Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #961  
Oud 30 juli 2007, 13:39
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
Op zich is met de uitvoering van het toestel weinig mis. Het ziet er goed uit, het is redelijk compact en de bouw kwaliteit voelt goed aan.

Ik ben blij dat ik hem afgelopen jaar bij een contractverlenging gekregen heb en dat ik er niet het volle pond voor heb betaald, anders had ik me echt g****** gevoeld.

Wat ik eigenlijk niet kan begrijpen is dat in dit toestel zoveel fouten zitten. Afgezien van het antenneloze uiterlijk is er feitelijk niets veranderd aan het toestel (qua hardware).

Na alle goede verhalen over de treo 650 ben ik teleurgesteld in de 680.
Met citaat reageren
  #962  
Oud 30 juli 2007, 15:05
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
P.S. Initiate is een veel betere launcher dan ZLauncher.
Ik heb Initiate nu drie keer geprobeerd en ook drie keer weer van mijn palm afgegooid. Ik kan er maar niet aan wennen.
Met citaat reageren
  #963  
Oud 30 juli 2007, 15:34
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Initiate
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #964  
Oud 31 juli 2007, 11:28
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
[quote=bluevoice;181785]@ Athropos: Je kan dit bestand niet syncen. Je kunt dit bestand alleen met een file manager (bijvoorbeeld FileZ) van een Secure Digitalkaart naar het RAM kopieren. Vergeet niet om daarna een Soft reset te doen.quote]

Bedankt.
Ik dit nog nergens kunnen lezen, daarom via hotsync.

Over de launcher:
Ik moet nog een aantal Groote Schoonmaak doen, en dan kijk ik wel wat voor soort combi's het beste zijn.
Voor nu denk ik dat Verichat mee de meeste problemen geeft.
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #965  
Oud 11 augustus 2007, 20:47
mailer mailer is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pixi Plus
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Locatie: Het Gooi
Berichten: 131
Nieuwe Treo 680.
Eindelijk, na lang aarzelen, toch de Treo 680 gekocht.
Installatie ging probleemloos: Eerst laatste back-up gemaakt van de TX en die backup-file ander naampje gegeven.
Wizard gevolgd en eerste Hotsync gedaan voor de Pim’s uit Outlook. Daarna andere applicaties één voor één terug gezet, ofwel uit de oude back-up, of laatste versie opgehaald.
Op een gegeven moment vertelt installatiewizard dat je de laatste updates moet ophalen. Dat heb ik gedaan en eerlijk gezegd heb ik geen idee wat er toen is opgehaald. Vraag me af of de befaamde ‘batterijupdate’ er bij was.
Maar het zal wel goed zijn, alles werkt perfect. Er staat nu op:
Documents, FBTV, AvantGo, DayNotes, Google Maps, SplashID, BackupMan, Cardreader, Metro, Plucker, UniCommander, foto’s en muziek. Tom Tom 5.201 met laatste Benelux kaarten melde zich spontaan aan toen ik de 1 G SD-krt erin deed die ik ook in de TX gebruikte.
Bluetooth werkte meteen, zowel met Parrot 3100, als met GPS ontvanger, alsook tegelijk.
Telefoneren werkt zoals het hoort.
E-mail, MMS, SMS, Websurf alles OK (Helaas heeft Telfort-KPN ons bestolen met EDGE)
Ik moet alleen de nummers van de Simkaart nog bij de andere Contacts voegen en de Sim leegmaken. Alle nummers moet je uiteindelijk op één plek hebben staan.
Eén soft reset nodig gehad: toen ik in PP presentatie van de ene naar een andere dia ging !? Herkent iemand dat?
Wat ik nog wil proberen is om Margi ‘Presenter to Go’ erop te zetten; dat lukte op de TX maar half. (voor de rest gaat het goed met mij….)
Ik vind nu, achteraf dus, dat er toch wel erg is gekankerd op de 680. Ik ben in ieder geval zeer tevreden.
Zo, nu nog even stemmen.
Met citaat reageren
  #966  
Oud 12 augustus 2007, 19:26
hbest1982 hbest1982 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Herman
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 02 april 2004
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 126
Beste,

Het volgende valt me de laatste tijd op;
Als ik mijn agenda, of telefoonapp of een ander programma dan reageert mijn palm niet bij de eerste keer maar bij de tweede keer op het uitknopje drukken (de rode "ophang" telefoonknop)
Is dat erg irritant, want je moet dus altijd 2x drukken.

Hoe kan dit?
En is er een oplossing?
__________________
sixhundredandeightie
Met citaat reageren
  #967  
Oud 18 augustus 2007, 10:47
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Heb je nog genoeg geheugen over?
Veel programma's die de zelfde functie hebben?
Meerdere launchers?
Trage SDcard?

En je moet snappen dat met de 680 je ook meer geheugen hebt, en dat enige vertraging geeft.
Niet te snel achter elkaar drukken. (soms is even wachten al genoeg)

En als je wat veel programma installeerd en deinstalleerd levert dat ook een vertraging op. (soms is dan een grote schoonmaak zinvoller)

Veel plezier verder.
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #968  
Oud 20 augustus 2007, 12:51
RVDV RVDV is offline
Senior lid
Voornaam: Roger
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 december 2006
Locatie: Overijse - België
Berichten: 25
Kan iemand mij helpen met het vinden van een (liefst nederlandstalig) boek over het Palm OS. Ik heb begin dit jaar mijn eerste smartphone (Treo 680) gekocht en vind de gebruiksaanwijzing soms te beperkt. Bij PDA-shop kunnen ze mij alvast niet helpen.
Bedankt.
Met citaat reageren
  #969  
Oud 20 augustus 2007, 13:18
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Helaas niet in het Nederlands, maar misschien dat je hier wat mee kunt:
bol.com | Boeken (Nederlands) | Now You Know Treo 680 Smartphone, Patrick Ames
Met citaat reageren
  #970  
Oud 20 augustus 2007, 15:39
RVDV RVDV is offline
Senior lid
Voornaam: Roger
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 04 december 2006
Locatie: Overijse - België
Berichten: 25
Peter, wel bedankt voor de tip.
Roger
Met citaat reageren
  #971  
Oud 21 augustus 2007, 22:47
Ljay
Guest
 
Berichten: n/a
Eind Juni- begin juli ook een Treo 680 gekocht. (net 29/06, dus verwacht een van deze dagen het gratis gps pakket van TomTom ).

Na 2 maand probleemloos werken heb ik hem gisteren naar Palm moeten opsturen. Na installatie van JVM en Opera, bleef de treo rebooten.

(gelukkig nog geback-upt). Na een harde reset en reinstall, leek alles te werken.
Ik wou de camera update 1.0 opnieuw installeren --> weer een soft reset vereist => hetzelfde probleem, de Treo bleef zich rebooten.

Ik weet niet of ik de juiste keuze heb gemaakt om het in te leveren voor herstelling (onder garantie uiteraard), of kon dit gemakkelijk opgelost worden op een andere manier?

(Net zoals een gebruiker hierboven lees/hoor ik veel positieve dingen over de 650 tov de 680. Misschien kan ik mits opleg de 680 inruilen voor een nieuwe 650.. of is dit niet aangeraden?)

Mvg
Met citaat reageren
  #972  
Oud 22 augustus 2007, 00:00
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ljay
Ik weet niet of ik de juiste keuze heb gemaakt om het in te leveren voor herstelling (onder garantie uiteraard), of kon dit gemakkelijk opgelost worden op een andere manier?
@Ljay: het terugsturen naar Palm was niet echt noodzakelijk. Waarschijnlijk heb je de laatste beta versie 4 van Opera (beta = niet bugvrij) geinstalleerd waardoor je een software conflict kreeg met een andere applicatie en in een reset -loop terecht kwam. De oplossing was simpel: hard reset , de laatst geinstalleerde applicatie uit je backup map verwijderen en de Treo opnieuw met de oude gebruikersnaam synchroniseren (Of een warm reset en handmatig de boosdoener verwijderen). Als je op het forum goed had gezocht dan was je meer discussies tegengekomen over reset-loops.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ljay
Net zoals een gebruiker hierboven lees/hoor ik veel positieve dingen over de 650 tov de 680. Misschien kan ik mits opleg de 680 inruilen voor een nieuwe 650.. of is dit niet aangeraden?
Een nieuwe 650 zal niet meer lukken, dit toestel wordt niet meer gemaakt.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #973  
Oud 22 augustus 2007, 00:35
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
Een nieuwe 650 zal niet meer lukken, dit toestel wordt niet meer gemaakt.
Hm, wellicht nog wel gemaakt maar zeker niet meer worden geimporteerd ivm het niet voldoen aan de rohs norm. Zijn echter nog wel her en der nieuw te koop (maar worden wel schaars)
__________________
Vodafone, Sim-Lock vrij, FW01.71, SW Treo650-1.20-ENA
Met citaat reageren
  #974  
Oud 22 augustus 2007, 02:08
Ljay
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice Bekijk bericht
@Ljay: het terugsturen naar Palm was niet echt noodzakelijk. Waarschijnlijk heb je de laatste beta versie 4 van Opera (beta = niet bugvrij) geinstalleerd waardoor je een software conflict kreeg met een andere applicatie en in een reset -loop terecht kwam. De oplossing was simpel: hard reset , de laatst geinstalleerde applicatie uit je backup map verwijderen en de Treo opnieuw met de oude gebruikersnaam synchroniseren (Of een warm reset en handmatig de boosdoener verwijderen). Als je op het forum goed had gezocht dan was je meer discussies tegengekomen over reset-loops.



Een nieuwe 650 zal niet meer lukken, dit toestel wordt niet meer gemaakt.

Damn. Ik dacht dat ik de Hard Reset reeds geprobeerd had.
Ik heb de batterij eruit gehaald en teruggeplaatst, de rode (end) toets ingeduwd tot men vroeg naar je keuze: Hard/soft reset. Daarna heb ik JVM + Opera uit mn backup map gehaald, alles opnieuw ge-Hotsync'ed met uiteraard dezelfde User. (Dus ik blijk dan toch de juiste procedure gevolgd te hebben?). Toestel leek in orde. Pas na het toepassen van de Camera Update 1.0 (die er voorheen ook zonder problemen op stond), kreeg ik weer een reset loop.

Dus samengevat: zelfs na de boosdoeners te verwijderen, bleek het probleem zich nog steeds voor te doen.

Aan de hand van je uitleg veronderstel ik dat dit 99% zeker een software-gebonden probleem is? Dan leeg ik best eerst alle 3rd party apps voor ik het toestel opnieuw Hotsync?

Alvast bedankt!
Mvg

(De 650 lijkt nog beschikbaar te zijn, online via expansys, daarom dat ik het me afvroeg. 83 op voorraad zelfs, blijven aangevuld! Voor wie geïnteresseerd is: Palm Treo 650 Smartphone (QWERTZ), #1040DE - eXpansys Belgique )
Met citaat reageren
  #975  
Oud 22 augustus 2007, 08:34
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ljay
Aan de hand van je uitleg veronderstel ik dat dit 99% zeker een software-gebonden probleem is? Dan leeg ik best eerst alle 3rd party apps voor ik het toestel opnieuw Hotsync?
Klopt, het is een software probleem. Als je nou gelijk na de harde reset in de reset loop terecht kwam waar je niet uitkomt dan is het een ander verhaal. Als je de reset loop pas na het installeren van nieuwe software krijgt, ligt het inderdaad aan de software. Het opnieuw een per een installeren van alle apps is een goede oplossing.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #976  
Oud 17 september 2007, 23:15
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Heeft er toevallig ook iemand ervaring met het volgende:

als ik een contact selecteer om te bellen, dan duurt het soms een halve minuut voordat hij eindelijk het dialing scherm laat zien.
Als ik herhaaldelijk op de center butten -> dial of op de groene knop druk gebeurt er niets, totdat ie na een halve minuut pas gaat bellen.

Ik heb geen software a-la butler, phone technician oid geinstalleerd....

Iemand tips?
Grtz!
Met citaat reageren
  #977  
Oud 18 september 2007, 22:41
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Is een gevolg van groter geheugen van Treo 680.
Duurt soms wat langer voor hij reageert. (niet alleen met contacten)
Het helpt ietsjes, om je contacten te zuiveren van oude (vergane) contacten, maar niet een zinvolle tijdsduur.
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #978  
Oud 18 september 2007, 22:45
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Maar een halve minuut langer is wel erg veel.
Met citaat reageren
  #979  
Oud 19 september 2007, 09:50
Vegte's schermafbeelding
Vegte Vegte is offline
Senior lid
Voornaam: Jan Peter
Model: Geen
 
Geregistreerd: 01 juli 2005
Locatie: Drachten
Berichten: 57
Om geheugen te besparen gebruik ik nog steeds dbcache. Werkte op mijn Treo 650 en ook op de Treo 680.
__________________
III IIIC Tungsten C Treo 650
Met citaat reageren
  #980  
Oud 18 oktober 2007, 17:48
Spikes
Guest
 
Berichten: n/a
De 680 is wel lekker degelijk, dat moet ik toegeven. Maar vooral ook erg instabiel. Regelmatig crasht ie als ik de telefoon wil opnemen en het probleem met de accu werd slechts ten dele verholpen door de aangeboden suggesties.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023