Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09 maart 2006, 09:34
Janse&Janse
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down Adapt AD-500 en Tungsten 3 probleem

Sinds een aantal maanden heb ik een Tungsten 3 in gebruik. Omdat de muis (grijze tomtom) die ik erbij kreeg te beperkt was om mee te wandelen, heb ik deze omgeruild voor een Adapt AD-500. Als ik nu deze BT muis permanent aanzet, met gebruik van de adapter, verliest mijn T3 op gegeven moment de connectie en herkent hij de werkende muis niet meer.
Alleen resetten met de button aan de achterkant, helpt. Terwijl deze muis bij kortstondig gebruik prima samenwerkt met Tomtom 5. Ws. is er iets met de muis instellingen of firmware, want GPS Compass of Leadtek Navigator herkennen de muis na zo'n "crash" ook niet meer. (Jammer genoeg is een thread (21897) hierover niet meer oproepbaar, wel zichtbaar via Google.)

Hebben meer mensen last van deze muis?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 maart 2006, 09:37
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
De thread die je noemt is gewoon bereikbaar (klik hier maar). Al staat een antwoord op jouw probleem daar niet in, denk ik.

Welkom trouwens bij de Palmclub!
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 maart 2006, 11:29
Janse&Janse
Guest
 
Berichten: n/a
Adapt 500 en Tunsten 3

Blijkbaar zijn de server en IE een beetje wispelturig, inmiddels kan ik de thread met nummer 21897 wel oproepen, en inderdaad onderaan staat iets over de combi Tungsgen E2 en Adapt 500. Bij mij werkt die combinatie wel, alleen lijkt het alsof de Adapt 500 na verloop van tijd een verkeerd, of gewijzigd signaal uitzend waardoor mijn Palm niet meer communiceert.
Afijn, sta nog steeds open voor suggesties. Misschien moet ik iets aan de muis veranderen met het bijgeleverde nctlite? Ben daar niet zo happig op.

Laatst gewijzigd door Janse&Janse; 09 maart 2006 om 11:35.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 maart 2006, 15:32
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
De thread die je noemt is gewoon bereikbaar (klik hier maar).
Je bedoelde http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?t=21897 ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janse&Janse
Hebben meer mensen last van deze muis?
Volgens de zoekfunktie zijn er inderdaad meer mensen met problemen met deze GPS. Wat de oorzaak of de oplossing is, is niet duidelijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janse&Janse
Misschien moet ik iets aan de muis veranderen met het bijgeleverde nctlite? Ben daar niet zo happig op.
Je kan er inderdaad je muis mee in de knoei helpen. Meestal is er wel ergens een reset voorzien die de instellingen terug naaar de fabrieksinstellingen terugzet. Het is aan te bevelen om alle instellingen te noteren vooraleer te gaan eksperimenteren met aangepaste instellingen. Wat een oorzaak zou kunnen zijn, is dat er teveel informatie wordt aangevoerd, die TomTom niet snel genoeg kan verwerken. Heb je trouwens dit probleem ook als je de GPS een tijd lang met Cetus gebruikt?
Je zou kunnen proberen met de baudrate voor BT lager te schakelen. Een andere mogelijkheid is het aantal NMEA-berichten te verminderen per tijdseenheid.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 maart 2006, 22:31
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Gerard, je hebt gelijk: ik linkte naar de 21897e post, de "p" had natuurlijk een "t" moeten zijn.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 maart 2006, 12:23
Janse&Janse
Guest
 
Berichten: n/a
Dank voor je reactie Ghia (Karman?).
Ik heb inmiddels ook Cetus erbij gehaald, probleem blijft dat de T3 na een koude herstart mijn muis, die al die tijd aanstond, niet iedere keer herkent. (Een check via de combinatie PC en NClite vertelt me dat die muis wel BT signalen uitzendt.) Ik zou in eerste instantie mijn T3 willen finetunen, alleen daar valt niet zo veel op in te stellen, voor zover ik kan nagaan.
En het instellen van mijn muis is voor mij op dit moment geen optie omdat ik de verschillende commando's niet ken en dus makkelijk het muisje vernaggel. Verlagen van de baudrate op de Palm levert trouwens niets op.
Zijn er misschien programma's waarmee ik het bluetooth gebeuren kan wijzigen op de Tungsten T3?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 maart 2006, 13:27
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janse&Janse
(Karman?).
Nee.
Citaat:
Zijn er misschien programma's waarmee ik het bluetooth gebeuren kan wijzigen op de Tungsten T3?
Heb je bij Palm en TomTom gecheckt voor updates en heb je deze al geinstalleerd?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023