Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31 oktober 2009, 09:38
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
De patch voor QWERTZ naar QWERTY is uit

Ik ga deze dit weekend uitproberen. Het betreft hier natuurlijk de Duitse unlocked versie van de Pre. Zie How to permanently change the qwertz/azerty/qwerty keyboard mapping - PreCentral Forums

Overigens het sterkste punt voor de Pre? Natuurlijk mooie user interface die overigens wel enige gewenning vraagt vergeleken met de eenhandsbediening van mijn Treo 680.
Maar het sterkste is volgens mij de openheid. Net zoals bij de Palm en Treo zijn er blijkbaar ook nu weer ontwikkelaars die palm een beetje helpen. En deze keer is de source van het OS en de apps gewoon beschikbaar.

Laatst gewijzigd door Dick99999; 31 oktober 2009 om 09:59.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 31 oktober 2009, 19:28
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
De patch werkt inderdaad, zowel op GSM OSweb als op de Sprint versie. Heel goed is dat de speciale tekens op de 2toetsen gewoon op hun plaats blijven, alleen de letters Y en Z draaien om!

Laatst gewijzigd door Dick99999; 31 oktober 2009 om 19:30. Reden: spelling
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 oktober 2009, 20:01
Upke Upke is offline
Senior lid
Voornaam: Martijn
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 15 oktober 2005
Locatie: Veldhoven
Berichten: 70
Stuur een bericht via MSN naar Upke
Zoals ik het lees op Precentral moet je heel de Pre weer flashen. Klopt dat? Ik heb daar geen zin in. Weer m'n instellingen terug zetten. Het zijn er niet zoveel maar goed.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 oktober 2009, 22:39
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Inderdaad opnieuw flashen, maar langzamerhand gaat de procedure voor flashen mij sneller af. Overigens stelt de backup (als die aan staat en je firstuse draait na de flash) die Palm bijhoudt, de Pre weer goed in. Maar ik heb nog niet veel instellingen uitgeprobeerd. Mail, Contacts,, calender en apps komen gewoon terug naar een Flash upgrade.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 november 2009, 21:59
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Ik ben ook wat huiverig voor 't flashen. Het lijkt me ook overkill: ik vermoed toch dat er maar heel weinig bestanden daadwerkelijk veranderd worden. Ik zou liever me een root terminal gewoon die files kunnen aanpassen...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 november 2009, 22:27
Upke Upke is offline
Senior lid
Voornaam: Martijn
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 15 oktober 2005
Locatie: Veldhoven
Berichten: 70
Stuur een bericht via MSN naar Upke
Laatst heb ik de Pre nog eens met behulp van de doctor geflashed en alles terug gezet. Was in principe ook zo gebeurd. Toch ging er toen iets mis met exchange. Achteraf denk dat hij m'n wachtwoord niet mee genomen heeft o.i.d. Afspraken en taken verdwenen direct na invoer. Pas toen ik hem nogmaals flashte kwam ik er achter dat het aan het wachtwoord lag.

Trouwens, m'n dynamische backlight werkt volgens mij niet meer. Het backlight wordt buiten niet feller en in donkere omgevingen niet zwakker meer. De proximity sensor werkt wel.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 november 2009, 23:07
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Als ik het pre central forum goed lees, lijkt het inderdaad mogelijk gewoon modules te veranderen en patches aan te brengen. Helaas heb ik nauwelijks Linux ervaring, daarom flash ik maar.

Iets heel anders, ik zit op tmobile en heb een vreemd probleem. Ik kan 'zo nu en dan' niet bellen, wel gebeld worden, wel SMS etc. Call droped komt er dan. Zowel op WR firmware als op Sprint. Ik heb al een nieuwe SIM kaart gekregen. Ik had dit ook, maar minder frequent, met mijn Treo 680. Mijn 650 werkte feilloos.

Iemand anders die dit heeft?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 januari 2010, 22:24
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Ik wilde oorspronkelijk die QWERTY fix installeren, maar heb het achteraf niet gedaan. Ben ik best blij om, want de switch in mijn hoofd kostte maar een kwartiertje en die switch van de firmware kost me meer tijd gok ik.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 januari 2010, 13:53
gerriegerrie gerriegerrie is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Berichten: 19
Hey Dick,

Ik heb ook dat probleem van die dropped calls.. Je kunt het fixen door flight mode aan en uit te zetten, maar het is irritant.

Ik wil als oplossing proberen mijn hele Pre te resetten, maar dat lukt maar niet. Althans, die reset lukt wel (Vanuit de device options), maar de programma's en instellingen zijn niet weg. En ik doe de full reset... Ook kan ik zowel op de Mac als de PC geen contact maken met Webos doctor...

Beetje balen dus. En ik weet geen oplossing meer. HOpelijk lost de volgende firmware update het op.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 januari 2010, 23:45
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Er is ook een hele snelle manier als je een terminal op je Pre hebt:

setkeycodes 07 44
setkeycodes 14 2

op commandline, en klaar.
Actief tot een reboot. Symbooltjes wisselen helaas wel mee.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 28 januari 2010, 18:00
joblamie joblamie is offline
Lid
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 30 december 2009
Berichten: 43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick99999 Bekijk bericht
Als ik het pre central forum goed lees, lijkt het inderdaad mogelijk gewoon modules te veranderen en patches aan te brengen. Helaas heb ik nauwelijks Linux ervaring, daarom flash ik maar.

Iets heel anders, ik zit op tmobile en heb een vreemd probleem. Ik kan 'zo nu en dan' niet bellen, wel gebeld worden, wel SMS etc. Call droped komt er dan. Zowel op WR firmware als op Sprint. Ik heb al een nieuwe SIM kaart gekregen. Ik had dit ook, maar minder frequent, met mijn Treo 680. Mijn 650 werkte feilloos.

Iemand anders die dit heeft?
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Palm Pre op T-Mobile.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023