Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 oktober 2002, 14:38
spz
Guest
 
Berichten: n/a
Question AppForge

Hallo allemaal,

Ik heb de 30 dagen trial versie van Mobile VB (voorheen AppForge) reeds gedownload en ben daarmee aan het stoeien.

Aanleiding aanschaf Mobile VB:
Ik heb reeds een Palm applicatie geschreven in Kinectivity Studio 2.0. Daarin uit zich het probleem dat ik niet kan synchroniseren met een stand alone Desktop machine zonder actieve TCP/IP verbinding. Dit betekent dat deze applicatie wél synchroniseert als er een actieve netwerk ofwel internet verbinding is. Dit kan toch nooit de voorwaarde zijn van een synchronisatie!
Mocht iemand hiervoor een aanwijzing hebben dan is deze alsnog zeer welkom.

Specificaties bestaande applicatie:
Ik wil deze database applicatie voor de Palm herschrijven. Gesynchroniseerd wordt met een MS Access database op een Desktop machine (geen netwerk). De applicatie maakt veelal gebruik van uitvallijsten.
De applicatie is opgebouwd uit 20 tabellen en 40 formulieren. De formulieren zijn meestal aan elkaar gerelateerd via 1-n relaties. Door van een browse(lijst) naar een formulier (invoeren,bewerken) te gaan kan door de applicatie heen gestapt worden. Het moet ook mogelijk zijn om een 1 relatie en n relatie op één scherm te plaatsen (ordergegevens met lijst orderregels).


Ik heb toch nog een aantal vragen omtrent Mobile VB:
- Wat is nu de exacte prijs van de ontwikkelomgeving (ik hoef geen netwerkversie of iets dergelijks)?
- Welke versie (standaard of professional) heb ik nodig?
- Moet de klant ook een runtime omgeving aanschaffen en zo ja wat kost deze?
- Kan ik de applicatie ontwikkelen in Mobile VB aan de hand van bovenstaande specificaties?
- Draait een Mobile Vb applicatie alleen op een Palm OS of ook in een MS Windows CE omgeving?
- Ik heb geen ervaring met Visual Basic. Is Mobile VB wel geschikt om met databases te werken? Zo ja kan iemand mij dan vertellen hoe ik een simpel scherm op basis van een database tabel kan maken waarin ik van een lijst naar een formulier(invoeren,bewerken) stap of kan iemand mij misschien de code voor dit eenvoudig lijkende programma of iets wat daarop lijkt doorgeven.

Ik hoop dat iemand de mogelijkheid heeft om mij deze vragen te beantwoorden. Bij voorbaat hartelijke dank.

M.v.G
John Scheilen
E-mail: info@spz.nl
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 oktober 2002, 21:13
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik denk dat je beter even de info op de site kunt doorlezen. Volgens mij worden deze vragen daar allemaal beantwoord.

Als je toch een trial hebt. Probeer dan even de voorbeeld programma's. Dan zie je direct wat je ermee kunt doen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 oktober 2002, 07:19
barryp
Guest
 
Berichten: n/a
De Lite versie is er al voor $99, (tenminste een paar weken geleden toen ik hem kocht). Daarmee kun je bijna alles voor PalmOS. De volledige versie kost je wel wat meer, ik geloof ongeveer $1000.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 oktober 2002, 07:37
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Er van uitgaande dat je VB6 al hebt, want dat heb je natuurlijk ook nog nodig. Mischien dat je toch nog eens naar NSBasic moet kijken.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023