Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08 december 2000, 20:22
Carel
Guest
 
Berichten: n/a
Angry

Volgens de handleiding zou ik in staat moeten zijn om de Vx te locken met een wachtwoord. Als ik dat doe werkt dat alleen wanneer ik de Palm afzet via "lock & shutdown".
Is het niet mogelijk dat je de Palm gewoon afzet en dat iedere keer dat je dat ding opstart je je wachtwoord in moet geven, automatisch dus
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 december 2000, 17:04
HotSync
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Lock & Shutdown

Je kunt ergens in je palm een optie hiervoor aanzetten.
Dan hoef je de stylus alleen maar van het schrijfgedeelte naar het main-screen te slepen en je Palm gaat vanzelf uit en op slot. Ik kan de optie helaas nu ff niet vinden,
misschien dat iemand anders wel weet waar deze zich bevind..

MvG,
HotSync ©.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 december 2000, 11:13
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Lightbulb Preferences - Buttons - Pen

Onder Preferences - Buttons - Pen kan je instellen wat er gebeurt als je de stylus van het graffitti gebied naar de
bovenkant van het scherm beweegt. Standaard krijg je de Graffiti Help. De overige mogelijkheden zijn: Backlight,
Keyboard, Turn Off & Lock en Beam Data (alleen voor Palm met IR). Turn Off & Lock zit hier dus inderdaad ook bij.

Als je altijd wilt locken na een power off heb je volgens mij een hack nodig of een application launcher waar dit is
ingebouwd.

Als ik jou was zou ik het nog eens serieus heroverwegen. Na een paar dagen erger je je namelijk groen en geel aan het
steeds weer moeten intikken van je password. Vooral als je je Palm voor van alles en nog wat gebruikt en je hem dus
tientallen keren per dag aanzet.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 december 2000, 11:42
ReneS ReneS is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rene
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Veldhoven
Berichten: 115
Lock & shutdown ergernis

Helemaal met Arent eens. Heb dit ca. 1 week volgehouden en toen deze optie maar weer afgezet.
__________________
Wat niemand weet, weet ik ook.
René
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 december 2000, 13:24
byzanthy
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb

Wat je nog zou kunnen doen, als je je password snel wilt invoeren, is een short-cut creeëren. Dan heb je zo'n password met 2 keystrokes ingevoerd. Je kunt natuurlijk ook een 1-letterig password nemen

Er zijn ook programmaatjes die bepaalde button-combinaties als password kunnen registreren, maar daar zou je even naar moeten zoeken.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 december 2000, 20:00
Carel
Guest
 
Berichten: n/a
Hack

OK, vraag beantwoord, wat ik wil kan dus niet.
Iemand een idee of hier een hack voor bestaat. Ik weet dat het hinderlijk is maar de info op mijn Palm is redelijk vertrouwelijk en ik heb nieuwsgierige collega's en de gewoonte om mijn Palm op mijn buro te laten liggen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 december 2000, 20:11
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Ik geloof niet dat daarvppr een hack bestaat. Zelf zet ik mijn Palm "op slot" door, zoals boven reeds genoemd, een penstroke over het scherm te zetten.
Als je dat allemaal te lastig vindt, heeft het programma "Commander" wel de mogelijkheid die je zoekt.
Probeer eens een demo
http://pda.tucows.com/palm/preview/34170.html
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023