Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > TouchPad

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07 augustus 2011, 19:55
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Mounten van netwerk shares op TP

Nou, het heeft me wat moeite gekost, maar het is me gelukt. Nu kan ik eindelijk de netwerk shares van m'n NAS benaderen vanaf de Touchpad.

Het vraagt wel wat gedoe. In webOS 1.4.5 en 2.x werkt het out of the box. Nou ja, met wat fstab editten en commando's in je terminal typen. Echter op de TP met webOS 3.0.2 werk het niet. Ik kreeg steeds de foutmelding "no such device". Na veel zoeken kwam ik erachter dat dat dus betekent dat de kernel dit niet ondersteunt

Maar, sinds kort is er de F15C (en F15B) overklok custom kernel en die ondersteunt wel CIFS!!!

Dus hoe krijg je dit nu aan de praat:

Voeg de testing kernel feeds toe aan Preware. Dat vind je wel ergens op The #1 HP webOS, TouchPad, Pre, and Veer Community | PreCentral.net of Main Page - WebOS Internals hoe dat moet.

Installeer de F15C kernel van deze feed.

- Zorg dat je ofwel Internalz Pro in master mode hebt draaien (ook te vinden in Preware) of via WebOS Quick Install met de TP bent verbonden.

- Maak voor elke share een extra regel aan in /etc/fstab als volgt:
//<host>/<share> /<TPshare-path> cifs auto,username=<username>,password=<password>,rw 0 0

host = IP adres van de computer/NAS waar je mee wilt verbinden (kan ook een hostname, maar dan moet je ook /etc/hosts file editen
share = naam vd share zoals je die geconfigureerd hebt op de computer/NAS waarmee je wilt verbinden.
TPshare-path Een path op je TP die je moet aangemaakt hebben, bijv: /mnt/nas of /media/internal/nas
username & password de credentials van je share. Dit kant vast veiliger via encrypte password files enzo, maar dat laat ik over aan de echte linux wizzkids.
rw: lezen en scrhijven Er zijn ook andere opties voor bijv alleen lees toegang

- Nu een terminal sessie openen en het volgende commando invoeren:
mount -t cifs //<host>/<share> /<TPshare-path> -o username=<username>,password=<password> et voila! in je <TPshare-path> heb je nu je netwerkschijf tot je beschikking. Ik doe hier vast wat dubbelop, o.a. nogmaals credentials invullen enzo. Maar ik ga nog wel even experimenteren naar minimale commando set en er dan een sh scriptje voor maken.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 augustus 2011, 20:28
GuyFromNam
Guest
 
Berichten: n/a
.

Laatst gewijzigd door GuyFromNam; 25 september 2011 om 12:22.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 augustus 2011, 21:40
Phaedrus Phaedrus is offline
Senior lid
Voornaam: Dirk
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Delft
Berichten: 57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spud Bekijk bericht
- Nu een terminal sessie openen en het volgende commando invoeren:
mount -t cifs //<host>/<share> /<TPshare-path> -o username=<username>,password=<password> et voila! in je <TPshare-path> heb je nu je netwerkschijf tot je beschikking. Ik doe hier vast wat dubbelop, o.a. nogmaals credentials invullen enzo. Maar ik ga nog wel even experimenteren naar minimale commando set en er dan een sh scriptje voor maken.
Als je fstab file klopt zou 'mount -a' op de terminal moeten voldoen (of een herstart). Wat je nu op de terminal uitvoert, werkt ook als je niks in fstab aangepast hebt.

Worden de files van je NAS nu gewoon geindexeerd door de photo, music etc apps? Dan zou het wel intressant zijn.
Geeft het geen problemen (b.v. vertragingen dor time-outs) als je NAS niet bereikbaar is (b.v. weg van huis)?

Weet iemand of NFS ondersteund wordt, op precentral vindt ik voornaamlijk draadjesa over Need for Speed als ik zoek.
__________________
Psion 3a > Palm IIIx > Sony CLIÉ NR70 > Tapwave Zodiac 2 > Palm Centro > Nokia N900 > HP Veer & Touchpad
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 augustus 2011, 22:28
Phaedrus Phaedrus is offline
Senior lid
Voornaam: Dirk
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Delft
Berichten: 57
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phaedrus Bekijk bericht
Weet iemand of NFS ondersteund wordt, op precentral vindt ik voornaamlijk draadjesa over Need for Speed als ik zoek.
Mijn vraag kan ik zelf beantwoorden: de F15C en F15B kernels ondersteunen naast CIFS ook NFS. Misschien toch die maar eens gaan proberen (ik draai nu de Warthog kernel).

En nu lees ik net op twitter dat iemand SSHFS aan de gang heeft. Het wordt steeds beter.

Citaat:
Error 454 (47 minutes ago from Spaz HD for webOS)
Because #webOS is open, my Touchpad is streaming music/video/photos from my Ubuntu servers 2 TB library. Free and secure with sshfs. Boo-yah
__________________
Psion 3a > Palm IIIx > Sony CLIÉ NR70 > Tapwave Zodiac 2 > Palm Centro > Nokia N900 > HP Veer & Touchpad

Laatst gewijzigd door Phaedrus; 07 augustus 2011 om 22:46.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 augustus 2011, 09:08
Phaedrus Phaedrus is offline
Senior lid
Voornaam: Dirk
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Delft
Berichten: 57
Uberkernel heeft nu ook ondersteuning voor CIFS & NFS, het is dus niet meer nodig om met een zeer experimentele kernel te spelen.
__________________
Psion 3a > Palm IIIx > Sony CLIÉ NR70 > Tapwave Zodiac 2 > Palm Centro > Nokia N900 > HP Veer & Touchpad
Met citaat reageren
  #6  
Oud 08 augustus 2011, 13:58
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Dat zou wel heel snel zijn. Ze hebben me bevestigd na mijn onderzoekje dat ze het gaan toevoegen. Maar volgens mij nog niet in de huidge versie van Uberkernel.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 augustus 2011, 14:06
Phaedrus Phaedrus is offline
Senior lid
Voornaam: Dirk
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Delft
Berichten: 57
Het zit in de test versie 3.0.2-36, dus inderdaad nog niet in de stabiele.
__________________
Psion 3a > Palm IIIx > Sony CLIÉ NR70 > Tapwave Zodiac 2 > Palm Centro > Nokia N900 > HP Veer & Touchpad
Met citaat reageren
  #8  
Oud 08 augustus 2011, 14:14
spud spud is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 mei 2004
Berichten: 182
Oh, cool, da's snel!! Gaat die er vanavond overheen. Die F15C vind ik eng. Ik lees te veel over oneindige boot lussen enzo.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023