Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Windows Mobile - Algemeen > Palm Treo Pro

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14 december 2008, 07:32
Roccade Roccade is offline
Junior lid
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 14 december 2008
Berichten: 9
Question Automatisch synchroniseren Windows Mobile 6.1?

Ben sinds gister de gelukkige eigenaar van een Palm Treo Pro.
Echter is er één ding dat mij tot vroeg in de ochtend heeft bezig gehouden.

Ik probeer namelijk via Activesync automatisch te synchroniseren met mijn laptop. Nu is het zo dat ik zelf activesync moet opstarten en dan moet aangeven dat hij moet synchroniseren.

Ik wil dat, zodra ik mijn woning binnen kom en bluetooth is geactiveerd, dat hij automatisch de verbinding legt en gaat synchroniseren. Iemand hiermee ervaring?

Had voor heen een Nokia en via PC Suite werkte dit fantastish....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 december 2008, 13:00
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roccade Bekijk bericht
Ben sinds gister de gelukkige eigenaar van een Palm Treo Pro.
Echter is er één ding dat mij tot vroeg in de ochtend heeft bezig gehouden.

Ik probeer namelijk via Activesync automatisch te synchroniseren met mijn laptop. Nu is het zo dat ik zelf activesync moet opstarten en dan moet aangeven dat hij moet synchroniseren.
Dat is standaard al zo. Tenzij die optie uitgevinkt staat.Die heb je dan zelf uitgevinkt om dat ie per default gewoon aanstaat. En zodra je het device aansluit gaat synchroniseren.



Citaat:
Ik wil dat, zodra ik mijn woning binnen kom en bluetooth is geactiveerd, dat hij automatisch de verbinding legt en gaat synchroniseren. Iemand hiermee ervaring?

Had voor heen een Nokia en via PC Suite werkte dit fantastish....
Het bereik in huis is niet op alle plaatsen toereikend. Bluetooth heeft doorgaans een bereik van 10 mtr max. Je BT aanhouden "vreet" stroom. Auto. synchroniseren zelfde verhaal als aan de kabel.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 december 2008, 15:53
Roccade Roccade is offline
Junior lid
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 14 december 2008
Berichten: 9
Bedankt voor je reactie!

Ik heb de instellingen zo staan als gemeld op het plaatje dat jij hebt bijgevoegd.

Zodra mijn Palm een bluetooth verbinding met mijn laptop heeft gaat hij idd synchroniseren. Echter is het probleem dat het maken van deze bluetoothverbinding handmatig moet gebeuren....

Mijn probleem heb ik dan misschien niet geheel duidelijk voor voren gebracht. Maar ik moet dus HANDMATIG mijn bluetoothverbinding met mijn laptop opzetten, daarna gaat hij automatisch synchroniseren. Nu wil ik dus dat deze verbinding automatisch wordt gemaakt bij binnenkomst.

Over het bereik van mijn bluetooth heb ik echt helemaal niet te klagen, heb een speciale krachtige bluetooth adapter met een bereik van 100 meter, werkt echt super!

Daarnaast moet ik mijn bluetooth wel aanhouden aangezien deze zich moet aanmelden op mijn carkit.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 december 2008, 17:37
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roccade Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie!

Ik heb de instellingen zo staan als gemeld op het plaatje dat jij hebt bijgevoegd.

Zodra mijn Palm een bluetooth verbinding met mijn laptop heeft gaat hij idd synchroniseren. Echter is het probleem dat het maken van deze bluetoothverbinding handmatig moet gebeuren....

Mijn probleem heb ik dan misschien niet geheel duidelijk voor voren gebracht. Maar ik moet dus HANDMATIG mijn bluetoothverbinding met mijn laptop opzetten, daarna gaat hij automatisch synchroniseren. Nu wil ik dus dat deze verbinding automatisch wordt gemaakt bij binnenkomst.

Over het bereik van mijn bluetooth heb ik echt helemaal niet te klagen, heb een speciale krachtige bluetooth adapter met een bereik van 100 meter, werkt echt super!

Daarnaast moet ik mijn bluetooth wel aanhouden aangezien deze zich moet aanmelden op mijn carkit.
Prachtig dat bereik van je dongle. Echter je PALM PRO haalt geen 100mtr!

Ik vraag me af "wat wil je nou"
Synchroniseren aan de kabel gaat aut. zodra je je device aansluit aan die kabel die aan laptop of PC "hangt"

Synchroniseren met BT gaat inderdaad handmatig, IN 2 stappen op je PRO.

1.BT aanzetten
2.Klik "sync"

Citaat:
Maar ik moet dus HANDMATIG mijn bluetoothverbinding met mijn laptop opzetten, daarna gaat hij automatisch synchroniseren. Nu wil ik dus dat deze verbinding automatisch wordt gemaakt bij binnenkomst
Hier wil je weer iets anders. Dus aut. connecten vanaf je laptop, en niet vanaf je PRO.
Vanaf je PRO en vanaf je laptop zou dat wel te realiseren zijn mbv Mortscript en een scriptje.
Er zijn ook andere "ready-made" programma-atjes voor zoals CT Scheduler Lite

Oja. Ik mis in je verhaal dat je je PRO gepaired hebt met je laptop
En ActiveSync is zeker geen vergelijk waardig met de Nokia Suite!

Een juiste vraagstelling is dus belangrijk voor het verkrijgen van een juist antwoord.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 december 2008, 23:17
Roccade Roccade is offline
Junior lid
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 14 december 2008
Berichten: 9
sorry dacht dat ik duidelijk genoeg was in mijn vraagstelling

Ik zal het nogmaals proberen;
Ik heb via bluetooth mijn Treo Pro gepaired met mijn laptop.
Zodra ik ActiveSync opstart en een bluetoothverbinding maakt en daarna op sync klik gaat hij volledig synchroniseren. Dit verloopt zonder problemen.

Echter wil ik nu dat deze bluetoothverbinding en het synchroniseren automatisch gaan gebeuren. Dit zou dus inhouden dat óf mijn laptop óf mijn Treo de verbinding moet maken zodra ze elkaar zien. Mijn voorkeur gaat erna uit dat mijn laptop deze verbinding maakt omdat dit waarschijnlijk accu spaart voor mijn Treo.

Hoop dat eea nu duidelijk is geworden.

by the way: als mijn bluetoothadapter een bereik heeft van 100 meter hoeft mijn treo dit niet te hebben . Zodra ik het bereik van mijn Treo het breik van mijn adapter bereikt dan kan er een verbinding tot stand komen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 december 2008, 19:49
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roccade Bekijk bericht


Echter wil ik nu dat deze bluetoothverbinding en het synchroniseren automatisch gaan gebeuren. Dit zou dus inhouden dat óf mijn laptop óf mijn Treo de verbinding moet maken zodra ze elkaar zien. Mijn voorkeur gaat erna uit dat mijn laptop deze verbinding maakt omdat dit waarschijnlijk accu spaart voor mijn Treo.
De oplossing daarvoor is al gegeven.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 december 2008, 21:53
Roccade Roccade is offline
Junior lid
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 14 december 2008
Berichten: 9
Heb inmiddels DE OPLOSSING

Heb synchronisatie ingesteld met de Exchange Server van kantoor.
Nu krijg ik alle mail direct te zijn en hij 'verwerkt' deze ook in exchange....

Werkt echt super!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 december 2008, 03:32
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roccade Bekijk bericht
Heb inmiddels DE OPLOSSING

Heb synchronisatie ingesteld met de Exchange Server van kantoor.
Nu krijg ik alle mail direct te zijn en hij 'verwerkt' deze ook in exchange....

Werkt echt super!
Push e-mail dus.
Weer iets anders dan je vroeg. Maar, efin. Je bent geholpen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023