Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 januari 2008, 17:55
Nick Nick is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 10
Welke batterijen kunnen in Tungsten E2?

naar aanleiding van een eerdere vraag van mij op dit forum over de snel teruglopende capaciteit van mijn batterij, ben ik op zoek gegaan op eBay naar batterijen. Nergens zie ik batterijen specifiek voor de Tungsten E2, wel voor de E T5 en ik kwam er ook een tegen die voor T1 T2 T3 M550 Zire 71 was. In welke mate zijn deze batterijen uitwisselbaar met elkaar? Via een medewerker van Palm werd ik verwezen naar AboutBatteries.com - Batterie, chargeur, accessoires pour ordinateurs, caméscopes, appareils photo numérique, téléphone, ... waar inderdaad een batterij voor de E2 specifiek werd verkocht voor de luttele som van over de 40 euro. Toch maar even verder kijken, dacht ik, maar ik haalde daar wel vandaan dat deze batterij 1050 mAh en 3,7 volt is. Op eBay kwam ik een batterij voor de Tungesten E tegen met 850 of 1100mAh en 3,7 volt. Passen die ook?

BTW: het is toch eigenlijk van de dolle dat je deze batterijen niet gewoon via de Palmshop kunt kopen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 januari 2008, 18:38
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Zolang de spanning goed is, kan er niets stuk gaan. En hoe groter de capaciteit, hoe langer je met een acculading doet. Let wel goed op de afmetingen: als hij te groot is, krijg je de behuizing niet meer dicht.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 februari 2008, 11:31
Nick Nick is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 10
Smile Reparatie gefixt!!

Toch nog even terugrapporteren hoe het is afgelopen met de batterij van mijn Tungsten E2. Na wat zoeken via eBay heb ik een batterij gevondenbij AX Micro Solutions, uit Californie, die $20 kostte. Dat viel naar mijn mening wel mee. De verzendkosten was wel weer even schrikken, want die bedroegen maar liefst $26. Maar daarvoor had ik de batterij dan ook binnen een paar dagen in huis. Jammer dat zij niet de mogelijkheid bieden om het bestelde per surface mail te laten verzenden. Dat duurt weliswaar langer, maar zou wel goedkoper uitpakken.

Maar goed, dan heb je de batterij, maar hoe krijg je die dan in je Tungsten E2? Het blijkt dat je daarvoor een Torx schroevendraaier (maatje 5) voor nodig hebt, en laat ik die nu net niet in mijn schroevendraaier verzameling hebben. De winkel op de hoek had hem niet op voorraad, en moest hem bestellen. Kostte een week en nog eens 15 euro. Aan de slag dan maar, eerst een backup gemaakt naar mijn PC, schroefjes losgedraaid in de verwachting dat de achterkant dan los zou komen, maar nee, niets van dit alles. Ik moet bekennen dat ik toen minstens één lelijk woord heb gezegd.

Toen diep adem gehaald en maar weer op zoek gegaan op Internet voor instructies hoe een batterij te verwisselen bij een Tunsten E2. Bij Palm zelf kun je dat wel vergeten, maar gelukkig vond ik via Google de volgende link http://reviews.ebay.com/How-to-repai...00000000937354, waar precies wordt uitgelegd wat je moet doen. Die man die dat heeft geschreven, verdient een standbeeld.

Inmiddels is het mij gelukt, maar ik liep wel tegen het volgende op. Zodra ik de batterij aansloot, lichtte het scherm op, geheel blanko, en ik kreeg het met geen mogelijkheid uit. Ik heb toen de batterij eerst drie uur opgeladen, een reset gedaan, maar dat hielp allemaal niets. Het schermpje bleef gewoon verlicht, zonder enige aanduiding van wat dan ook. Uiteindelijk heb ik de Tunsgten opnieuw voorzichtig open gemaakt, het stekkertje van de batterij losgetrokken en opnieuw bevestigd. Het was niet zo dat het stekkertje verkeerd om was aangesloten, want dat kan niet. Hoe dan ook, zodra ik dit had gedaan kwam het opstartscherm in beeld en moest ik datum en tijd instellen. Alle gegevens waren nog aanwezig, dus ik ben blij!

Doe er uw voordeel mee.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 februari 2008, 23:06
Patrick Pevenage
Guest
 
Berichten: n/a
Oei Nick.
BraunOni's BatteryUpgrade.com : Upgrade uw batterij! - Shop informatie
Zelfs keuze uit twee soorten batterijen voor de E2, gratis aan huis besteld, en de schroevendraaiers zitten erbij. Voor nèt geen 27 euro als je de zwaarste batterij neemt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 februari 2008, 23:19
Nick Nick is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 19 december 2007
Berichten: 10
Zuur

Hallo Patrick,

Ja dat is zuur (zeker voor 'n Ollander ). Maar het probleem is werkelijk dat je geluk moet hebben met wat Google je voorschotelt, en nog meer met welke zoekcriteria je Google voedt. Blijkbaar heb ik de verkeerde criteria gegeven. Desondanks bedankt, dan kan een ander er zijn of haar voordeel mee doen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023