Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 maart 2002, 08:14
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
review backdrop: maak achtergrondjes voor je Palm

Met dank aan Ivo!

http://palmclub.nl/reviews/software/backdrop/
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 maart 2002, 14:26
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Ik heb het programma eens in een 505 emulator geprobeert om te zien hoe traag traag eigenlijk is.
Het opbouwen van de dropdownlist met de categorieen in de laucher duurt zo'n 8 seconden. Heb je dat op een 'echte' Palm ook zo ervaren? Is het dus zo dat niet alleen het opstarten van programma's traag wordt, maar de schermopbouw in het algemeen?

Voor je me gerust stelt durf ik dit niet op m'n geliefde Palm te installeren...
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...

Laatst gewijzigd door r. dohmen; 08 maart 2002 om 20:30.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 maart 2002, 15:07
moniek
Guest
 
Berichten: n/a
Leuk programma. Ik durfde het wel op mijn 505 te zetten.
De traagheid valt me enorm mee.
Ik gebruik handscape en wat me opvalt is dat de bovenste regel niet meer te lezen is. Met andere woorden mijn tabs zijn niet meer zichtbaar. Het wordt een grote zwarte streep.
Met mega launcher heb ik dit probleem niet.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 maart 2002, 15:48
moniek
Guest
 
Berichten: n/a
kwam er gelukkig zelf achter.
heb hem uit gezet voor handscape en nu is het opgelost.

groet moniek
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 maart 2002, 19:00
T.N. T.N. is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 07 juli 2001
Berichten: 128
Een soort tegenovergestelde van bijvoorbeeld de palmwijzer. Volstrekt nutteloos en je mag er nog voor betalen ook. Mwhahahah!.

T.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 08 maart 2002, 18:44
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door r. dohmen
Ik heb het programma eens in een 505 emulator geprobeert om te zien hoe traag traag eigenlijk is.
Het opbouwen van de dropdownlist met de categorieen in de laucher duurt zo'n 8 seconden. Heb je dat op een 'echte' Palm ook zo ervaren? Zo het dus zo dat niet alleen het opstarten van programma's traag wordt, maar de schermopbouw in het algemeen?
Ik heb het zo niet ervaren. De schermopbouw zelf wordt er niet trager van, allen het laden van de programma's zelf duurt iets langer, maar zeker geen 8 seconden , hooguit een halve seconde ofzo.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 maart 2002, 20:31
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
gelukkig

Mercy bien, voor deze geruststellende woorden. Eens kijken wiens hoofd ik op de achtergrond wil zien
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 08 maart 2002, 20:56
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
En de Sony Clié eigenaren vissen weer achter het net

Zou toch geweldig zijn, in High Res...

Even geduld nog?
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 09 maart 2002, 12:03
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Tja, het leek me zo leuk: eeen aardige foto op de achtergrond. Maar op de monochrome Palm-III valt dat wat tegen. Als je wat het de oorspronkelije foto speelt (helderheid en contrast veranderen), dan kijkt is het nog weinig gelijkend.
Dit is naar mijn gevoel echt een programma voor een kleurenpalm.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #10  
Oud 11 maart 2002, 12:32
Zanthrax
Guest
 
Berichten: n/a
Geinig idee, ik wilde al lang zo'n soort programma 's proberen, op die IPaq's staat dat ook zo gaaf! Kijk maar op http://flashenabled.com en http://infosync.no/resources/skins/.

Het voegt alleen niks toe, het vertraagd alleen de Palm wat, ik merkt zelfs op m'n m100 niet zo veel van.
In review is wel de geregistreerde versie gebruikt, het eniger verschil is dat je portomonnee wat dunner is geworden en dat er een balkje met de tekst 'unregistered' verdwijnt.

Het leukste is natuurlijk om er zelf je eigen images in te zetten maar de link naar dat FireConvertor tooltje klopt niet.
3x hoera voor Google!! : http://www.firepad.com/products/fireconverter/
Met citaat reageren
  #11  
Oud 11 maart 2002, 16:50
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
die op de ipag zijn erg mooi ja, maarja das weer net windows, en ik heb een palm dus dat hoeft van mij ook nog weer niet

ohja, en u zanthrax, waar zie jij die LINK dan voor de fireconverter.... die staat er volgens mij niet...

maar toch bedankt, er is nu een link van gemaakt

Groeten!!!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 11 maart 2002, 17:06
Zanthrax
Guest
 
Berichten: n/a
Was ik een beetje onduidelijk ?!

Ik bedoelde de link die in de FAQ op de site van twilightedge (van fabrikant van BackDrop) staat.
Het bedrijf waar ze naartoe linken is overgenomen.

Het omzetten van images zou ook via een website moeten kunnen maar dat lijkt niet te werken. (zou aan Opera kunnen liggen )

Dat tooltje werkt aardig, gewoon een .jpg omzetten en installeren op de palm, klaar!

Het hotsync gebeuren van dat FirePad tooltje heb je niet nodig, het progje op je palm kun je ook meteen weer deleten, want dat scheelt toch weer 300k.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 11 maart 2002, 17:09
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zanthrax
Was ik een beetje onduidelijk ?!

Ik bedoelde de link die in de FAQ op de site van twilightedge (van fabrikant van BackDrop) staat.
Het bedrijf waar ze naartoe linken is overgenomen.
Je was wel een beetje onduidelijk ja , want er stond niet bij dat je de link op de website van twilightedge bedoelde
Nu is ook de link in de review geplaatst, dus bedankt!!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 11 maart 2002, 18:14
Zanthrax
Guest
 
Berichten: n/a
pagina waar je zonder iets te downloaden, .jpg, .gif, en .png om kunt zetten naar .pdb om te gebruiken met BackDrop.
http://www.fireviewer.com/convert.html

Sorry, dat ik zo bezig blijft, ik ben lekker met het hele spul aan het rommel en wil m'n ervaringen delen.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 15 maart 2002, 17:39
Patrick@pdaclub
Guest
 
Berichten: n/a
Tsss, meer dan EUR20! Daar loop ik wel vaker tegenaan. Nice-to-have, maar je betaalt er bijna net zoveel voor als een volwaardig softwarepakket. Zowel voor palm als pc ken ik tientallen van die tooltjes die ik voor een paar EUR zo kocht, maar nu toch netjes links laat liggen. Zoals deze dus. Een ander voorbeeld is ReDo, wat ook leuk&handig is maar absoluut zijn prijs niet waard.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 15 maart 2002, 18:51
Zanthrax
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb er zelf al gewoon voor betaald, maar ik heb eerst 2 dagen een gecrackte versie gehad. (Google) Gewoon om te kijken wat de fullversion toevoegd. illegale software mag niet en dit forum keurt het ook af, iedereen moet eten. ook programmeurs.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 15 maart 2002, 19:12
Patrick@pdaclub
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zanthrax
Ik heb er zelf al gewoon voor betaald, maar ik heb eerst 2 dagen een gecrackte versie gehad. (Google) Gewoon om te kijken wat de fullversion toevoegd. illegale software mag niet en dit forum keurt het ook af, iedereen moet eten. ook programmeurs.

Um, is dit een algemene opmerking? Want ik dacht niet dat ik ergens aangaf dat de te hoge prijs een uitnodiging moest zijn tot illegale kopieen. Eerder een uitnodiging (ieg voor mezelf) om het niet aan te schaffen.
En begin niet over 'iedereen moet eten' want ik ben zelf programmeur.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 15 maart 2002, 19:41
Zanthrax
Guest
 
Berichten: n/a
Je gaf aan het programma te willen gebruiken, maar het te duur te vinden.

1+1=2 (meestal wel, toch?)

Als het goedkoper zou zijn is er geen probleem.
Waarom zou ik het opnemen voor programmeurs as ik er zelf ook geen was.
Citaat:
ik dacht niet dat ik ergens aangaf dat de te hoge prijs een uitnodiging moest zijn tot illegale kopieen.
Fijn dat je er zo over denkt, meer mensen zouden moet snappen dat niet alles voor niks kan zijn.
edit: tiepvout
Met citaat reageren
  #19  
Oud 15 maart 2002, 20:41
Patrick@pdaclub
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zanthrax
Je gaf aan het programma te willen gebruiken, maar het te duur te vinden.

1+1=2 (meestal wel, toch?)

Als het goedkoper zou zijn is er geen probleem.
Waarom zou ik het opnemen voor programmeurs as ik er zelf ook geen was.

Fijn dat je er zo over denkt, meer mensen zouden moet snappen dat niet alles voor niks kan zijn.
edit: tiepvout
Hmm, ja. Als ik aangeef dat ik het 'nice to have' vind, bedoel ik, allemaal wel leuk maar niet om er geld aan uit te geven. Het Xoip-syndroom, zal ik maar zeggen.

En ik ben het volstrekt met je eens dat niet alles voor niks kan zijn, maar als je ALLE software moet kopen die je af en toe een keertje gebruikt, mag ik nog wel een beetje bij gaan beunen zo hier en daar. De prijzen van software zijn relatief hoog imho.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 15 maart 2002, 22:35
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Laten we elkaar nou niet voor de gek houden. Ik denk dat (bijna) iedereen zich wel eens of vaker in zijn leven vergrijpt aan illegaal spul.

Zij het Palm software, windows e.t.c. of muziek (mp3).

Thats Life....
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023