Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 26 september 2005, 13:12
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Is het misschien een idee dat je een soort dagboek bijhoudt van je overstap? En dat je je bevindingen (positief dan wel negatief) dan in deze thread neerzet?

Ik ben wel benieuwd naar je 'avontuur'.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 26 september 2005, 13:30
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Dat wil ik wel doen, maar ik wacht nog wel van hem aan te kopen tot er ergens een actie is van dell.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 26 september 2005, 16:07
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik ben ook benieuwd hoe het je gaat bevallen. Als je het doet heb je in ieder geval al twee trouwe lezers....
Met citaat reageren
  #24  
Oud 26 september 2005, 17:33
Paco's schermafbeelding
Paco Paco is offline
Forumbikkel
Voornaam: Co
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mierlo-Hout
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Ik ben ook benieuwd hoe het je gaat bevallen. Als je het doet heb je in ieder geval al twee trouwe lezers....
Maak er maar 3 van...................
__________________
Met vriendelijke groet,

Co


| Mijn Treo fotosite | Mijn Treo website |
Met citaat reageren
  #25  
Oud 26 september 2005, 17:39
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Eigenlijk iedereen op dit forum, denk ik.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 26 september 2005, 18:33
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Vrieselaar
Eigenlijk iedereen op dit forum, denk ik.
Bijna iedereen dan, ik ben een beetje klaar met ppc en smartphone
Gebruik m'n Ipaq nog voor navigatie, en m'n Treo 600 voor bijna alles waar deze voor bedoeld is. Nu sparen voor een 650, scherm valt iets tegen, dat dan weer wel.
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #27  
Oud 26 september 2005, 18:43
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Moeten we misschien een weddenschap houden wanneer huplahoi weer in ons midden komt?
Met citaat reageren
  #28  
Oud 26 september 2005, 19:16
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Vrieselaar
Moeten we misschien een weddenschap houden wanneer huplahoi weer in ons midden komt?
Doe maar...

Gezien mijn budgetaire middelen beperkt zijn door mijn dierbare wederhelft ... zal ik daar hoogstwaarschijnlijk een tijdje blijven (ook al valt het wat tegen... of anders EBAY)

Maar tot nogtoe (ik probeerde de simulator van windows ppc) valt alles reuze mee. Ik durf het bijna niet te zeggen. (Excel heeft bv de hele leuke mogelijkheid van wraptext in de cellen, waardoor je rijhoogte kan aanpassen, voor mij is dit heel handig. Zoomniveaus kan je zelf instellen.
Oh ja het kan vele dingen niet, maar die verhelpen ze gedeeltelijk in Windows mobile 5.0.

De mogelijkheid om 'alles' exact hetzelfde als outlook, mailen vanuit WORD, zonder 3th party program, mijn mond viel bijna open...

Ik hou jullie wel op de hoogte (als hij weer dicht is).

Laatst gewijzigd door huplahoi; 26 september 2005 om 19:19. Reden: onvolledig
Met citaat reageren
  #29  
Oud 26 september 2005, 21:14
HvH HvH is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hengelo ov
Berichten: 29
Misschien kunnen we ervaringen delen: ik heb na 5 jaar palmen en 2 jaar wachten op een opvolger voor mijn T3 nu een Dell X51 in bestelling.
Ik durf nog niet te zeggen of ik definitief overstap (ik hou mijn T3 nog maar even voor de zekerheid), maar aangezien Palm zelf nu de overstap ook schijnt te maken, moet het voor mij toch ook mogelijk zijn, toch?

Ik verwacht eigenlijk voor de normale PIM applicaties toch zo nu en dan een verzuchting dat er weer eens iets niet kan wat het schitterende DateBk5 al jaren doet, maar ik denk dat met name op het gebied van 'connectivity' er de nodige vooruitgang te boeken is met een overstap naar de X51.

Wie weet werk ik straks met beide PDAs of kom ik toch weer terug op een POS PDA, maar voor nu ga ik het eens proberen met een WM PDA.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 26 september 2005, 21:20
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Voor de overstappers:

Op het forum van www.pocketpcthoughts.com wordt veel aandacht besteed aan de overstap van Palm naar PocketPC. Een aanradertje

Zie hier
Met citaat reageren
  #31  
Oud 26 september 2005, 21:31
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HvH
Misschien kunnen we ervaringen delen: ik heb na 5 jaar palmen en 2 jaar wachten op een opvolger voor mijn T3 nu een Dell X51 in bestelling.
Ik durf nog niet te zeggen of ik definitief overstap (ik hou mijn T3 nog maar even voor de zekerheid), maar aangezien Palm zelf nu de overstap ook schijnt te maken, moet het voor mij toch ook mogelijk zijn, toch?

Ik verwacht eigenlijk voor de normale PIM applicaties toch zo nu en dan een verzuchting dat er weer eens iets niet kan wat het schitterende DateBk5 al jaren doet, maar ik denk dat met name op het gebied van 'connectivity' er de nodige vooruitgang te boeken is met een overstap naar de X51.

Wie weet werk ik straks met beide PDAs of kom ik toch weer terug op een POS PDA, maar voor nu ga ik het eens proberen met een WM PDA.
ik ben benieuwd... mail me maar, vooral hoe lang de batterij meegaat
Met citaat reageren
  #32  
Oud 27 september 2005, 01:52
Smart_Jim Smart_Jim is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Berichten: 49
Op zich is Windows Mobile geen raar OS en heeft veel mogelijkheden. Heb ook de overweging gemaakt om over te stappen naar Windows Mobile. Voor het 'even' binnen halen van e-mail hoef ik geen PPC te gaan gebruiken, ook het binnenhalen van internetpagina's duurt veel te lang.
Windows Mobile is best ingewikkeld en bij vrijwel elk programma dat wordt ge-opent zitten wel een paar seconden, laat staan dat je op het laatst nog weet wat je van plan was of waar welke instellingen vinden.

Voor mij is Windows Mobile geen optie.

Het zou handig zijn van Palm om aan de bovenzijde van het scherm een vast balkje te plaatsen dat altijd in beeld blijft met een: klok, accu-status en de status van alle verbindingen.

@ Jean-Paul; als het aan mij lag had je dat kratje bier allang gewonnen.

Laatst gewijzigd door Smart_Jim; 27 september 2005 om 01:58.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 27 september 2005, 07:04
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smart_Jim
ook het binnenhalen van internetpagina's duurt veel te lang.
Bij mij gaat het binnenhalen minstens zo snel als bij de Palm.
Ligt misschien aan de verbinding of de grootte van de internetpagina. Of je moet jouw instellingen van Internet Explorer even nagaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smart_Jim
Windows Mobile is best ingewikkeld en bij vrijwel elk programma dat wordt ge-opent zitten wel een paar seconden,
Klopt alleen voor grote programma's of programma's die op een langzame SD kaart zijn geïnstalleerd. Waarschijnlijk een open deur, maar als je bij Windows Mobile een programma afsluit, wordt dat programma niet echt afgesloten maar geminimaliseerd. Als er veel programma's (geminimaliseerd) open staan, wordt de PPC daar knap langzaam van. Er zijn (gratis) hulpprogrammaatjes die ervoor zorgen dat, als je op het kruisje drukt, het programma echt afgesloten wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smart_Jim
laat staan dat je op het laatst nog weet wat je van plan was of waar welke instellingen vinden.
Hier ga ik niet eens op in.

Dit soort informatie geeft mijns inziens een verkeerd beeld van Windows Mobile. Als je je echt verdiept in het OS en de werkwijze van PalmOS loslaat, zul je dit soort problemen nauwelijks tegenkomen.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 27 september 2005, 07:38
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts
Dit soort informatie geeft mijns inziens een verkeerd beeld van Windows Mobile. Als je je echt verdiept in het OS en de werkwijze van PalmOS loslaat, zul je dit soort problemen nauwelijks tegenkomen.
100% akkoord
Je moet palm loslaten en anders gaan denken, en dan heb je die probleem niet. Ik pruts al een tijdje in die simulator en dat valt, zoals ik reeds zei, echt heeeeeeeel goed mee.
Is het anders? Natuurlijk is het anders, maar zeker niet minder goed.

op http://www.mobiletechreview.com/edit..._of_change.htm staat een, volgens mijn bescheiden mening, een heel goed artikel over een doorwinterde palmgebruiker die ovestapt van TT3 naar x50V. Helemaal op het einde na een grondige analyse schrijft hij hetvolgende:

Final score: PPC 11, Palm 5.
What does this mean to you?

Here's the classic engineering answer: It depends. Tanker Bob still recommends Palm devices for those who simply need a device to manage their schedule, contacts, and tasks, maybe even listen to an MP3 occasionally. Both platforms handle audio and video well. The pendulum swings to Pocket PC for WiFi/Bluetooth networking, expansion capability, VGA screens, font-handling flexibility, and multi-tasking. Individual requirements should trump nice-to-have features unless you have money to burn, or happen to be an incurable geek like Tanker Bob and the rest of the MobileTechReview staff. For his part, Tanker Bob will be carrying his Dell Axim X50v as his extra brain.
[Neen het is niet de bedoeling om pocket pc tegen palm op te zetten, daarmee winnen we niets. ]
Met citaat reageren
  #35  
Oud 27 september 2005, 07:54
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi
op http://www.mobiletechreview.com/edit..._of_change.htm staat een, volgens mijn bescheiden mening, een heel goed artikel over een doorwinterde palmgebruiker die ovestapt van TT3 naar x50V. Helemaal op het einde na een grondige analyse schrijft hij hetvolgende:

Final score: PPC 11, Palm 5.
What does this mean to you?
TankerBob is al ruim aan bod gekomen in deze thread
Zijn artikel heeft mij inderdaad mede doen besluiten om Windows Mobile een eerlijke kans te geven.
By the way: cijfers zeggen niet zoveel. Het gaat om het verhaal erachter.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi
[Neen het is niet de bedoeling om pocket pc tegen palm op te zetten, daarmee winnen we niets. ]
Absoluut niet . Het zijn totaal verschillende besturingssystemen die allebei hun eigen voor-en nadelen hebben. Ik denk dat we er alleen maar blij mee kunnen zijn dat er meerdere besturingssystemen bestaan.

Laatst gewijzigd door Frank; 27 september 2005 om 08:02.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 27 september 2005, 10:28
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
en dan..... tungsten X?

Heb jij een sponsor misschien die al je speelgoedjes betaald?
Met citaat reageren
  #37  
Oud 27 september 2005, 10:36
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi
en dan..... tungsten X?

Heb jij een sponsor misschien die al je speelgoedjes betaald?
Haha, nee helaas. Ik heb nu alleen nog maar een oude versleten Palm Vx en dan nu een HP 4150 en mijn vrouw heeft een HP 2210.

www.marktplaats.nl is voor mij de mogelijkheid om te kunnen wisselen van PDA. In principe koop ik al mijn PDA's tweedehands. Als ik dan weer eens wat anders wil, zet ik mijn PDA te koop en koop via Marktplaats een andere. Meestal kost het me maar weinig om te wisselen.

En naast Marktplaats bedoel ik uiteraard ook het forum van de Palmclub en www.speurders.nl
Met citaat reageren
  #38  
Oud 03 oktober 2005, 15:11
Smart_Jim Smart_Jim is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts
Bij mij gaat het binnenhalen minstens zo snel als bij de Palm.
Ligt misschien aan de verbinding of de grootte van de internetpagina. Of je moet jouw instellingen van Internet Explorer even nagaan.
Aan de verbinding zal het niet kunnen liggen, de ontvangst is 100%. Dat kan ook niet anders omdat de zendmast praktisch achter in de tuin staat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts
Klopt alleen voor grote programma's of programma's die op een langzame SD kaart zijn geïnstalleerd. Waarschijnlijk een open deur, maar als je bij Windows Mobile een programma afsluit, wordt dat programma niet echt afgesloten maar geminimaliseerd. Als er veel programma's (geminimaliseerd) open staan, wordt de PPC daar knap langzaam van. Er zijn (gratis) hulpprogrammaatjes die ervoor zorgen dat, als je op het kruisje drukt, het programma echt afgesloten wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts
Hier ga ik niet eens op in.

Dit soort informatie geeft mijns inziens een verkeerd beeld van Windows Mobile. Als je je echt verdiept in het OS en de werkwijze van PalmOS loslaat, zul je dit soort problemen nauwelijks tegenkomen.
Dat is 't 'm waarschijnlijk. Toen ik voor het eerst in aanraking kwam met het Palm-OS dacht ik; wat is dit!? en nu ik Palm gewendt ben wil en/of kan ik niet anders.
Met citaat reageren
  #39  
Oud 03 oktober 2005, 20:43
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
We kunnen niet anders dan tevreden zijn dat er verschillende OS bestaan.
Zo is er voor elk wat wils. Voor mij, zoals hoger al vermeld, wordt het nu PPC met een dell axim X51V. (half oktober doen ze er trouwens een actie )

Massa's goede zaken, en niet in het minst een verwisselbare batterij! Jammer dat ze dat ze dat niet bij palm doortrekken vanuit hun TREO reeks...

Laatst gewijzigd door huplahoi; 03 oktober 2005 om 20:53.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 11 oktober 2005, 20:30
nsq1968
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

Hen een jaar lang een ipaq 41450 gehad. Nou ben blij dat ik terug ben bij palm os. TH55 werkt veel beter en stuk betrouwbaarder. Dus succes met je ppc maar ik denk dat je er wel op terugkomt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023