Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08 april 2008, 10:56
zeilertje76
Guest
 
Berichten: n/a
herkenning wifi

Hi,

Mijn palm Tx herkent heel slecht wifi zenders. oftewel als ik scan krijg ik maar een heel beperkt aantal door, en die van ons in huis herkent hij maar op bepaalde plekken in huis, en dan maar 1 streepje. Hoe kan dat??Is er een soort antenneversterker te krijgen?

groetjes hermine

hermineknaap at hotmail punt com

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 08 april 2008 om 12:52. Reden: Je email-adres op deze manier noemen scheelt weer spam
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 april 2008, 22:04
eric40 eric40 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 20 juni 2005
Berichten: 118
Hi hermine,

Wifi heeft vaker last van een slecht bereik wat vaak door het aantal muren/verdiepingen (en andere obstakels) komt waar het signaal doorheen moet. Misschien is het beste om te experimenteren met de wifi router om die op een zo gunstig mogelijke plek te zetten zodat deze door zo min mogelijke muren/verdiepingen moet.
Een collega heeft bijvoorbeeld zijn wifi router onder aan de trap gezet om op zolder signaal te hebben ipv de wifi router in de huiskamer te zetten.
Experimenteer ook met de antenne van de wifi router. Voor horizontale dekking (gelijkvloers) is een staande antenne beter dan een liggende. Moet je door verdiepingen, zet hem dan schuin, maar dan wel zo als de letter L, waarbij de staande poot van de L de antenne voorstelt en de liggende poot van de L de sterkste richting aangeeft van het wifi signaal (naar je Tx).
Verder kunnen magnetrons en draadloze telefoons het wifi signaal verstoren.

Succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023