Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21 maart 2008, 10:25
tr30 tr30 is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Berichten: 2
Sync problemen - telefoonnummers worden aangepast

De situatie:

Een palm Treo 650, Outlook 2007 en de laatste hotsync conduits.

In mijn palm noteer ik alle telefoonnummers volgens de internationale notatie zodat ik ook in het buitenland een contact kan bellen. Dus als volgt +31xxxxxxxxx Na het syncen wordt echter het plus-teken door Outlook(?) eraf gehaald. Althans het wordt bij geen enkel contact in outlook meer getoond en als ik wijzigingen in het contact aanbreng is het plusteken ook na het syncen in mijn palm verdwenen.

Ik heb geen idee waarom dit gebeurt. Kan ook niets vinden in Outlook dat dit verklaart. Het vermoeden dat ik heb is dat Outlook de notatie herkent en het telefoonnummer als een 'Nederlands' nummer opslaat waardoor de +31 niet meer nodig is. Maar goed dit is slechts een vermoeden, nog los van het feit dat ik helemaal niet zit te wachten op dit soort semi-intelligente acties van Outlook.

Omdat de treo niet kan bellen naar een nummer dat begint met 31 (ipv +31) is deze automatische aanpassing behoorlijk waardeloos.
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van is? En hoe ik dat kan oplossen?

Ook suggesties voor een workaround zijn van harte welkom. Is het bijvoorbeeld mogelijk om een search en replace te doen op de +31? Ik kan dan terugkeren naar de originele notatie zonder landcode.

Bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 maart 2008, 10:49
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
+31 vervangen voor 0031 ?
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 maart 2008, 13:28
tr30 tr30 is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Berichten: 2
Das een praktische tip! Gelijk geprobeerd en jawel Outlook blijft ervan af. Bedankt.

Bij het proberen hiervan is me opgevallen dat een spatie ook soelaas bied. Dus tussen +31 en de rest van het nummer. De Treo heeft er bij het bellen geen enkele moeite mee (spatie wordt simpelweg genegeerd).

Kom ik wel weer terug op mijn andere vraag; Is er een praktische manier om search en replace te doen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023