Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21 januari 2004, 14:19
gjwater gjwater is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 september 2003
Berichten: 31
bluetooth access point ?

Heeft iemand ervaring met een bluetooth access point, dus niet een bluetooth usb adapter in de pc, maar een AP, direct op een router of hub?
Deze apparaten zijn helaas tamelijk zeldzaam of duur. Ik vond op web de Bluetake BT300. Gezien voor 57 Engelse pond.

http://www.bluetake.com/Products/BT300.htm

Op zich lijkt wel wat, maar ik weet niet of het apparaat in NL verkrijgbaar is.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 januari 2004, 17:55
Hans Doeleman Hans Doeleman is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 10 januari 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 39
by mycom kan je een asus bluetooth/wlan access point kopen,
maakt je alleen wel € 250 lichter....
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 januari 2004, 18:02
mexz's schermafbeelding
mexz mexz is offline
Herr Maximilian
Voornaam: Max
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 augustus 2001
Locatie: Limburg
Berichten: 588
Ik zat ook te denken aan zo'n access point, zeker als ik hem snel op het ethernet(lan) kan aansluiten. dan kan ik hem ook op school gebruiken.

Maar die prijs viel me tegen
__________________
Rock till you drop - Apple MacBook Pro

is bijna 8 jaar Palm user.
history: IIIe SE, m130, m505 (2x), Tungsten|T, Tungsten|T3, Zire 71, Zire 72, Tungsten|C, T|X, Treo 650
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 januari 2004, 09:19
dopy dopy is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 18 november 2002
Berichten: 31
Wat ik mij afvraag is wat het bereik zou zijn tussen zo'n accespoint en een handheld. Zo staat er bijv. dat de maximale afstand tussen de pda en het kastje zo'n 110 meter kan bedragen. Maar dat zou toch inhouden dat je handheld ook die afstand moet kunnen ondersteunen.

Dus stel dat die tt3 standaard maar een metertje of 10 ver komt, dan heb je toch eigenlijk geen -tuut- aan zo'n accespoint. (ok stilletjes hoop ik van wel, dus verlos me uit m'n lijden)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 januari 2004, 13:00
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Een ketting is altijd zo sterk als zijn zwakste schakel. Als het access point dus Bluetooth klasse 1 is (100 meter) en de handheld Bluetooth klasse 2 (10 meter), dan zal de maximale afstand van handheld en access point maar 10 meter zijn.

Bij Aces Online hebben ze redelijk wat Bluetooth access points, varierend van € 64,- tot € 303,- (zoek op Bluetooth, sorteer daarna op (Communicatie en netwerken)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 januari 2004, 21:10
gjwater gjwater is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 september 2003
Berichten: 31
Ik heb ondertussen wat verder gezocht. Volgens "Peter" http://www.pspilot.de/tecombt/tecombt.html is juist dat apparaat van 64€ (D-link) niet erg geschikt in combinatie met de Palm. De Tecom BT3021 wel. Ik kan daar echter geen dealer van vinden in NL. Wel in Dld. en op ebay.com.

Wat die afstand van max. 10m betreft: het hangt er maar net vanaf hoe groot je huis is
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 januari 2004, 17:57
dopy dopy is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 18 november 2002
Berichten: 31
Tja de router staat staat bij mij op de eerste verdieping. Als ik bereik zou hebben op zowel de zolder als m'n werkkamer dan heeft zoiets zin. Anders niet. In theorie zou 10 meter genoeg zijn voor me gezien de kamers die toevalligerwijs boven elkaar liggen maar ja... betonnen vloeren, weet niet of dat nut heeft voor me. Jammer...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 februari 2004, 22:40
gjwater gjwater is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 september 2003
Berichten: 31
Ik heb uiteindelijk een bluetooth access point aangeschaft, de Tecom BT3021. Nu bij www.Conrad.nl te koop voor 35€.

Het werkt perfect met de T3! Door mijn hele huis (is niet al te groot en heeft houten vloeren) een goede verbinding met de ADSL router. zie ook:

http://www.tecomproduct.com/bt3021.htm
http://www.pspilot.de/tecombt/tecombt.html
http://www.xs4all.nl/~gvdg/HTML/aboutframe.html
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023