Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 10 oktober 2002, 21:48
helma
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Re: Re: M515 batterij

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phil
En Helma, was die vervanger een nieuw toestel?
Of tweedehands?
De mijne komt van Palmdirect ... dus ook via dat Nederlands adres.
De mijne heb ik by Dynabyte gekocht en die moest ik terugsturen naar PalmSupport. Heb ik dus gedaan en volgens mij is het een "refurbished", dus geen nieuwe.

Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik hem terug moet sturen, ik zal er maandag eens over bellen, want ik heb nu af en toe ook digitizer problemen.
Met citaat reageren
  #42  
Oud 10 oktober 2002, 22:39
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
BatteryLog

Hoi iedereen,

Sinds een week geeft BatteryLog weer aan ,dat mijn M515 weer ongeveer 4 weken meegaat (met backlight op Low). Ik begrijp er niets meer van. Of is BatteryLog niet precies met het uitlezen van gegevens? Dit heeft mij toch weer doen twijfelen om 'm weg te brengen, maar ik zit ook niet echt te wachten op een "refurbished" exemplaar waar Helma het over had.
Ik heb ergens gelezen, dat je in zo'n geval als Helma je koopovereenkomst mag ontbinden en je geld terug moet krijgen of een nieuw vervangend exemplaar.

Gr. Richard
Met citaat reageren
  #43  
Oud 11 oktober 2002, 08:25
Harry's schermafbeelding
Harry Harry is offline
Gadget Freak
Voornaam: Harry
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Naarden
Berichten: 227
Ik herken het genoemde drie uur met backlight op een Palm M505 (e-book lezen). Valt me eerlijk gezegd wel wat tegen, maar ik zet mijn Palm 's avonds altijd in de craddle, 's nachts worden de iSiloX kanalen opgehaald en om 5:00 's ochtends sync'd de Palm. Ik ben dus altijd bij en... heb iedere ochtend een opgeladen batterij. Het komt zelden voor dat ik meer dan drie uur Palm

(en voor die noodgevallen heb ik dan een travelkit in mijn koffertje)
__________________
Met vriendelijke groet,
Harry

Van een Sharp IQ-8300M via een Philips Velo naar een Filofax en vervolgens via een Palm V en een Palm M505 naar een Tungsten T (van teleurstelling) en een Dell AXIM X30 besteld...
Met citaat reageren
  #44  
Oud 15 oktober 2002, 02:08
Phil's schermafbeelding
Phil Phil is offline
Senior lid, alhoewel :-)
Voornaam: Philip
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Sint-Niklaas België
Berichten: 384
Stuur een bericht via ICQ naar Phil
Re: BatteryLog

Beste Richard,
Waar heb je dat gelezen?
Van Palmrepair kreeg ik enkel te horen dat ze een vervanger zouden opsturen ((
Dus, geen nieuwe.
btw, heb nog 7 dagen te gaan alvorens m'n (europese) 180 dagen garantie om zijn.
Graag snel antwoord.

Cu later.
Philip.




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RHarinck
Hoi iedereen,

Sinds een week geeft BatteryLog weer aan ,dat mijn M515 weer ongeveer 4 weken meegaat (met backlight op Low). Ik begrijp er niets meer van. Of is BatteryLog niet precies met het uitlezen van gegevens? Dit heeft mij toch weer doen twijfelen om 'm weg te brengen, maar ik zit ook niet echt te wachten op een "refurbished" exemplaar waar Helma het over had.
Ik heb ergens gelezen, dat je in zo'n geval als Helma je koopovereenkomst mag ontbinden en je geld terug moet krijgen of een nieuw vervangend exemplaar.

Gr. Richard
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince)... bijna ex-lid.



Met citaat reageren
  #45  
Oud 15 oktober 2002, 19:26
helma
Guest
 
Berichten: n/a
The ever continuing story

Voor alle belangstellenden,

gisteren heb ik de knoop doorgehakt en nogmaals Palm Support gebeld. Afgelopen vrijdag was er helemaal niks meer met mijn Palm te beginnen.
Afijn, gisterochtend het hele verhaal (in het Engels) uitgelegd en ik kreeg te horen dat ze mijn probleem zou "escalate"-n. Dit betekent dat UPS eerst een nieuw exemplaar komt brengen en dan pas het oude exemplaar meeneemt, zodat je niet zonder Palm zit.
Vanochtend vond ik een mailtje met een UPS tracknummer waaruit bleek dat mijn nieuwe Palm al in Eindhoven gearriveerd was en jawel, om een uur of 11 stond UPS op de stoep en was ik in het bezit van een nieuw exemplaar.
Hier zit het oorspronkelijke plastic beschermvelletje nog op het scherm (wel een klein rond paars stickertje erop, maar dat mocht de pret niet drukken). Maximale capaciteit staat op 4.20V en BatteryBench is nu al 2:50 bezig de batterij leeg te trekken (op backlight=LOW) en die staat nu op 3.86.
Bovendien, deze is weer "made in Hungary", net als mijn oorspronkelijke, terwijl het vorige exemplaar "made in USA" was.
Kortom, ik heb het idee (afkloppen, het is nog wat vroeg) dat dit een heel nieuw exemplaar is en anders in elk geval een fatsoenlijk werkend exemplaar.

Voor diegenen die zich afvragen wat ze terugkrijgen als ze hun eigen Palm insturen: iets dat er uitziet en werkt alsof het gloednieuw is, zoniet, dan stuur je die ook weer terug (ik weet het, dat is niet leuk).
Ik heb nog geen apparaat gezien dat er gebruikt uitzag (krasjes e.d.).
Met citaat reageren
  #46  
Oud 15 oktober 2002, 21:46
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Palm 505 is joining the club

Sinds een week loopt ook mijn 505 leeg terwijl ik 'm niet gebruik. Als ik 'm na het compleet opladen ongeveer 15 uur niet gebruik en ik doe'm aan, staat er op het scherm de waarschuwing dat ik als een haas aan de oplader moet (minder dan 10%). De foef zoals beschreven bij Palm Repair helpt niet. Dus ik zal aan een andere accu zitten. Palm Repair meldde me dat het ook aan het mainboard kan liggen.

Dat wordt dus ook opsturen. Ik heb m'n 505 bij Palm Repair laten upgraden tot 16 Mb (en laten voorzien van een helblauwe LED), dus garantie zal het wel niet worden.
Jullie horen nog.
Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #47  
Oud 15 oktober 2002, 22:35
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Ontbinden koopovereenkomst

Beste Phil,

In eerste instantie moet een defect product degelijk worden gerepareerd. Is dit niet het geval, dan heb je wettelijk gezien het recht om de koopovereenkomst te ontbinden en je geld terug te krijgen of de winkelier geeft een vervangende nieuwe. Dus is het van de zotte, dat je een defecte Palm ter rep. opstuurd en dan een "2ehandse" opgelapte Palm ervoor terug krijgt, die ook weer kuren vertoont. In zo'n geval geldt de situatie die ik hier al eerder heb genoemd.

Gr. Richard
Met citaat reageren
  #48  
Oud 15 oktober 2002, 23:09
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Is het strikt genomen niet zo dat de leverancier bij "niet kunnen repareren" een vervangend exemplaar moet leveren (of je geld terug). Ik weet nog niet zo net of dat nou echt een nieuwe moet zijn. In voorkomende gevallen mag het volgens mij zelfs een ander (maar vergelijkbaar) type zijn.
Met citaat reageren
  #49  
Oud 16 oktober 2002, 00:39
Phil's schermafbeelding
Phil Phil is offline
Senior lid, alhoewel :-)
Voornaam: Philip
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Sint-Niklaas België
Berichten: 384
Stuur een bericht via ICQ naar Phil
Tja, nog wat twijfels

Alvast iedereen bedankt.
Heb echter nog wat twijfels of m'n M515 nu écht een "batterij-lek" heeft of niet.
Het zou te gek zijn om later te constateren dat het vervangingstoestel dezelde batterij testwaarden geeft.
Tevens moet ik 'm een week missen ... (en alles wissen).
Nog een nachtje over slapen (alhoewel, ik werk nu met de nightshift)

Cu later.
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince)... bijna ex-lid.



Met citaat reageren
  #50  
Oud 18 oktober 2002, 06:21
Phil's schermafbeelding
Phil Phil is offline
Senior lid, alhoewel :-)
Voornaam: Philip
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Sint-Niklaas België
Berichten: 384
Stuur een bericht via ICQ naar Phil
from the US

Hier is nog een link met Bat Bench 2 resultaten:
http://discussion.brighthand.com/pal...&threadid=6690
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince)... bijna ex-lid.



Met citaat reageren
  #51  
Oud 26 oktober 2002, 09:37
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ben er zojuist achter gekomen dat mijn batterij na lang laden de 4,20v haalt maar wat later weer terug zakt naar 4,18v en weer wat later gaat-ie weer naar 4,20v en weer terug naar 4,18v, enz.
Met citaat reageren
  #52  
Oud 26 oktober 2002, 09:58
Phil's schermafbeelding
Phil Phil is offline
Senior lid, alhoewel :-)
Voornaam: Philip
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Sint-Niklaas België
Berichten: 384
Stuur een bericht via ICQ naar Phil
Belangrijkste is dat je batterij over de totale duur niet te veel aflaadt.
Zou toch eens BatteryBench 2 uitproberen.
btw, mijne M515 is zopas opgestuurd naar palmrepair (was 6 maand oud, bat. versleten enz.) ... afwachten wat ik terugkrijg.
Hopelijk een goede.
Suc6.
Philip.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster
Ben er zojuist achter gekomen dat mijn batterij na lang laden de 4,20v haalt maar wat later weer terug zakt naar 4,18v en weer wat later gaat-ie weer naar 4,20v en weer terug naar 4,18v, enz.
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince)... bijna ex-lid.



Met citaat reageren
  #53  
Oud 26 oktober 2002, 19:05
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Mijn Battery Bench resultaten heb ik ook al eens ergens geplaast in een batterijthread (was het nou deze of die andere??) maar de resultaten doen mij niet zo veel, ik weet het ik kwam uit op ± 2 uur met backlight op high. Maar zolang mijn batterij het een dag uithoudt (schrik niet, backlight standje high hoor!) vind ik het goed en ga ik er geen probleem van maken. Op een Amerikaanse site heb ik ook wat Battery Bench resultaten gezien en daar kreeg je ook zeer verschillende waardes (dus ook verschillende max voltages).

Wat ik de laatste tijd trouwens wel heb is dat het redelijk lang duurt voordat ik op 100 % zit en als ik mn Palm bij 100 % ontdoe van het laadsnoer of uit de cradle haal dan gaat het percentage direct omlaag (geloof iets van 7 %), wat op zich niet erg hoeft te zijn als het daarna maar niet al te hard omlaag blijft gaan.
Met citaat reageren
  #54  
Oud 03 november 2002, 20:32
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Vandaag geen bliksemschichtsymbooltje meer na een tijdje laden, batterij leek dus vol . Volgens Battery Log was mijn batterij inderdaad ook voor 100 % vol, maar het voltage was 4,16 .

Een tijdje later was het 4,20v (ondertussen niet van de cradle afgehaald), en het bliksemschichtsymbooltje was weer verschenen.

De vreugde was dus van korte duur .
Met citaat reageren
  #55  
Oud 03 november 2002, 21:52
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Mijn Palm 505+ is zoals hierboven gemeld kortelings op de operatietafel bij Palmrepair geweest. De accu houdt nu weer spanning.
Op mijn vraag welke ingrepen mijn Palm heeft ondergaan, berichtte Richard mij na de geslaagde operatie het volgende:
Er was een condensator defect in het primaire voedingcircuit, + een kortsluiting net onder de hotsyncconnector.

Kijk, aan die Palmrepair heb je dus iets!

Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #56  
Oud 03 november 2002, 22:14
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Hoe krijgen jullie toch allemaal die condensator stuk dan? Ligt dat misschien aan het gebruik van bepaalde randapparatuur (bijvoorbeeld de Holux GM251?)
Met citaat reageren
  #57  
Oud 03 november 2002, 22:37
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Patrickl:
Inderdaad, Palmrepair gaf aan dat die condensator vaak stuk gaat. Op mijn vraag of dat wellicht te maken zou kunnen hebben met randapparatuur, (ik was ook bang dat het met de GPS te maken had) zei hij dat hem daar niets over bekend was! Veeleer dat die condensator vaker stuk is dan de gebruikers weten.
Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #58  
Oud 03 november 2002, 22:47
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Palmrepair wist ook niet dat de GM-251 niet werkt op bepaalde Palm modellen. Met die GM251 is wel wat raars aan de hand. Als het een elco is en je zet daar de spanning de verkeerde kant op dan is ie stuk. Die GM251 lijkt daar wel een beetje een handje van te hebben

Maar goed, het zou ook gewoon een standaard probleem kunnen zijn. Slecht soldeerwerk of te goedkope componenten wil ook nog wel eens "helpen"
Met citaat reageren
  #59  
Oud 03 november 2002, 23:38
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Kan zijn. Ik heb weliswaar geen GM251, maar de muisversie, de GM 210. Maar de aansluiting op mijn zelf geknutselde auto cradle is te zwak. En alleen door flink bewegen van de Palm krijg ik contact. Daar kan het WEL aan liggen. Ik hoop binnenkort een andere kant-en-klare cradle te kunnen testen, anders moet ik weer zelf in de weer met connectoren (bijv uit een oude Palmcradle van de ruilactie) en soldeerbout.
Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #60  
Oud 07 november 2002, 21:09
Phil's schermafbeelding
Phil Phil is offline
Senior lid, alhoewel :-)
Voornaam: Philip
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 01 december 2000
Locatie: Sint-Niklaas België
Berichten: 384
Stuur een bericht via ICQ naar Phil
Question Re: Mijn ervaringen met de m515 batterij :-(

Helma,
'k zie dat je reeds aan een 4de M515 toe bent?
Zelf ben ik nu aan m'n 2de en volgende week wordt een 3de geleverd via een "advanced exchange".
"We have now set up an advanced exchange for you where a
courier will come and replace the faulty Palm and replace it with one
that should be fine."
Kun jij hierover meer uitleg geven? een nieuw toestel? met doos? een keuze tussen veschillende M515 ? weet ik veel?
Of is er iets waar ik op moet letten?
een verwittigd man is er 2 waard

Alvast bedankt bij voorbaat.
Philip.
(btw, in m'n geval ging het tevens om een zwakke batterij en slechte kwaliteit vh scherm)



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door helma
Ik gebruik mijn Palm vrij intensief (volgens mij wel vaker dan 5x per dag) en ben nu aan mijn derde m515 bezig.
Ik haal het nu net tussen de 24 en 48 uur voordat hij helemaal leeg is en weer opgeladen moet worden.
Ik heb de backlight op low staan en probeer zoveel mogelijk tijdgerelateerde apps te vermijden (wie weet welke batterijvretende programma's er nog bestaan, buiten ie met een alarm ala DateBk5 en Diddlebug e.d.)?
Ik heb batterylog geinstalleerd en merk dat de maximale capaciteit ook terugloopt: mijn vorige m515 begon op 4.21V en liep langzaam terug tot het moment dat ik hem nauwelijks een dag van de lader af kon hebben. Opgestuurd en vervanger gekregen en deze begon op 4.19V en zit nu op 4.11V Zo loopt het natuurlijk ook snel bergafwaarts.

Ik heb geen idee waar dit in zit, maar ik vrees dat ik binnenkort mijn vierde m515 in een half jaar moet aanvragen.
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince)... bijna ex-lid.



Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023