eraan..

Dit staat vandaag op Facebook:
Mugen Power Batteries:
NEWS: HP Pre 3 SL battery will be out in about 3 weeks from now! And thanks for the poll there is now a plan for an XL battery! Stay Tuned!

Belangstellenden kunnen de website van Mugen in de gaten houden: Mugen Power Batteries - Premium Extended Batteries for Mobile Devices
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 november 2011, 20:02
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Dat is zeer goed nieuws - en bepaald geen overbodige luxe!
In de recensies van de Pre3 lees ik telkens knarsetandend dat na een dagje testen de batterij 's avonds toch nog altijd zo'n 20% vermogen levert. Hoe men dat voor elkaar krijgt is me een raadsel, want zelfs als ik de hele dag vrijwel niets doe, dan mag ik blij zijn als de batterij het tot acht uur 's avonds uithoudt! Gebruik ik hem overdag een uur lang intensief, dan moet hij 's middags al geheid weer aan het infuus. Misschien heb ik een wat minder geslaagd exemplaar, maar des te groter zal de vreugde zijn als ik zo'n nieuwe Mugen mag plaatsen.

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 november 2011, 21:03
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
dat heb ik nu helemaal niet nodig..
heel tevreden over mijn baterij..

maar wel super goed dat deze er komt
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #4  
Oud 03 november 2011, 23:08
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Sprangers Bekijk bericht
... In de recensies van de Pre3 lees ik telkens knarsetandend dat na een dagje testen de batterij 's avonds toch nog altijd zo'n 20% vermogen levert. Hoe men dat voor elkaar krijgt is me een raadsel...
Ik haal zelfs drie dagen op één lading... Geen WiFi als het niet nodig is, geen 3G, niet bellen, niet sms'en. Eerlijk gezegd gebruik ik m'n toestel ontzettend weinig, ik heb eigenlijk altijd een laptop of m'n TouchPad bij de hand. Op dagen dat ik niet van huis ga raak ik 'm soms niet eens aan. Het is maar goed ook, de Pre3 is niet geschikt voor dagelijks gebruik als smartphone. De levensduur op een lading is in dat geval ontoereikend. M'n Centro gaat momenteel bijna een maand mee...

Maar goed, misschien helpt een extra batterij tegen m'n range anxiety

Laatst gewijzigd door domo; 04 november 2011 om 00:11.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 november 2011, 08:08
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Mijn Pre3 ligt thuis 's nachts op een TouchStone en ik heb nog een TouchStone op het werk.

En anders neem ik of een lader mee, of ik zet Aeroplane Mode aan, dat scheelt echt heel veel.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 november 2011, 11:59
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
De Aeroplane Mode? Maar dan ben je niet bereikbaar! Daar was die hele mobiele telefonie nu toch juist om begonnen? Nee, ik zet mijn zinnen op de Mugen batterij.

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
  #7  
Oud 04 november 2011, 12:06
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
's Nachts zet ik doorgaans de telefoonfunctie uit, data sowieso (anders krijg je om 5.00 uur gare mail van LinkedIn e.d.). En ben ik toch niet bereikbaar, ook niet voor dronken vrienden die iets quasi-helders willen melden
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 november 2011, 12:51
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Ah, 's nachts. Maar dan wordt de telefoon toch al opgeladen, dus dan zal het uitzetten van de telefoonfunctie toch weinig bijdragen aan het batterijgebruik.

Nu ja, die Mugen-batterij, dus.

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
  #9  
Oud 04 november 2011, 15:32
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Mijn Pre3 houdt het met alle verbindingen open (WiFi, BT) ongeveer een dag uit.. Op het werk gaat ie tussentijds op een Touchstone, evenals elke nacht bij mij thuis...
Soms is het wel een probleem als je ver weg bent en niet tussentijds even kan (bij)opladen, maar dat komt bij mij niet al te vaak voor..
Desondanks denk ik er serieus over om die Mugen batterij te gaan bestellen als reserve. De standaard batterij kan immers ook altijd kapot gaan en dan heb je geen alternatief..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 november 2011, 15:42
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Mugen heeft vandaag op haar Facebook pagina een posting gezet over de komende Pre3 batterij.
Er komen twee versies: Een SL en een XL met een grotere capaciteit. De prijzen zijn nog niet bekend.
De SL komt waarschijnlijk eind december beschikbaar en de XL volgend jaar. Verder wordt gemeld, dat de SL compatibel zal zijn met de TouchStone en gewoon past met de standaard batterijklep. De XL is echter niet geschikt voor gebruik met een TouchStone, omdat het laadproces erg lang duurt. Ik vermoed ook dat je voor gebruik met deze batterij een speciale batterijklep nodig zult hebben. Kortom: kwestie van afwegen. Voor zover ik weet is Mugen tot nu toe wel de enige fabrikant waar je een reservebatterij voor de Pre3 kunt kopen..
Bron: Mugen Facebookpagina
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #11  
Oud 17 december 2011, 11:11
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
De batterijen voor de Pre3 zijn nu te bestellen bij Mugen...
De batterij is er in twee soorten: een standaard SL 1400 mAh kost $44,95 en een XL 2800 mAh kost $98,95.Voor de XL heb je een -bijgeleverde- speciale batterijklep nodig. Er zijn helaas nog geen foto's van het product, maar die worden binnenkort geplaatst op de website. Wereldwijde verzending is gratis. Als je van de kortingscode PRE3 gebruikt maakt, krijg je 10% korting.
De verwachte verzenddatum is 6 januari 2012.
Zie voor meer informatie de pagina bij Mugen.
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #12  
Oud 17 december 2011, 11:47
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Mooi, de batterij is besteld en betaald. Wat is dat internet toch een attente uitvinding!
Naar een kortingscode werd weliswaar niet gevraagd (of ik heb er overheen gekeken), maar mij dunkt dat 34 euro voor een krachtige batterij ook zonder korting zeer goed is besteed.

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
  #13  
Oud 17 december 2011, 12:21
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Haha Paul,

Ja dat is inderdaad handig he.
Al moet ik zeggen dat ik hem NOG niet nodig heb.
Batterij gaat lang genoeg mee.

Gr,

Rob
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 17 december 2011, 15:04
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Nog even een nabrander:
De XL batterij van Mugen schijnt niet te werken i.c.m. de TouchStone. Dit heeft blijkbaar te maken met de lange oplaadduur van deze accu. Of dat nu een technische beperking is, of meer een kwestie van 'laad-geduld' weet ik niet. Als je de Pre3 een hele nacht op de TS hebt liggen maakt een lange laadtijd volgens mij niet zo veel uit... De speciale batterijklep van de XL vind ik meer een nadeel.
Ik heb dus zelf twee SL's besteld. De Mugen SL heeft altijd nog meer vermogen (1400 mAh) dan de HP standaardbatterij (1230 mAh)..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #15  
Oud 12 januari 2012, 13:27
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Zojuist arriveerde de Mugen SL batterij, keurig volgens plan.
De bijsluiter drukt me op het hart het ding de eerste vijf keer minimaal 8 uur achtereen op te laden, zodat ik waarschijnlijk pas volgende week met een definitief oordeel kan komen. Ben zeer benieuwd, temeer daar de oorspronkelijke batterij het inmiddels ook veel langer volhoudt dan in het begin. Hoe dat komt, weet ik overigens niet.

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
  #16  
Oud 14 januari 2012, 13:40
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Mijn twee bestelde Mugen Pre3 SL batterijen zijn ook binnen. Ik heb er eentje 15 uur opgeladen en nu maar eens zien hoelang die het uithoudt. Het viel me op dat de warmteonwikkeling tijdens het laden minimaal was. Na de eerste drie uur gebruik staat de batterij indicator nog steeds in het groen op 98%..
Ik hou jullie op de hoogte..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #17  
Oud 16 januari 2012, 12:23
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
kan er iemand eens foto's posten, hoe ziet zo,n pre3 er dan uit?
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #18  
Oud 16 januari 2012, 13:02
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Dag Huub,

Op deze productpagina van de website van Mugen kun je ook foto's van de twee typen (SL en XL) batterijen voor de Pre3 vinden. De afbeeldingen zijn aanklikbaar voor een vergroting.
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #19  
Oud 17 januari 2012, 00:00
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
ja,natuurlijk...

ben ik nu helemaal fout maar is die batterij dan gewoon even groot? Geen uitstekende batterijen meer? :s
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #20  
Oud 17 januari 2012, 10:34
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Dag Huub,

De Mugen SL batterij voor de Pre3 past precies. Hij zit wel strak in het toestel, maar dat is geen bezwaar. De Mugen XL batterij heeft een grotere capaciteit, is daardoor dikker en daar is dan wel een aparte batterijklep voor nodig. Mugen levert die er ook bij. Bijkomend probleem is dan weer wel dat je de XL niet kunt gebruiken i.c.m. de TouchStone.
Zelf heb ik nu een Mugen SL batterij. Die heeft een iets grotere capaciteit dan de standaard batterij. Na de eerste keren 4-5 keer laden via de kabel, laad ik die nu op met de Touchstone en tot dusver valt het me niet tegen: Ik doe bijna twee dagen achtereen zonder bijladen met een volgeladen batterij, i.t.t. de standaard batterij, die het anderhalve dag volhield.
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023