Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 maart 2003, 00:47
Ikke
Guest
 
Berichten: n/a
scherm: ruimte plastic toplaag en glas...

Ben tamelijk kritisch en misschien wel te perfectionistisch, maar heb gemerkt dat bij mijn tweede nieuwe Tungsten (eerste omgeruild ivm 1 dode pixel) de ruimte tussen de plastic toplaag van het scherm en het glas groter is dan bij mijn vorige model. Vooral in het middengebied; als je daar met stylus drukt voel je dat je a.h.w. echt een zacht "knopje" moet indrukken doordat je contact hebt met zeg maar het electronische gedeelte van het scherm (het harde gedeelte, glas met electronisch raster(?), waardoor de palm reageert) (naar schatting is de ruimte daar bij mij plusminus 1 millimeter).
Ik weet dat om technische redenen tussen toplaag en onderlaag van elke palm altijd die bepaalde "vloeistof" (silliconen-achtig) zit, maar vraag me af of andere (tungsten)gebruikers ook een meer voelbare "bolling" hebben in het middengebied. Zou het kunnen dat de stof zich in de loop der tijd en/of zich meer gelijkmatig over het scherm verspreid? Ik heb wel eens gehoord van het "strijken" van je palm (juist met het oog op screengymnastiek): van onder naar boven, of andersom, harde druk uitoefenen op het scherm met je nagels (evt. beschermt) en dan gelijkmatige strijkende bewegingen over het scherm maken. Dit zou ten goede komen aan de levensduur van het scherm.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 maart 2003, 09:15
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik heb hetzelfde effect gehad met mijn Tungsten T, maar niet zo sterk. Een beetje speling, meer niet en hooguit in het midden van het scherm. Meestal merk ik het niet eens meer.

Oftewel: of direct ruilen, of gewoon gaan gebruiken als de herkenning verder goed is.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 juni 2005, 11:54
tristan tristan is offline
Lid
Voornaam: Tristan
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Delft
Berichten: 19
Sony Clie

Citaat:
... (eerste omgeruild ivm 1 dode pixel) ...
Kan iemand mij vertellen of ze dit bij Sony ook doen? De support wist het zelf nog niet dus het is een beetje een risico om hem meteen op te sturen naar Sony. Of kan ik het beste naar de winkel waar ik hem heb gekocht (Dixons)?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 juni 2005, 12:24
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Je kunt het beste eerst naar de winkel gaan, altijd. die hebben jou namelijk een product verkocht en zij moeten er dan ook voor zorgen dat het goed werkt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 juni 2005, 14:55
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tristan
Kan iemand mij vertellen of ze dit bij Sony ook doen? De support wist het zelf nog niet dus het is een beetje een risico om hem meteen op te sturen naar Sony. Of kan ik het beste naar de winkel waar ik hem heb gekocht (Dixons)?
Ik zou inderdaad eerst naar de winkel gaan. Reclameren of repareren bij sony kan erg lang duren.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 juni 2005, 13:30
tristan tristan is offline
Lid
Voornaam: Tristan
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Delft
Berichten: 19
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaiJun
Je kunt het beste eerst naar de winkel gaan, altijd. die hebben jou namelijk een product verkocht en zij moeten er dan ook voor zorgen dat het goed werkt.
Tja dat dacht ik dus ook maar bij de Dixons verwezen ze me toch door naar Sony omdat die alleen support geven aan de eigenaar van het apparaat zoals geregistreerd bij Sony, als je niet geregistreerd staat moet je dat dan ook meteen eerst doen. Dus hij wordt vandaag opgehaald door DHL en naar Frankrijk gebracht, ben benieuwd of het onder de garantie valt. Een nieuw scherm kost 210e hoorde ik al
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 juni 2005, 14:13
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Ik denk dat zoiets wel onder de garantie valt. Jij kunt er namelijk niks aan doen, het is een soort van productie fout. Maarja, je weet het maar nooit... Succes er nog mee en laat maar even wat horen als je wat weet...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 juni 2005, 14:53
tristan tristan is offline
Lid
Voornaam: Tristan
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Delft
Berichten: 19
Ik heb hem weer terug! Uitstekende service, aangezien ik hem vorige week vrijdag met DHL heb meegegeven en dus binnen een week weer terug is. De mannen van Clié konden de luie (zoals ze dat daar noemen) pixel niet meer vinden en ik ook niet, heb hier ook al over gelezen dat zo'n pixel soms toch terug kan springen (er is zelfs een tool voor de psp om dit te bevorderen), nu maar hopen dat ie wegblijft. Voor het vervoer van DHL hoefde ik trouwens niets te betalen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023