Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 mei 2004, 01:14
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Virtueel keyboard te koop!

EDIT
Zie bericht #44 en verder voor een link waar dit keyboard WEL te koop is. De informatie tot en met dat bericht is leuk om door te nemen, maar meer ook niet.




Via deze link:

http://store.yahoo.com/ibizpda/vike.html

Kun je eindelijk het lang verwachte virtuele keyboard kopen die middels projectie op de tafel een volledig qwerty keyboard aan je presenteert!

__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 06 november 2004 om 12:52.
  #2  
Oud 04 mei 2004, 08:46
mexz's schermafbeelding
mexz mexz is offline
Herr Maximilian
Voornaam: Max
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 augustus 2001
Locatie: Limburg
Berichten: 588
YaHooo!!
Jammer dat het mij TOTAAL NIET fijn lijkt om zo te typen
Het is zeker een prachtig idee, maar om deze techniek nou te gebruiken voor een toetsenbord :s
__________________
Rock till you drop - Apple MacBook Pro

is bijna 8 jaar Palm user.
history: IIIe SE, m130, m505 (2x), Tungsten|T, Tungsten|T3, Zire 71, Zire 72, Tungsten|C, T|X, Treo 650
  #3  
Oud 04 mei 2004, 09:17
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Je kunt er van alles over denken en van vinden, maar een topgatget is het wel! Zal ik (op termijn) dus wel gewoon willen hebben......
  #4  
Oud 04 mei 2004, 10:01
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
@Rup.:

Of je het nu kunt gebruiken of niet? Dat is pas een echte gadgeteer! Ik vraag me af hoe dit systeem nou precies werkt. Je kunt niet echt iets aanslaan of indrukken, hoe ziet het toetsenbord dan wat je wilt raken? Kun je je vingers dan wel op de basisposities voor blindtypen zetten? En als je een beetje kramp krijgt en je schudt je vingertjes uit boven het bordje, verschijnt er dan soms een letterbrij? Ben benieuwd, kan niet wachten op de review .
  #5  
Oud 04 mei 2004, 10:22
Danskonijn's schermafbeelding
Danskonijn Danskonijn is offline
Een echte meelezert
Voornaam: Sander
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 25 april 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 264
De prijs valt mee...

Ik zie mezelf dit ding alleen nog niet in de trein of in de collegebanken gebruiken
  #6  
Oud 04 mei 2004, 11:04
tomas's schermafbeelding
tomas tomas is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 28 mei 2002
Locatie: Twente
Berichten: 94
Niet fijn Typen???

projecteerje toch gewoon op een hoogpolig tapijt,
of wat dacht je van luchtmatras, lekker zacht
__________________
<<niets ingevuld>>
  #7  
Oud 04 mei 2004, 11:22
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Re: @Rup.:

Citaat:
Op 04-05-2004, om 10:01 heeft rudyheidenis dit gezegd in bericht #4
Ik vraag me af hoe dit systeem nou precies werkt. Je kunt niet echt iets aanslaan of indrukken, hoe ziet het toetsenbord dan wat je wilt raken? Kun je je vingers dan wel op de basisposities voor blindtypen zetten? En als je een beetje kramp krijgt en je schudt je vingertjes uit boven het bordje, verschijnt er dan soms een letterbrij?
In de link van Gaz staat:
Citaat:
As you type on the laser projection, it analyzes what you're typing by the coordinates of that location.
Het zal toch wel zo zijn dat het apparaat begrijpt dat je boven je bordje hangt als je je vingers in positie brengt? Als je dan al meteen een letterbrij krijgt is de functionaliteit wel erg ver te zoeken, helemaal als je jezelf realiseert dat lang niet iedereen met 10 vingers typt.....

Wat ik me wel nog afvraag is hoe dit apparaat zal functioneren op een niet egaal oppervlak (ik denk meteen aan een dekbed)?

Maar goed, mocht de toekomstige importeur van deze prachtgatget een reviewer zoeken, ik houd me aanbevolen!
  #8  
Oud 04 mei 2004, 12:11
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Hee Rup, juist dat begrijp ik dus niet...als je 10-vingers blind typt, rusten je vingers altijd op de toetsen. Gesteld dat dit bordje werkt met analyse van verplaatsing, dan krijg je dus die brij zodra je je vingers optilt en weer neerzet (laat rusten). Plus dat al je vingers zich verplaatsen en er dus regelmatig contact is met meerdere toetsen tegelijk. Blijf errug benieuwd naar het review.
  #9  
Oud 04 mei 2004, 14:18
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Thumbs up

Citaat:
...als je 10-vingers blind typt, rusten je vingers altijd op de toetsen...
YEAH!!! Eindelijk een toetsenbord alleen maar geschikt voor ons tweevingerige-zoek-lang-naar-de-juiste-letter-en-typ-dan-met-de-linker-of-rechter-wijsvinger "E.T.'s".

"Phone home" rules!
  #10  
Oud 04 mei 2004, 14:46
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ach Frans, als je zo typt, waarom zou je dan nog zoeken naar een alternatieve invoermethode? Dan voldoet het standaard Palm/Sony-aanbod toch prima? Gewoon lekker op je schermpje kladderen, gaat zeker net zo snel als de typtechniek die je net beschrijft. En je spaart ook nog de tijd uit die je nodig hebt om je toetsenbordje gebruiksklaar te maken....maar ja, je moet het zelf weten natuurlijk .
  #11  
Oud 04 mei 2004, 14:46
suny_xian suny_xian is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 december 2003
Berichten: 194
Mischien is het zo dat als je de knop 1sec indrukt ofzo dat ie dan geen letter 'aanslaat' op je palm?
Dan kan je wel je vingers laten 'rusten'.

(knop? of een Tafel/Pan/Bureo/Stoel/Alles wat een ondergrond kan zijn )

Laatst gewijzigd door suny_xian; 04 mei 2004 om 15:29.
  #12  
Oud 04 mei 2004, 15:37
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Hoe het werkt.....

Even via Google opgezocht hoe het werkt.
Zie hieronder
Voor de niet-engels-lezenden:
Het toetsenbord wordt geprojecteerd en heeft geen detectie functie. Het zou ook een papieren velletje kunen zijn....
Vlak boven de tafel wordt met infrarood licht een horizontaal, dun vlak geprojecteerd. Dat is onzichtbaar.
Als je je vingers ergens in dat vlak houdt, reflecteren ze het infrarode licht.
Dit wordt met een camera-chip opgenomen. (zo'n video-camera CCD-ding)
Je kunt dit plaatje via software interpreteren en je bent er.
Natuurlijk niet zo simpel, maar als je het eenmaal in een chip gebakken hebt, kost het weinig meer. Idee komt uit Israël en was al in 2002 op de CeBit in Hannover te zien.

Groetjes,
Joop


VKB in 4 Easy Steps

Step 1: Template creation (Projection Module)

A template of the desired interface is projected onto the adjacent interface surface. The template is produced by illuminating a specially designed, highly efficient holographic optical element with a red diode laser. Note: the template serves only as a reference for the user and is not involved in the detection process. In a fixed environment, the template can just as easily be printed onto the interface surface.

Step 2: Reference plane illumination (Micro-illumination ModuleTM)

An infra-red plane of light is generated just above, and parallel to, the interface surface. This light is invisible to the user and hovers a few millimeters above the surface. When the user touches a key position on the interface surface light is reflected from this plane in the vicinity of the key and directed towards the sensor module.

Step 3: Map reflection coordinates (Sensor Module)

Reflected light from user interactions with the interface surface is passed through an infra-red filter and imaged on to a CMOS image sensor in the sensor module. Custom hardware embedded in the sensor chip (the Virtual Interface Processing CoreTM) then makes a real-time determination of the location of the reflected light. The processing core can track multiple reflection events simultaneously and can thus support both multiple keystrokes and overlapping cursor control inputs.

Step 4: Interpretation and communication (Sensor Module)

The micro-controller in the sensor module receives the positional information corresponding to the light flashes from the sensor processing core, interprets the events (e.g. keydown, keyup, mouse or touchpad control etc..) and communicates them through an appropriate interface to external devices.
  #13  
Oud 04 mei 2004, 16:40
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Dus als ik het goed begrijp (but correct me if I'm wrong) dan kun je met dit ding dus juist NIET met 10 vingers typen, tenzij je je vingers boven het toetsenbordje laat zweven. Als je je vingers laat rusten dan zal het apparaat "toets aan" denken en zodra je je vingers beweegt om een woord te typen dan zal het apparaat de toetsen waar je je vingers op laat rusten als letters doorgeven aan (bv.) de Palm. Gevolg: letterbrij.
Toch?
  #14  
Oud 04 mei 2004, 17:01
suny_xian suny_xian is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 december 2003
Berichten: 194
Precies
  #15  
Oud 04 mei 2004, 18:00
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Kan me niet voorstellen dat het echt zo zal zijn, dan zou dit apparaat behoorlijk useless zijn voor iedereen die op een beetje behoorlijke manier heeft leren typen... . Voor de rest van de gadgetfreaks natuurlijk evengoed niet te versmaden. En je kunt natuurlijk je typtechniek aanpassen (lees verprutsen)...je handen boven de toetsen laten zweven kost je overigens behoorlijk wat energie, de bedoeling van goed leren typen is juist dat je snel zonder veel problemen met verkramping e.d. grote stukken tekst in kunt voeren. Ach, we zullen zien...in de review!
  #16  
Oud 04 mei 2004, 18:06
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Question Nog eens: Hoe het werkt

Voorop gesteld dat ik geen belang heb bij dit product. Toch nog een poging.
Ik citeer even de fabrikant:
The processing core can track multiple reflection events simultaneously and can thus support both multiple keystrokes and overlapping cursor control inputs.

Je kunt dus wel met meer vingers typen!

Vergeet niet dat onze handen(vingers) in vergelijking tot een computer-chip vreselijk traag zijn. Als je dus een intelligente image-processing doet, kun je beelden van de camera-chip met elkaar vergelijken en de verschillen interpreteren. Slimme programmeurs vertalen de beelden naar toetsaanslagen. Wonderlijk, maar waar.

Ook voor wapperende handen bestaan software-matige oplossingen.....

Groetjes,

joop
  #17  
Oud 04 mei 2004, 19:37
suny_xian suny_xian is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 december 2003
Berichten: 194
Dat is ook het probleem niet.
Het probleem is dat als je 'blind' typt, dat je dan je vingers laat rusten op de toetsen.
Dit kan dus niet bij dit 'laser' keyboardje, Omdat als je op de 'toetsen' rust dan komen meteen de letters op je palm.
je moet dus je 'blind' getypte automatismes weer veranderen, en dus je typkunst verprutsen.
Het is ook zeer slecht om je polesen omhoog te houden tijdens het typen, of als je even niet typt.
Dit lijd tot erge medische problemen.
  #18  
Oud 04 mei 2004, 19:58
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Jongens (en eventueel meisjes), laten we ophouden met speculeren en gewoon wachten....op de review!
  #19  
Oud 04 mei 2004, 20:09
suny_xian suny_xian is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 december 2003
Berichten: 194
Ach soon probleem is het toch niet?
En een review kan nog wel even duren, en wie heeft er dan gemeld dat er zo in zo al een review komt? (lijkt wel leuk)

Het ziet er wel een beetje startrek achtig uit, mischien is de volgende versie da je je eigen toetsen kan maken.
Dus een egte projector, met 'zelfgemaakte toetsen een soort omniemote.
(Het word nog een star trek wereldje hiero.....)
  #20  
Oud 04 mei 2004, 21:29
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Tsja, toch verwacht ik wel op niet al te lange termijn een review, er zitten volgens mij in het bestuur wel een paar toetsenbordfanaten toch? .
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023