Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23 februari 2006, 19:31
jorge 001
Guest
 
Berichten: n/a
hulpmiddelen voor gps-ontvangst

Ik heb mijn gps(merk:kirrio modelnr.BR 306) aan de praat gekregen, kreeg sattelietontvangst(3tot 4)in de wagen.Als ik nu een route volg valt de gps onvangst regelmatig weg(0 sattelieten)daardoor is mijn orientatie niet regelmatig.Ik heb vernomen dat als men een electr.verwarmde ruit heeft dat er veel kans bestaat dat vele signalen van de sattelieten teruggekaatst worden door de aluminiumlaag die zich in het glas bevindt zodat er maar weinig sattelieten ontvangen kunnen worden en zelfs geen. Mijn vraag is : Wat moet ik doen of welke hulpmiddelen zijn er om een goede onvangst te krijgen(waar moet ik mijn gps plaatsen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 februari 2006, 19:54
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
In zulke ruiten zit een speciaal stukje, ik dacht bedoeld voor tolpoorten, waar je gps ontvanger wel normaal werkt. Misschien dat je dat terug kunt vinden in de handleiding van de auto.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 februari 2006, 19:56
jorge 001
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
In zulke ruiten zit een speciaal stukje, ik dacht bedoeld voor tolpoorten, waar je gps ontvanger wel normaal werkt. Misschien dat je dat terug kunt vinden in de handleiding van de auto.
Dank je bram, ik zal mijn handleiding er eens bij halen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 februari 2006, 20:28
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Eventueel kun je de gps-ontvanger (als je een bluetooth-variant hebt) ergens anders in de wagen plaatsen. Bij sommige mpv's kun je 'm voor het driehoekige ruitje leggen tussen het portier en de voorruitstijl, anders kan de gps-muis achterin neergelegd worden. Bij sedans gaat dat het makkelijkst op de hoedenplank, anders moet een creatievere oplossing gezocht worden.
Er zijn ook externe antennes te koop die volgens mij ook buiten de wagen geplaatst kunnen worden.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 februari 2006, 21:04
jorge 001
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster
Eventueel kun je de gps-ontvanger (als je een bluetooth-variant hebt) ergens anders in de wagen plaatsen. Bij sommige mpv's kun je 'm voor het driehoekige ruitje leggen tussen het portier en de voorruitstijl, anders kan de gps-muis achterin neergelegd worden. Bij sedans gaat dat het makkelijkst op de hoedenplank, anders moet een creatievere oplossing gezocht worden.
Er zijn ook externe antennes te koop die volgens mij ook buiten de wagen geplaatst kunnen worden.
Hoi Gerrit, als ik deze nu eens onder de motorkap plaats(deze gps heeft een ingebouwde magneet, die je op metaal kunt vastklikken)hoe zou de verbinding dan zijn
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 februari 2006, 21:40
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorge 001
Hoi Gerrit, als ik deze nu eens onder de motorkap plaats(deze gps heeft een ingebouwde magneet, die je op metaal kunt vastklikken)hoe zou de verbinding dan zijn
Slecht, tenzij je een plastic motorkap hebt. Metaal schermt af. Bovenop zal ie het wel goed moeten doen, maar dat is niet zo diefstalveilig..
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 februari 2006, 21:43
Kees Kees is offline
Forumbikkel
Voornaam: Kees
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 155
Een beetje zoeken op dit forum levert veel info over dit probleem. Kijk bijvoorbeeld eens in deze thread. Zoek zelf ook eens op bijvoorbeeld 'voorruit' of 'ontvangst'. Je ziet dan dat jouw vraag al vaker voorbij is gekomen. Als je bovendien geen extra informatie levert die jou situatie uniek maakt (zoals dingen die je zelf hebt ondernomen, het merk/model auto, etc) kan je ook weinig nieuwe tips verwachten.
Het plaatsen van je ontvanger onder de motorkap is een slecht idee (tenzij de kap van kunststof is); door een metalen motorkap komen zeker geen signalen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023