Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18 februari 2004, 10:53
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Post PalmOS 6 op een PocketPC?

Ik zat me net te bedenken, Intel heeft tijdens de PalmSource bijeenkomst een nieuwe processor bekend gemaakt op het Xscale principe. Sterker nog, een versie van OS6 draaide ook al op die processor. Nu wordt een XScale processor ook al gebruikt in de diverse PocketPC modellen, en als ik dat bij elkaar op tel, dan zou je dus in principe OS6 straks moeten kunnen gebruiken op een PPC met Intel Xscale. Vooropgesteld dat je OS6 ergens zou kunnen downloaden of kopen.

Of mis ik nu iets?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 februari 2004, 11:02
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Als je de besturing van het apparaat kan aanpassen, dus ervoor zorgen dat het scherm op de juiste manier wordt aangepast en de knopjes werken dan moet het inderdaad kunnen. Technisch gezien is de drempel niet zo groot meer...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 februari 2004, 11:04
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Je mist volgens mij niks, maar ik er zal vast wel een addertje (of twee) onder het gras zitten... dat zou betekennen dat ik de IPAQ's (yech) van twee van mijn vrienden zou kunnen flashes met OS6...

Biedt op zich wel mogelijkheden

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 februari 2004, 11:12
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik ben de link even kwijt, maar ik heb een screenshot gezien van een Pocket PC met daarop een wat oudere PalmOS emulatie met zo'n mooi groen scherm. Dat is wel niet helemaal waar we het hier over hebben, maar toch een PalmOS omgeving draaiend onder PPC.
De hardware ontloopt elkaar niet zoveel meer, dus technisch zal het zonder al te veel moeite moeten lukken. Blijft de vraag: waarom?

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 februari 2004, 11:33
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Blijft de vraag: waarom?
Waarom? nou gewoon, omdat het leuk is? en daarbij is er volgens mij nu een iPaq op de markt met een 640x480 scherm, en dat is meer als wat je nu op een Palm kan krijgen...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 februari 2004, 11:49
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
640x480 is best leuk maar volgens mij bied ook OS6 ondersteuning tot 320x480 en dus heb je niks aan dat grote scherm... ik vraag me uberhaupt af of je dan beeld zou krijgen...

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 februari 2004, 12:08
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 18-02-2004, om 12:33 heeft GJHartog dit gezegd in bericht #5


Waarom? nou gewoon, omdat het leuk is? en daarbij is er volgens mij nu een iPaq op de markt met een 640x480 scherm, en dat is meer als wat je nu op een Palm kan krijgen...
Het gaat natuurlijk niet alleen om de processor (die is nu al op sommige Palms hetzelfde als bij de PPC's), maar ook om de andere hardware. Zou bijvoorbeeld een driver voor andere grafische chips gemakkelijk toegevoegd kunnen worden?

Welke iPaq is dat overigens?
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 februari 2004, 12:53
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Citaat:
Op 18-02-2004, om 12:12 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #4
Ik ben de link even kwijt,
Tadaa:
*klik*, halverwege de blog, onder het kind van 2 dagen oud .
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 februari 2004, 13:07
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Welke iPaq is dat overigens?
Klein foutje gemaakt, het is geen ipaq...

Ik bedoelde de Toshiba E800, kan alleen helaas geen directlink geven daar toshiba met sessies werkt. Maar als je zoekt op hun site en dan bij pda's, dan staat die daar.

Citaat:
Zou bijvoorbeeld een driver voor andere grafische chips gemakkelijk toegevoegd kunnen worden?
Ik weet het niet... Heb alleen begrepen dat OS6 modulair opgebouwd zou zijn, zodat elke pda van specifieke 'onderdelen; voorzien kan worden, dus wie weet?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 februari 2004, 13:39
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Ah, die Tja. PPC 2003 ondersteunt dit scherm nog niet eens. En je kunt alleen met een reset van hoge naar lage resolutie (en vice versa) omschakelen. De meest PPC's zullen nogal moeite hebben met een Palm-rom, aangezien tegenwoordig in de Palm-wereld 320x320 standaard is en de oude ppc het met 240x320 moeten doen.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023