Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05 maart 2004, 21:38
Zippo Zippo is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 16 november 2003
Berichten: 8
Question Tv gids met alarmfunctie

Hoi, dit is mijn eerst thread dus als ik ergens de mist in ga...........

Ik ben op zoek naar een proggie waarin ik mijn favoriete tv-programma's kan invoeren, met tijd en dag. Als het dan zo ver is gaat het a;larm van mijn palmpje af. Ben al aan het zoeken gegaan. Zou graag iets vinden waarbij ik programma's die wekelijks zijn ook automatisch kan plannen. (mooiste is dat ik ook een dag kan benoemen ipv alleen de datum. Een soort "to-do list met alarm voor tv-grogramma's". Bestaat dit of vraag ik nu te veel en ben ik verwend met de mogelijkheden van mijn Tungsten|E
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 maart 2004, 23:20
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Hoi en welkom bij de palmclub!
Op Palmgear staan bijna alle programma's die geschikt zijn voor een PalmOS pda: www.palmgear.com. Zoek op die site maar eens met de zoekwoorden: tv guide.
Succes.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 maart 2004, 23:36
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
We hebben natuurlijk ook de Palmclub TVgids, die via Avantgo ge-update kan worden in je Palm. Ik heb al eens ooit gevraagd of die ook gekoppeld kon worden met je agenda, dat zou ideaal zijn. Dan nog even alarmpjes eraan en klaar is Kees. Helaas, nog geen reactie gehad op dit verzoek....
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 maart 2004, 22:57
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
burggraaf: even logisch blijven denken . Hoe wou je ooit vanuit een webbrowser kunnen exporteren naar de agenda. Standalonesoftware (denk aan Palmwijzer) heeft daar zelfs veelal problemen mee en webbrowsers voor PalmOS zijn op dit moment dikwijls vrij beperkt . Zoiets heb ik volgens mij ook gesteld in de thread waar je deze vraag oorspronkelijk stelde.

Zippo: kijk je echt zoveel tv-programma's dat je a) niet onthoudt wanneer je wat moet kijken en b) het teveel werk vindt worden om het in de agenda te zetten? Ik bekijk meestal voor een avond wat ik wil zien en soms zet ik op de aanvangstijd dan nog een simpel huis-tuin-en-keuken-alarmpje in de klokapplicatie.
Van de series onthou ik wel wanneer ze beginnen. Een enkele keer niet, en dan baal ik .
Maar echt uitgebreide tv-gidsen waarin je ook alarms kunt zetten ben ik alleen nog maar tegengekomen voor de Amerikaanse markt (kan geen namen noemen, sorry).
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 maart 2004, 23:05
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Nu je het zegt Koekiemonster, ja natuurlijk. Maar ik heb al niet zo heel veel verstand van computers en bovendien is het weekend..

Maar, ik zou het erg handig vinden als je gewoon op je Palm de TV gids van die dag kon doornemen, aanklikken welke programma's je wilt zien en hup, daar staan ze in je agenda !

Jan Karel
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 maart 2004, 23:07
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Tjah, wie zou dat niet handig vinden?
Maar voorlopig is dat toekomstmuziek.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 06 maart 2004, 23:47
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
Zo'n programma bestaat wel en ik gebruik het veelvuldig. Een keer in de week wordt de tv-gids voor de hele week gedownload en klaargezet voor HotSync. In het palm programma zelf kun je tv-programma's aanvinken welke bij een zelf vooraf ingegeven tijdsduur een alarm laten klinken. Het programma is te downloaden via zaval.org
Om kanalen in te stellen moet je het volgende invullen in het bestand atv.ini van de atv-parser:

list.include=Nederland 1;Nederland 2;Nederland 3;RTL 4;RTL 5;SBS6;Yorin;V8;Net 5iscovery Cha

en

eurotv.TimeZone=Europe/Amsterdam

Via de Windows taakplanner laat ik de atv-parser elke vrijdagmiddag de nieuwe programmagegevens ophalen.

Vanstra
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 07 maart 2004, 00:31
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Of probeer WhatsOn

Ikzelf geloof zeer in de xmltv standaard, een xml standaard speciaal voor tv programmering en beschikbaar voor zo'n beetje elk platform dat je je maar kunt voorstellen. Ik gebruik xmltv niet op mijn palm maar op mijn computer die tevens als geavanceerde videorecorder dient en alles voor mij opneemt wanneer ik wil en ook de tv bediening volledig kan overnemen (voor geïnteresseerden, kijk op www.myhtpc.net of op www.mythtv.org)

gr.

Chris
Met citaat reageren
  #9  
Oud 07 maart 2004, 10:22
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
WhatsOn kon ik nog niet, maar ziet er veel belovend uit. Alleen vind ik het programma layout technisch niet super. Ik vind het programma van zaval.org beter. De data voor dit programma wordt ook als xml formaat gedownload en vervolgens via een java toepassing omgezet naar een pdb bestand voor de Palm. Enige nadeel is dat de data wordt gefetched van www.eurotv.com en die gasten veranderen met de tijd nog weleens de layout. Je moet dan wachten totdat zaval.org hun atv-parser hebben aangepast. Ikzelf heb dat opgelost door de data via een aantal zelf geschreven Perl scripts te downloaden en in xml formaat op te slaan. Vervolgens gebruik ik de atv-parser alleen om de xml bestanden om te zetten naar een pdb bestand voor de Palm.

Vanstra
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 07 maart 2004, 13:34
Zippo Zippo is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 16 november 2003
Berichten: 8
atv-parser

Ben gelijk aan de slag gegaan met de verkregen tips. Heb zowel "Zaval Advanced TV Guide" als "Zaval Advanced TV Parser" gedownload. De tv guide is geinstalleerd. Krijg echter meldig "no data is found".
Weet niet wat ik met de atv parser moet doen. M.b.v. de readme-files kom ik er ook niet uit. Wie kan me helpen???
Met citaat reageren
  #11  
Oud 07 maart 2004, 19:38
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
@zippo

Download eerst de Java 2 Runtime Environment
Deze heb je nl. nodig voor de atv-parser.
Wijzig vervolgens het bestand atv.ini en voeg/wijzig de volgende regels:

list.include=Nederland 1;Nederland 2;Nederland 3;RTL 4;RTL 5;SBS6;Yorin;V8;Net 5iscovery Cha

en

eurotv.TimeZone=Europe/Amsterdam


Maak dan een batchbestand aan met de volgende regels:


java -jar atv.jar parse eurotv
java -jar atv.jar save palm
java -jar atv.jar purge


Dit batchbestand download de gegevens en maakt er een pdb bestand van welke je kan installeren op je Palm.
Het batchbestand laat je via de Windows Takenplanner elke week een keer uitvoeren.

Vanstra
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 08 maart 2004, 08:06
Patrick_IIIx Patrick_IIIx is offline
Lid
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 20 februari 2002
Locatie: Doetinchem
Berichten: 29
Citaat:
Op 07-03-2004, om 20:38 heeft Vanstra dit gezegd in bericht #11
java -jar atv.jar parse eurotv
Ik krijg de volgende melding als ik de parser run:

Loading list... done
Downloaded 24 kbytes
Error load data from 'eurotv' module!!!

Enig idee waar dit aan ligt?

Patrick
Met citaat reageren
  #13  
Oud 08 maart 2004, 15:45
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Of probeer WhatsOn
Ikzelf geloof zeer in de xmltv standaard, een xml standaard speciaal voor tv programmering en beschikbaar voor zo'n beetje elk platform dat je je maar kunt voorstellen. Ik gebruik xmltv niet op mijn palm maar op mijn computer die tevens als geavanceerde videorecorder dient ...
Ik heb WhatsOn.prc wel gedownload en ben bezig geweest e.e.a. op m'n Palm te installeren:

Standaard staat xmltv op de amerikaanse??? grabber. Verander in de twee *.bat files de regel "set GRABBER=tv_grab_na" in "set GRABBER=tv_grab_nl".

Het "grabben" gaat op zich goed, maar er komt aan het eind wel steeds een melding "Perl..did not return a true value" (ofzoiets). Weet iemand wat dit inhoudt?

De opgeslagen .xml file ziet er in principe goed uit, maar na het hot-syncen staan alle programma's op de 1e regel met vooraan (de plaats van de zendernaam) een paar rare tekens. Mis ik iets? Weet iemand hoe dit kan?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 09 juni 2004, 14:36
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Re: Tv gids met alarmfunctie

Citaat:
Ik ben op zoek naar een proggie waarin ik mijn favoriete tv-programma's kan invoeren, met tijd en dag. Als het dan zo ver is gaat het a;larm van mijn palmpje af. Ben al aan het zoeken gegaan. Zou graag iets vinden waarbij ik programma's die wekelijks zijn ook automatisch kan plannen. (mooiste is dat ik ook een dag kan benoemen ipv alleen de datum. Een soort "to-do list met alarm voor tv-grogramma's". Bestaat dit of vraag ik nu te veel en ben ik verwend met de mogelijkheden van mijn Tungsten|E
Zie de thread Softwareontwikkeling ->TV Gids
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023