Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22 oktober 2005, 16:47
babybox
Guest
 
Berichten: n/a
Tungsten E: goedkope totaal-GPS oplossing??

Hallo ik heb sinds ongveer een jaar een Tungsten E, had hiervoor geen auto en had dus ook geen behoefte aan een navigatie-systeem, nu echter heb ik dus wel een auto.

Ik heb het forum dus doorgenomen, anderepagina's via google

maar ik zie daadwerkelijk door de bekende bomen het bos niet meer.

Wat heb ik nodig als ik mijn Palm tungsten E 1 wil aansluiten op GPS, dus alles qua ontvanger, kabeltjes e.d. en wat voor software heb ik daarvoor nodig.

Is er verschil in de verschillende paketten.

Ik zoek het liefste een totaal oplossing met alles ineen (dus kabeltjes, ontvanger en software)
die BEWEZEN werkt met een tungsten E en bovendien hoe kan ik hem aansluiten ik heb immers geen wifi of bluetooth.

Ik lees soms spookverhalen over gekochte gps-systemen die later niet blijken te werken in combinatie met jouw PDA.

En is een GPS met stem ook mogelijk?

Kortom een hoop vragen voor een redelijke palmgebruiker die raad kan gebruiken

hier staan een aantal software oplossingen http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?t=18557
maar ik wil dus in een keer alles kopen en eenvoudig zelf kunnen installeren
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 oktober 2005, 16:59
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Je zult eerst moeten kijken welke softwarepakketen er allemaal werken, en vervolgens of die geleverd worden als set voor de Tungsten|E. Kirrio en Holux zijn volgens mij wel de enige die werkende ontvangers leveren voor de T|E, dus daar kun je ook nog op zoeken.
Er is al eerder over een GPS pakket icm de Tungsten|E gesproken.

Succes met uitzoeken.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 oktober 2005, 18:21
babybox
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Je zult eerst moeten kijken welke softwarepakketen er allemaal werken, en vervolgens of die geleverd worden als set voor de Tungsten|E. Kirrio en Holux zijn volgens mij wel de enige die werkende ontvangers leveren voor de T|E, dus daar kun je ook nog op zoeken.
Er is al eerder over een GPS pakket icm de Tungsten|E gesproken.

Succes met uitzoeken.
ik zie daar prijzen van 370 euro's volgens mij loont het zelfs om een nieuwe PDA incl. navigatie-systeem te kopen of zelfs een stand-alone navigatie-systeem......
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 oktober 2005, 12:31
basvandesande's schermafbeelding
basvandesande basvandesande is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bas
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Rhenen
Berichten: 169
Hoi

ik heb nog wel een TE liggen met de complete navigatie (Kirrio set). Werkt als een trein. ik doe hem weg omdat ik een TX ga aanschaffen

stuur me maar een mailtje of een PM om te kijken of we tot een overeenstemming kunnen komen

Bas
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 november 2005, 14:48
Olivier
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben ook met grote nieuwsgierigheid rond aan het neuzen voor een navigatie systeem voor mijn Tungsten E..... echter overal krijg ik van bedrijven rare (of geen) reacties terug.

Heb naar die Perfect Passenger gekeken en deze lijkt geschikt voor mijn E..... maar is dit ook zo? Ben nu al 3 dagen (na aanschaf) al aan het rondneuzen op internet, maar zoals de beginpost: ik zie door de bomen het bos niet meer!

Komt het er nou op neer dat er eigenlijk geen systemen zijn te krijgen voor mijn Tungsten E?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 november 2005, 17:21
smacdab smacdab is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Berichten: 136
PP werkt op E2 bij mij, krijg alleen wat geheugen problemen, kortom even kijken of ik de woordenboeken op de kaart kan zetten.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 03 november 2005, 10:13
Olivier
Guest
 
Berichten: n/a
op de E2 dus wel.... maar E1 wordt lastiger dus?

Heb al wel op Ebay een gps-muis/dingetje al gevonden uit Amerika, gaat dit ook werken voor mijn T|E?

En zou dan bijvoorbeeld alleen de software van een navigatiesysteem voldoende moeten zijn? (En dus ook iets goedkoper)
Met citaat reageren
  #8  
Oud 03 november 2005, 12:42
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
De E1 is inderdaad een nogal lastig apparaat voor gps-navigatie. Volgens mij lag dat in het feit dat de connector van de E niet direct geschikt is voor gps-signalen. Kirrio heeft hier, zoals eerder vermeld in deze thread, een oplossing voor. Hiermee is Kirrio een van de weinige bedrijven die zo'n oplossing aanbiedt. Tot overmaat van ramp levert Kirrio ook nog eens alleen versies gebundeld met Viamichelin/Mapsonic, waardoor je niet vrij bent je gps-software te kiezen. Hoewel ik me afvraag of de Kirrio-oplossing überhaupt met andere software kan werken dan met Viamichelin.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 03 november 2005, 13:03
Olivier
Guest
 
Berichten: n/a
Hmm....had ik em maar nooit aangeschaft! :P

ik heb nu een bedrijf dat alles voor me uit gaat zoeken, ik wacht daarom maar even af!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 03 november 2005, 14:40
Olivier
Guest
 
Berichten: n/a
heb eindelijk reactie van Perfect Passenger, wat vinden jullie er van? :


Citaat:

Beste Olivier


Voor de Tungsten|E kunt u het beste het Zire31 pakket aanschaffen. Dit is namelijk dezelfde aansluiting en bevat een recentere software versie.

Het pakket bevat een gps-ontvanger, kabel, basic PDA houder en de software voorgeïnstalleerd op een 128 MB geheugenkaart.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groet,



Jeroen

PerfectPassenger
Met citaat reageren
  #11  
Oud 03 november 2005, 14:57
smacdab smacdab is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Berichten: 136
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier
heb eindelijk reactie van Perfect Passenger, wat vinden jullie er van? :
dat een pda een pda blijft en voor specifieke toepassingen (mp3/foto bv.) moet je een specifiek apparaat hebben. Alleskunners bestaan (nog?) niet m.i.

kees

Laatst gewijzigd door smacdab; 03 november 2005 om 15:08.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 03 november 2005, 15:25
Olivier
Guest
 
Berichten: n/a
Ik kan het natuurlijk altijd proberen.... en als zij dat beweren, zorgen ze maar dat het gaat werken! En zo niet, product en geld terug!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 03 november 2005, 15:28
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Wat ze bij Perfect Passenger beweren is onwaar; zie deze Kirrio-thread.
Perfect Passenger blijf op je eigen stoel zitten .
Jouw idee van geld terug eisen als je een Zire31-gps-set aangeschaft zou hebben zou ook lastig worden: Perfect Pessenger heeft niks te maken met zowel de gps-set voor de Zire31 als de gps-set voor de Tungsten|E.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 03 november 2005, 18:13
Olivier
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor de waarschuwing dan!

Nu heb ik wel het volgende:

Compleet navigatiepakket voor elke Palm PDA met "universal connector"
bestaande uit:
1 x SD/MC-Card met benelux kaarten "deur-tot-deur"navigatie
1 x GM210 GPS-ontvanger
1 x Universal PDA kabel
1 x PDA holder
1 x Handleiding



Tis een universal connector dus en volgens deze beste man zou ik een extra verlopen moeten kopen van de Hloux GPS (PS2 Aansluiting) naar mijn Tungsten E. Heel interessant..haha...maar is dit mogelijk en zo ja, zou ik dan moeten kijken zoals in het ander topic bij Mobileware.nl ?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 17 maart 2006, 01:06
Eelcoscheers
Guest
 
Berichten: n/a
-je vraag staat al in een aparte thread. Het is niet nodig om op deze manier extra aandacht te trekken-

Laatst gewijzigd door Bram; 17 maart 2006 om 01:13.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 17 maart 2006, 22:36
katbollie
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smacdab
dat een pda een pda blijft en voor specifieke toepassingen (mp3/foto bv.) moet je een specifiek apparaat hebben. Alleskunners bestaan (nog?) niet m.i.
kees
Nou, ik heb me recent toch maar een lifedrive met tomtom en holux muis aangeschaft.
Lijkt me tot nu toe toch redelijk alles te kunnen. Ik doe navigatie, fotos erop zetten (foto-hobby) , muziek beluisteren, agenda bijhouden, spelletjes, enz
En nog geen crashes gehad zoals ik al op vele plaatsen op het net gelezen heb. (wel update 2 geinstalleerd)
Het enige waar ik heel soms problemen mee heb is wireless netwerk, maar die is gekend, dus niet over te klagen. M'n LD is er tenminste nog niet door vastgelopen, wel Blazer.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023