Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10 augustus 2004, 13:06
Adriana's schermafbeelding
Adriana Adriana is offline
Registered User
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 mei 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 285
installatie PocketMirror Pro / volgorde probs

Tot dusver synchroniseerde ik met PalmDesktop, wat uiteraard zonder mankeren ging. Nu wil ik toch weer terug naar Outlook, alleen voor de Calendar.

In een eerder draadje schreef Roel:
"Voor het synchroniseren met Outlook moet de desktopsoftware wel opnieuw geinstalleerd worden, waarbij gekozen moet worden voor syncen met Outlook. Op dat moment wordt namelijk ook Pocketmirror geinstalleerd."

Ik heb de Palm Desktop opnieuw geïnstalleerd, maar werd niet voor de keuze gesteld of ik wilde synchen met Outlook.

Bij mijn conduits staan die voor Outlook er nu wel bij.

Ik heb gekozen voor Handheld overwrites Outlook. Kan ik nu veilig synchen?
Ik heb wel backups gemaakt, maar vind het toch griezelig: al mijn afspraken staan op de Palm. De Help lijkt ervan uit te gaan dat je de eerste keer gegevens van Outlook op je Palm wilt zetten, terwijl ik het omgekeerde wil.

Wat pocketmirror betreft: de Faq geeft een foutmelding. Ik was bovendien teleurgesteld dat er geen trial versie was (alleen voor de duurdere Key Suite).

Tot dus ver geen groot succes, maar voor ik verder ga, zou ik graag horen waarom Palmdesktop niet vraagt waarmee ik wil synchroniseren, en welke volgorde ik moet aanhouden. De readme zegt:
IF YOU UNINSTALL PALM DESKTOP AFTER INSTALLING POCKETMIRROR, YOU MUST REINSTALL POCKETMIRROR (hun hoofdletters).

Kom ik dan niet in een vicieuze cirkel terecht?

Het gaat om een vers-gedownloade versie: 3.1.6.
__________________
groet,
Adriana.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 augustus 2004, 13:10
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Wacht even.

Jij hebt een Clie, dus PocketMirror is niet bijgeleverd. Volgens mij Intellisync Lite wel, die doet hetzelfde. Als jij Palm desktop van de Clie CD installeert, vraagt hij denk ik inderdaad niet of je met Outlook wil syncen. Daarvoor moet je Intellisync van de CD installeren.

Maargoed, ik begrijp dat je aan Pocketmirror wil.

Heb je wel de 3.1.6 standard edition gepakt, en niet de 3.1.6 standard edition upgrade?

De juiste volgorde van handelen was:

1) Pocketmirror 3.1.6 standard/professional downloaden
2) Pocketmirror installeren
3) Conduits op handheld overwrites Outlook zetten
4) Syncen

Dus je hoefde niks met Palm Desktop te doen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 augustus 2004, 13:39
Adriana's schermafbeelding
Adriana Adriana is offline
Registered User
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 mei 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 285
Citaat:
Op 10-08-2004, om 13:10 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #2
Wacht even.

Jij hebt een Clie, dus PocketMirror is niet bijgeleverd. Volgens mij Intellisync Lite wel, die doet hetzelfde.

Maargoed, ik begrijp dat je aan Pocketmirror wil.

Heb je wel de 3.1.6 standard edition gepakt, en niet de 3.1.6 standard edition upgrade?

De juiste volgorde van handelen was:

1) Pocketmirror 3.1.6 standard/professional downloaden
2) Pocketmirror installeren
3) Conduits op handheld overwrites Outlook zetten
4) Syncen

Dus je hoefde niks met Palm Desktop te doen.
Ik heb inderdaad IntellisyncLite, maar was daar niet tevreden mee. In verschillende forums las ik dat mensen PocketMirror beter vonden, vandaar.

Ik heb vast wel de volledige versie, want ik heb het volle pond betaald.

Jouw stappen 1 t/m 3 had ik gedaan, maar daarna heb ik de Palmdesktop opnieuw geïnstalleerd (vanwege Roels opmerking).

En als ik dan zo'n waarschuwing in hoofdletters in de readme van PocketMirror zie, word ik heel onzeker.

Dank voor je vlotte reactie!

Misschien dat ik stap 4 dan toch maar zet...
__________________
groet,
Adriana.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 augustus 2004, 14:19
Adriana's schermafbeelding
Adriana Adriana is offline
Registered User
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 mei 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 285
je moet maar durven!

Citaat:
Op 10-08-2004, om 13:10 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #2

4) Syncen
Dank, Gazpacho, dankzij jouw geruststellende woorden heb ik durven syncen. Dat leverde een foutmelding op, dus pocketMirror opnieuw geïnstalleerd. Alles werkt vlot.

Soms heeft een mens gewoon een zetje nodig...
__________________
groet,
Adriana.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 augustus 2004, 15:28
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Adriana: boldly syncing where no one has synced (sunk?) before

Mooi dat het gelukt is.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 10 augustus 2004 om 15:30.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 augustus 2004, 16:00
Adriana's schermafbeelding
Adriana Adriana is offline
Registered User
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 mei 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 285
Citaat:
Op 10-08-2004, om 15:28 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #5
boldly syncing where no one has synced (sunk?) before
hi hi.

Ik zit nu wat te prutsen maar ben zoals gezegd toch wat teleurgesteld omdat ik het niet eerst kon proberen en omdat de meegeleverde Calendar voor op de Clie er precies zo kaal uitziet als het oorspronkelijke DateBook .

Ben uiteindelijk ook de contacten maar gaan synchroniseren (als ik eenmaal durf gaat geen zee me te hoog!) en probeer nu alles naar de juiste velden te krijgen. Voorwaar geen sinecure.

De gebruiksaanwijzing van PocketMirror is mij te summier.

(Maar beter dat Intellisync lijkt het op het eerste gezicht allemaal wel, dus ik ben je toch dankbaar voor het aanrpijzen van PocketMirror, Roel!)
__________________
groet,
Adriana.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 augustus 2004, 16:07
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nouja, de meegeleverde datebook van de Clie is natuurlijk hetzelfde als die van de Palm...

ksdatebook is een aanrader, freeware, is te vinden op google.

Ik ben ook vanaf dag 1 meteen van Intellisync naar PocketMirror overgestapt en ik heb er nooit echte problemen mee gehad.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 augustus 2004, 16:21
Adriana's schermafbeelding
Adriana Adriana is offline
Registered User
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 mei 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 285
Citaat:
Op 10-08-2004, om 16:07 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #7
Nouja, de meegeleverde datebook van de Clie is natuurlijk hetzelfde als die van de Palm...
Ik bedoelde niet het datebook van de Clie maar de Calendar van PocketMirror.

Maar ksdatebook zal ik eens bekijken.
Kun je dat met Outlook synchroniseren?

Mag ik je vragen waarom jij op PocketMirror bent overgestapt? Het is tenslotte vrij duur - vind ik.
__________________
groet,
Adriana.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 augustus 2004, 16:33
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Euhm ik denk dat je iets door elkaar haalt....

(*) < - > Pocketmirror + conduits < - > Outlook

Waarbij (*) de programma's zijn die van de standaard PalmOS PIM (Personal Information Management) databases gebruik maken. Dit zijn de databases van calendar, address, todo en memo die standaard bij elk PalmOS apparaat zitten. De bij jouw Clie meegeleverde programma's om deze databases uit te lezen, namelijk: calendar, address, todo en notes, maken dus daar gebruik van. Maar ook Agendus, Datebk5, ksdatebk, TodoPlus, en Memoplus etc. al die vervangers halen hun informatie ook van dezelfde database van je Clié. En blijkbaar ook de Calendar van Chapura (nooit geweten dat Chapura een programma meeleverde).

Pocketmirror is een conduit. Dat wil zeggen, het is een programma dat de communicatie tussen een desktop programma (Outlook in dit geval) verzorgd met een bijbehorende programma met database op je Palm (in dit geval, de standaard PIM databases). Pocketmirror heeft dus zelf helemaal niks nieuws op je Palm gezet. De programma's die je nu aan het gebruiken bent *zijn* de standaard meegeleverde programma's van je Clié.

Zolang je extra programma's op de Palm gooit die gebruik maken van de standaard PalmOS databases, zoals Agendus of Datebk5, zullen die goed syncen via Pocketmirror met outlook.

Een zeldzame vreemde eend in de bijt is:

Keysuite/Keysuite databases < - > Keysuite conduits <-> Outlook

Keysuite levert namelijk wél eigen programma's mee op de Palm, en eigen conduits, en die maken géén gebruik van de standaard PalmOS PIM databases. Dat staat o.a. ook uitgebreid beschreven in de review van Roel en ook in de handleiding van keysuite.

Dus om je vraag te beantwoorden:

Citaat:
Ik bedoelde niet het datebook van de Clie maar de Calendar van PocketMirror.
Dat was frappant. Ik heb *nooit* geweten dat Chapura een Calendar programma op je Palm gooit. Ik heb het net eens even bekeken, en het inderdaad nog veel kariger dan de standaard datebook van je Clié. Ik zou dus gewoon de datebook van je Clié blijven gebruiken. Die haalt zijn gegevens uit dezelfde database als de calendar van Chapura, dus je hebt gewoon toegang tot alle informatie.

Citaat:
Maar ksdatebook zal ik eens bekijken.
Kun je dat met Outlook synchroniseren?
Ja, mits je gebruikmaakt van Pocketmirror of Intellisync om de communicatie tussen Outlook en Palm PIM databases te bewerkstelligen. Idem geldt voor Agendus en Datebk5.

Citaat:
Mag ik je vragen waarom jij op PocketMirror bent overgestapt? Het is tenslotte vrij duur - vind ik.
De lite versie van Intellisync kan geen categorien voor calendar syncen, vandaar dat ik toch moest upgraden, en omdat ik goede verhalen had gehoord over Pocketmirror had ik die maar meteen genomen.

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 10 augustus 2004 om 16:42.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 augustus 2004, 16:59
Adriana's schermafbeelding
Adriana Adriana is offline
Registered User
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 mei 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 285
Citaat:
Op 10-08-2004, om 16:33 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #9
Euhm ik denk dat je iets door elkaar haalt....
[snip heldere uitleg]
Ik haal nog van alles door elkaar!

Ik heb inmiddels naar dat freeware datebook gekeken en vind het héél mooi. Dank voor de tip.

Overigens: dat Calendar dat op mijn Clie is gezet, zat bij PocketMirrorPro. Ik heb de KeySuite niet genomen. Calendar kan ik er zeker weer afgooien dan?
Maar Datebook (standaard) niet, geloof ik?

Dank voor uitleg en tip!
__________________
groet,
Adriana.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023