Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27 juni 2006, 20:11
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Probleem met sync tussen T3 en Versamail 2.61

Mijn Versamail 2.61 doe het sinds een tijdje niet meer (bovenop mij Vikao probleem Ghia !)..;

Ik krijg geen sync met email... Ik probeer de Versamail setup op palmdesktop aan te klikken en krijg een foutmelding van "VMailWiz3 MFC Application" !

Gezien ik er nu echt genoeg van heb, probeer ik via Windows "Programmatoegang en -instellingen" de bedoelde "palmdesktop" te verwijderen, met het idee die opnieuw te installeren vanaf CD-rom... Alles blokkeerde en ik kreeg de melding: een onherstelbare fout bij de installatie... en that's it ! Ik kan Palmdesktop dus zelfs niet eens van mijn PC halen !

Het begint me echt op de zenuwen te werken... Een verklaring zal er natuurlijk altijd zijn, maar ondertussen zit je maar met de problemen.

Andere sync problemen met de rest van Outlook 2003 heb ik onlangs ook mogen oplossen, door de aanschaf van een Chaparo product...

Pfff, er zijn betere dagen...

Concreet nu: Hoe los ik dit VERSAMAIL probleem op ? Iemand dergelijk probleem reeds kunnen oplossen ?
__________________
Satisfaction is the death of desire...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 juni 2006, 20:30
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Palmcool, zou het probleem niet gewoon aan je PC zelf kunnen liggen? Dit klinkt namelijk niet helemaal normaal. Geeft andere niet Palm-gerelateerde software geen problemen? In ieder geval is je installatie van Palm Desktop waarschijnlijk niet goed.

Ook is de Chapura software voor de T3 helemaal niet nodig, het zou met de bijgeleverde software moeten lukken hoor.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 juni 2006, 21:11
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Hei Domo,
Wat ik nu deed: downloaden van Palm website van de laatste versie van Palmdesktop voor Windows versie 4.1.4, geïnstalleerd als "repair", daarna het hele zootje verwijderd via Windows Programmatoegang enz, en tenslotte die nieuwe versie 4.1.4 opnieuw geinstalleerd . Er was inderdaad iets niet pluis: HSAPI.dll ontbrak om te kunenn innstalleren, dus vooraf nog dit ontbrekend spul gedownload en in de jusite map geïnstalleerd.

Maar nu: ongelooflijk ... en iemand moet me dit eens uitleggen. Nu zit ik op mijn PC met de Hotsync versie 6.0... en in mijn Palm met versie 5.0P... Ik snap niet hoe ik die 6.0 moet overschreven krijgen op mijn palm ? INstellingen wijzigen misschien en "PC overwrite Palm" instellen ? Of verlies ik dan meteen alle op mijn palm geinstalleerde software enz ? Man, man... wat een dagje !

Dat van Chapura dat klopt voor de helft, maar in mijn versie kun je alle mappen maken die je wenst (gelimiteerd weliswaar tot 250) enz... Echt super handig, mag ook wel voor die prijs !
__________________
Satisfaction is the death of desire...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 juni 2006, 10:51
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Werkt het nu wel? Dat is me niet duidelijk eigenlijk.

De verschillende versies zijn geen probleem, het is immers andere software dus de versienummers hoeven niet overeen te komen. Dat is niets om zorgen over te maken.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 juni 2006, 11:25
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Sorry ik was even onduidelijk: ik zie dat de HOTSYNC op mijn pc de versie 6.0 is en de HOTSYNC op mijn palm de versie 5.0P is... Misschien ligt daar het probleem ? Maar hoe de HOTSYNC versie op de palm naar 6.0 krijgen ?
__________________
Satisfaction is the death of desire...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 juni 2006, 12:01
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
HotSync op de Palm hoort bij de versie van het besturingssysteem, dat is versie 5 en dus is ook HotSync versie 5. Die versie behoeft geen upgrade, want dat is gewoon goed. Niets aan de hand dus, wat dat betreft.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 juli 2006, 17:07
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
ik heb het opgegeven... genoeg geknoeid zou ik zeggen ! Ik laat het geheel even rusten.
Palmdesktop geeft inderdaad rare streken... op het icoon "Versamail account" onderaan links klikken doet niks ! Reeds nieuw account gemaakt haalt niks uit...
Nogmaals alles herinstalleren ?? Pfff, met deze warmte...
__________________
Satisfaction is the death of desire...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 juli 2006, 17:16
Palmcool Palmcool is offline
Forumbikkel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Vlaanderen BELGIE
Berichten: 188
Heb ik "opgelost" door in Hotsync de Versamail op "do nothing" te zetten en mijn INBOX TO GO op "synchroniseren"... werkt via Inbox to go prima !!!

Alvast bedankt voor de tips !

Nu nog die VIKAO story.... man, man !
__________________
Satisfaction is the death of desire...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023