Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03 juli 2005, 09:41
Ernstig Ernstig is offline
Lid
Voornaam: Ernst
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 15 januari 2002
Locatie: Lelystad
Berichten: 32
Tungsten 5 is invoerscherm kwijt

Ben sinds gisteren het invoerscherm aan de onderzijde kwijt. Het onderste deel van het scherm is blanco.

Kan nergens een instelling vinden hoe dat veranderen.

Is hier iemand die mij verder kanhelpen?

Reacties of suggesties zijn meer dan welkom.

Groetend

Ernst(ig)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 juli 2005, 10:09
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Misschien eerst een softreset eens proberen?

Of anders de udpate voor de T5 eens proberen?

Succes!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 juli 2005, 06:42
GMarcelK GMarcelK is offline
Lid
Voornaam: Marcel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 mei 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 39
Ik heb hetzelfde probleem.
Update had ik al geïnstalleerd, softreset helpt niet.
Ernst, heb je het al kunnen oplossen.

Groet

Marcel
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 juli 2005, 07:32
Ernstig Ernstig is offline
Lid
Voornaam: Ernst
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 15 januari 2002
Locatie: Lelystad
Berichten: 32
Blijven zoeken

Marcel,

Helaas, ik heb de oplossing niet. Weet ook niet waar ik het zou moeten zoeken. Wil nu op site van PalmOne kijken of er ondersteuning is.

De update krijg ik niet geinstalleerd, maar ik begrijp dat dit niet de oplossing is.

Werk nu door via dropdown menu (via status bar op te roepen) het keyboard in te schakelen. Want het vreemde is dat de commando's wel uitgevoerd worden.

Als je iets tegen komt hoor ik graag van je. Ik zal jou op de hoogte houden van ontwikkelingen.

Sterkte en hopelijk kunnne wij elkaar op korte termijn goed nieuws melden.

Ernst
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 juli 2005, 07:51
GMarcelK GMarcelK is offline
Lid
Voornaam: Marcel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 mei 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 39
Ernst,


Hoe roep je die status bar precies op? Ik heb maar een hard reset gedaan en de laatst geïnstalleerde software (waarvoor ik de palm moest resetten na installatie) er niet op te zetten. Ik vermoed dat het een bug is van een bepaald programma dat niet lekker draait op de T5.

Hmm...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 juli 2005, 08:59
Ernstig Ernstig is offline
Lid
Voornaam: Ernst
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 15 januari 2002
Locatie: Lelystad
Berichten: 32
Marcel,

De status bar is niet zichtbaar maar ik kan door met de stylus daar te tikken wel alles uitvoeren. Eerst het beginscherme en daarnaast kun je het dropdown menu aan klikken.

Als het door een programma komt kunnen we wellicht vergelijken of wij er een op hebben die overeenkomt.

Aks mijn geheugen mij niet in de steek laat, maar daar heb ik dus de Palm voor aangeschaft, is het bij mij ontstaan nadat ik Agendus over Action Names heen geinstalleerd heb.

Agendus heb ik er alweer af en Acton Names weer erop gezet. Dat doe ik met Clean.Uninstaller.

Herken jij deze programma's?

Ik zal deze dagen even een lijstje maken van wat er op staat. Dat kunnen wij dan uitwisselen (via e-mail wellicht).

Goed, de jonge onderzoekers gaan aan de slag. Wie weet wat wij ontdekken?

Groetend,

Ernst
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 juli 2005, 10:35
Piet Piet is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 22 januari 2005
Berichten: 27
Is het scherm helemaal blanco?
Het invoerscherm zit onder de buttom Preferences en dan kiezen Keyboard, Wide of Classic.
Zelf gebruik ik Wide. Je zit dan geen invoerscherm, maar je kan gewoon alles invullen, alsof Classic aanstaat.
Wel moet dan de derde icoon van recht (het slangetje) aan staan.

Met Agendus heb ik geen enkel probleem. Is een zeer goed werkend agenda en contacten programma.
Groet
Piet
Met citaat reageren
  #8  
Oud 09 juli 2005, 11:21
Ernstig Ernstig is offline
Lid
Voornaam: Ernst
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 15 januari 2002
Locatie: Lelystad
Berichten: 32
Piet,

Nog een meedenker erbij. Geweldig.

Inderdaad, het scherm is aan de onderzijde helemaal blanco. Maar zoals al eerder aangegeven, kan ik met de stylus nog wel de drie linkse "commando's" activeren. Find is het laatste dat reageert.

Ik vind onder preferences helemaal geen instelling voor Keyboard. Het zijn drie hoofdgroepen, te weten General, Communication en Persona. Zie ik wellicht iets over het hoofd?

Agendus, naar ik begrepen heb, is de opvolger van Action Names. Dat zou ik graag willen gebruiken, maar geeft na installatie een foutmelding. Dus die er maar weer afgegooid. Nu draait het oude en vertrouwde Action Names weer naar behoren.

Heb jij welicht nog suggesties voor Marcel en mij?

Bedankt voor de moeite vast

Ernst
Met citaat reageren
  #9  
Oud 09 juli 2005, 11:32
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Helemaal rechts op de onderste rij (statusbar) is het icoon voor de DIA (Dynamic Input Area) te vinden. Kun je daar nog wel bij? Zou je de stylus eens daar even ingedrukt kunnen houden? Je zou dat drie verschillende opties moeten krijgen, zoals Piet ook beschrijft: Wide, Classic en Keyboard.
Een voorbeeld hoe de statusbar er bij jou uit hoort te zien zie je in de bijlage (uit het T|T5-review)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif favorites.gif‎ (72,7 KB, 16x gelezen)
Met citaat reageren
  #10  
Oud 09 juli 2005, 11:45
Ernstig Ernstig is offline
Lid
Voornaam: Ernst
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 15 januari 2002
Locatie: Lelystad
Berichten: 32
Jean Paul,

Ook welkom bij de denktank. Even ter herinnering, dit gaat over de Tungsten van het Mobile Event. Ik heb al eerder contact gehad met je. Er rust eerlijk gezegd geen zegen op dit exemplaar. Maar dit even terzijde.

Ter verduidelijking.
In het "startmenu" heb ik vier (4) rijen van elk drie (3) icoons. Daaronder is het scherm blanco!? Er is dus helemaal niets te zien. Geen invoerscherm, in welke uitvoering dan ook. De statusbas is ook niet zichtbaar.

Als ik met stylus aan de rechterzijde van de statusbar tik of ingedrukt houd geeft dit geen reactie. Alleen de drie aan de linkerzijde (t/m find) reageren op het aantikken met de stylus.

Wie kan mij helpen voordat ik depressie word?

Bedankt alvast

Ernst
Met citaat reageren
  #11  
Oud 09 juli 2005, 11:52
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Heb je dit probleem ook na een harde reset ? Je zou voor alle zekerheid de Grote Schoonmaak kunnen proberen.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 09 juli 2005, 12:11
Piet Piet is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 22 januari 2005
Berichten: 27
sorry het invoerscherm staat onder
Preferences, Input en dan Select an Input Configuration
Daarna kiezen voor Keyboard, Wide of Classic
Ik heb het vinkje bij Show Graffiti Strokes aanstaan.

Heb je de laatste update al geinstalleerd.
Ik ben daar nu mee bezig, maar lukt nog niet goed. Hotsync krijgt geen verbinding.

Piet
Met citaat reageren
  #13  
Oud 09 juli 2005, 13:00
PRD
Guest
 
Berichten: n/a
Invoerscherm T5

Ken dit probleem ook. Heb dit recent gehad na het installeren van een nl bijbelversie. Heb van alles geprobeerd maar alleen een harde reset (alles kwijt) was de/een oplossing. Balen natuurlijk. "Onderzoekerig als ik ben heb ik daarna diverse pogingen ondernomen maar steeds na het installeren van genoemde software was ik telkens het toetsenbordje kwijt en het onderste gedeelte van het scherm bleef hartstikke wit.... Overigens had ik de recente update voor de T5 al geinstalleerd, dat heeft er niet mee te maken.

Kortom, allereerst maar synchroniseren en dan de onvermijdelijke harde reset . Succes, Peter
Met citaat reageren
  #14  
Oud 09 juli 2005, 23:27
Ernstig Ernstig is offline
Lid
Voornaam: Ernst
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 15 januari 2002
Locatie: Lelystad
Berichten: 32
Harde maatregelen

Had andere plannen voor de zondag, maar ik ga maar eerst de grote schoonmaak doen. Zal begrijp ik niet echt helpen. De oorzaak zit dus blijkbaar in een programma. Maar ik weet nog niet welke.

Als ik synchroniseer en dan harde reset en dan weer synchroniseer heb ik dan alles weer staan?

Zo ja, dan is het niet erg. Maar ik heb dan ook weer het programma wat de ellende veroorzaakt terug? Welke zou het kunnen zijn?

Zo neen, hoe stel ik mijn gegevens van Action Names veilig zodat ik niet opnieuw alles moet invoeren?

In ieder geval allemaal bedankt voor de hulp

Ernst
Met citaat reageren
  #15  
Oud 09 juli 2005, 23:47
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Misschien moet je de Grote Schoonmaak tip eerst eens lezen? (dan wordt de rest ook wel duidelijk)
Met citaat reageren
  #16  
Oud 10 juli 2005, 00:56
PRD
Guest
 
Berichten: n/a
Ernst,

Ja, bij mij was dat inderdaad de oplossing en was ik eigenlijk geen gegevens kwijt omdat ik nog geen/weinig andere software draaide naast de standaard op de T5 meegeleverde software.....

Ook was het voor mij heel duidelijk aan welk programma het lag. Na de installatie ervan moest ik opnieuw opstarten en vanaf dat moment was mijn halve scherm levenloos wit. Zoals gezegd was genoemde oplossing de enige. Ik hou het maar op een stuk incompatibiliteit tussen "een bepaald programma" en de T5.

Wellicht kun jij je ook nog herinneren welk programma of update je installeerde net voordat het probleem ontstond. Succes.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 10 juli 2005, 11:11
Ernstig Ernstig is offline
Lid
Voornaam: Ernst
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 15 januari 2002
Locatie: Lelystad
Berichten: 32
Hij had (uiteraard) gelijk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Misschien moet je de Grote Schoonmaak tip eerst eens lezen? (dan wordt de rest ook wel duidelijk)
Jean-Paul
Na een harde reset was het invoerscherm weer terug. Nu de grote schoonmaak maar uitvoeren want na een synchro was die weer weg.

Ik weet wat mij te doen staat. Met een lap top in de tuin zou het prettiger zijn. Maar voor het goede doel moet een mens wat over hebben.

Bedankt voor de hulp.

Groetend,

Ernst
Met citaat reageren
  #18  
Oud 03 augustus 2005, 09:41
Fons Smid
Guest
 
Berichten: n/a
Heb vergelijkbaar probleem gehad na installatie van laatste OS upgrade. Na maken van een Back-up de T5 helemaal opnieuw ingericht en een voor een bestanden van back-up teruggezet. Een bestand van digimap (sliprotate) dat alleen voor de T3 nodig is bleek de boosdoener. Wel back-up bestand hernoemen om te voorkomen dat bij eerste sync het verkeerde bestand weer wordt teruggezet. Ook mogelijk tijdelijk een andere usernaam te gebruiken.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 03 augustus 2005, 10:05
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fons Smid
Een bestand van digimap (sliprotate) dat alleen voor de T3 nodig is bleek de boosdoener.
Thanks! Nuttige toevoeging
Met citaat reageren
  #20  
Oud 03 augustus 2005, 18:05
Zonnelied
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb dit probleem ook gehad, maar dan op de LifeDrive.
Uiteindelijk maar een harde reset gedaan.
Ik weet niet welk programma de veroorzaker van het probleem was.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023