Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18 november 2009, 13:45
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
[Nieuws] Palm CEO klaagt over nerd-imago van Android

Jon Rubinstein, tegenwoordig CEO van Palm, heeft tegen de New York Times gezegd dat Android en de Motorola Droid in het bijzonder, gericht zijn op nerds. Palm daarentegen richt zich op het algemeen publiek, met producten die voor iedereen geschikt zijn.

Rubinstein had ook moeite ermee dat Google zelf geen hardware maakt. Ze zijn afhankelijk van de vriendelijkheid van buitenstaanders en dat is een fout. De beste producten komen volgens Rubinstein van toestelmakers die alles kunnen integreren.

Verder had Rubinstein wel een antwoord op de vraag waarom er zo weinig applicaties zijn voor het webOS. Palm richt zich op kwaliteit in plaats van kwantiteit. Er zijn nog maar 300 applicaties beschikbaar, terwijl er bij de concurrentie 10.000 (Android) en 100.000 (iPhone) te vinden zijn.

Bron: Palm CEO Disses Android
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 5592-dbh4f05wb2.jpg‎ (18,4 KB, 0x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 november 2009, 14:15
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gonny Bekijk bericht
Verder had Rubinstein wel een antwoord op de vraag waarom er zo weinig applicaties zijn voor het webOS. Palm richt zich op kwaliteit in plaats van kwantiteit. Er zijn nog maar 300 applicaties beschikbaar, terwijl er bij de concurrentie 10.000 (Android) en 100.000 (iPhone) te vinden zijn.
Tja, dat is wel een lam excuus als je het mij vraagt. Misschien vallen de verkopen wel tegen (bv. Bell Canada), is de Pixi finaal afgefakkeld door sommigen (zie bv. Gizmodo.com) en is de algehele zin om te ontwikkelen voor webOS niet zo groot als voor de iPhone en Android. Meer apps betekent ook meer van mindere kwaliteit, maar er is ook veel meer ruimte voor goede programma's. Nee, dit is een zwak excuus. Zeg dan gewoon dat je pas twee maanden bezig bent met apps.

Daarnaast is de SDK nou niet echt geweldig. Veel informatie is incompleet en moet van derden gehaald worden, zoals bepaalde HTML5 methoden die nog in een pril stadium zijn. Ik heb zelf wat geprobeerd te maken, maar het lijkt meer op trial & error dan echt ontwikkelen. Met name JavaScript debugging is lastig.

Laatst gewijzigd door domo; 18 november 2009 om 14:24.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 november 2009, 15:33
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Ik vind het jammer dat hij op deze manier zijn beklag doet. het zou hem sieren indien hij de hand in eigen boezem zou steken en zou zeggen..hey...we hebben veel zaken verkeerd ingeschat, maar dat gaan we de komende maanden corrigeren. Dat ze iets niet goed hebben gedaan is m.i. inmiddels wel duidelijk.

De Pre en de Pixi worden inderdaad voor dumpprijzen aangeboden en nog wil de verkoop niet vlotten. Het Gizmodo review liegt er niet om en zal de verkoop zeker niet stimuleren. Hard- en software laten ernstig te wensen over.

Op diverse Duitse fora is men zeer matig te spreken over de kwaliteiten van de Palm en wanneer je in een Engels forum vraagt of ze de Pre kunnen aanbevelen krijg je een "ja...MAAAAR" te horen.

Oh ja, over die "kwaliteitsoftware". Gisteren zijn er 2 (TWEE!!) kaartspelletjes toegevoegd aan de store. Het toevoegen van software is nog steeds een dermate gebeurtenis dat een grotere Pre site er dagelijks aandacht aan schenkt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 november 2009, 18:54
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb het in ieder geval opgegeven te wachten op de pre of de pixi of goeie Apps er voor.
Had nog even gekeken naar de vernieuwde HotSync die synct met the real palm, maar....
Voor mij is Palm definitief finito. Ik heb me op het iVontuur gestort omdat ik ook bij WM niet echt tevreden was. En tot nog toe ben ik meeeeer dan tevreden.
(ten einde de kosten nog een beetje te verantwoorden, heb ik een iPod touch (3G) 32GB gekocht als kennismaking met de interface, en daarbij een nokia 00-NIX, wil in geen geval nog terug)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 november 2009, 21:35
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Nou, ik heb gewoon een Pre, en ben er zeer tevreden over... Ik heb ook niet zo'n behoefte aan 100.000 aps, en zeker niet als die alleen door de iVendor worden gecontrolleerd. Het levert een soort Pay-per-View internet op waar ik niet op zit te wachten.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 november 2009, 21:49
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Ik heb de Gizmodo review ook maar eens gelezen. Conclusie: perfecte telefoon, maar te duur t.o.v. concurrenten, en, vooral, te langzaam. Het laatste komt blijkbaar door een bug. Ik vermoed dat als er een fix is Gizmodo wat bij zal draaien.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 november 2009, 22:32
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik ben dan ook benieuwd met wat voor prijsstelling de Pixi naar Europa komt. Voor 400 euro heb je een HTC Hero en dat is toch wel een aardig referentiepunt. Meer dan 350 kunnen ze er echt niet voor gaan vragen.

Sowieso vraag ik me af hoe Palm nog breder wil groeien in hun productportfolio. Twee toestellen lijkt me te weinig om de markt te bedienen. Dat is toch wel hét voordeel van Android, hoe ongepolijst het systeem ook moge zijn (dat is op zich wel correcte kritiek van Rubinstein). Maar webOS is duidelijk ook nog niet af, dus zo blijven we quite.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:24.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023