Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Zire en Z22

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18 juli 2003, 15:59
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Nieuwe Zire: welke features?

Als er een (wellicht) een nieuwe Palm uit de Zire-lijn gelanceerd zou worden, welke features zou deze dan moeten hebben? Let wel, het kan dan ook om een model gaan dat tussen de Palm Zire m150 en de Palm Zire71 in komt te zitten.

Huidige productlijn:
- Palm Zire: budgetpda, 2MB, geen backlight, iPOD-uiterlijk, twee hardbuttons, PalmOS 4.1
- Palm Zire71: joystick, 16MB, Mp3, fotocamera, PalmOS 5.2

Wat zou je zelf willen zien of wat denk je dat er toegevoegd c.q. weggehaald gaat worden, met de doelgroep voor de Zire-lijn (jongeren, multimedia, etc) in aanmerking nemend.

- jp
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 juli 2003, 16:21
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Tsja, lastig. De Zire 71 is toch wel een redelijk compleet product. Zouden ze in die serie echt nog met iets nieuws gaan komen? Heeft de Zire 71 eigenlijk wel nadelen (of verbeterpunten in Palmclub jargon)?

Misschien Bluetooth nog, maar dat lijkt me niet echt iets voor de doelgroep.

Het zou natuurlijk wel kunnen dat ze de Zire M150 nog uitbrengen met verwarming

Wat wel een hele gave optie zou zijn is als ze iets met de specs als die van de Zire 71 als een smartphone gaan verkopen. Volgens mij zouden ze dan alle kids gek hebben. De TreZire 71 (spreek uit Treasure)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 juli 2003, 16:49
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
De instap Zire moet eigenlijk al 8 MB hebben en liefst toch een kleurenscherm. Wat mij betreft zelfs nog een SD(IO) slot. En als je ook op jongeren richt dan dus ook MP3.

De 5-weg navigatieknop van de Zire 71 vind ik echt te klein, dat moet gewoon het formaat van de 5-weg knop van de Tungsten|T worden. En als je dan toch een camera inbouwt, zorg dan voor een behoorlijke lens. Minimaal 1,3 megapixels, liefst 2. Met de juiste beeldchip heb je dan een prima camera. Verder lijkt me dit gewoon een prima apparaat.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 juli 2003, 18:15
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Voor Zire tussen de ruitenkrabber en 71 in zou ik als basis Zire 71 kiezen maar dan zonder camera en met 5-way navigator a-la TT. Wil je camera van 1.3 m-pixels inbouwen, dan plaats je eigenlijk al boven Zire 71 ipv tussen instap en 71 in. Camera is echt laatste optie die ik op PDA wil zien.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 juli 2003, 20:05
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hmmm, is Palm hier aan het meekijken?

De nieuwe Zire moet:

1) Klein zijn. Niet groter dan mijn Clie SJ30, en niet al teveel zwaarder

2) Audio, mp3 afspeelkwaliteit en volume *moet* gefixt worden. Op straat en in de trein is het altijd herrie, en hoe hard de Zire71 en TT nu kunnen spelen is gewoon ronduit een grap naar muziekliefhebbers toe. Ok, ik generaliseer, maar jullie snappen me.

3) De Tungsten|C D-Pad is een pre

4) Hires+ is een extra

5) Camera is een extra

6) Een jog dial is leuk en handig, Palm is toch zo goed in ergonomie?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 juli 2003, 20:02
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Al beetje een oudere thread, maar ja, ik ben net terug van vakantie

Volgens mij staan jongeren juist wél te wachten op een camera en tevens MP3. Ik denk dat je dan nauwelijks iets kan wegbezuinigen aan de Zire71. Processor en geheugen tellen niet zo. Voor jongeren zal de prijs echter richting de € 200 moeten. Jongeren willen nu eenmaal snel iets nieuws. Kijk naar mobiele telefoons. Ieder jaar zowat een nieuw ding, het liefst kleiner en indrukwekkender dan dat van anderen.

Maar als ik de reacties moet beoordelen die ik krijg op m´n Palm denk ik niet dat er de komende tijd al te veel omzet te behalen valt bij deze doelgroep. Meer dan wat simpele afspraken en contactinfo is niet nodig en dat zijn functies die in de moderne gsm´s allemaal wel te vinden zijn. Dus er is absoluut geen noodzaak en dan is zo´n stuk speelgoed veel geld.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023