Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03 augustus 2008, 22:58
Shenley
Guest
 
Berichten: n/a
Post Treo 680 of Treo 750v (750)

Hallo iedereen,
Het scherm van mijn HTC touch heeft het begeven.
Nu zoek ik een nieuw toestel en ik wil graag een palm omdat een vriend van mij goede ervaringen mee heeft.

Op de vertrouwde smartphoneshop wil ik er 1 bestellen.
Omdat ik zelf geen ervaring heb met pal weet ik niet precies wat voor toestel ik wil hebben.
De Palm Treo 680 is voor 169 euro te koop, en dat vind ik zelf een mooie prijs.
Maar voor een paar euro meer heb ik een Palm Treo 750v (windows, umts). Alleen op de site staat dat het van Vodafone is en dat die interface anders is. Is dat een groot verschil tussen de 'originele' 750.
Mijn vraag aan jullie is nu.
Welke raden jullie mij aan?

Misschien is dit ook handig voor jullie om te weten
Ik wil:
- Bellen
- Beetje internetten, om nieuws, beurs te kijken, msn..
- sms
- email.
- agenda (liefst via outlook kunnen beheren & ook contacten?!)
* navigatie als dat kan


Misschien muziek maar daarvoor heb ik een iPod.

Alvast bedankt,

Shenley

Edit: Weet iemand wat is het maximale geheugen wat deze apparaten aan kan?

Laatst gewijzigd door Shenley; 03 augustus 2008 om 23:21.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 augustus 2008, 09:10
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Ik heb de 750v gehad en heb nu een 680. Ik ben een echte liefhebber van het Palm operating system, maar was destijds toch blij verrast door de 750v. Voor mij de grootste reden om toch voor de 680 te kiezen was omdat het Palm OS net iets vlotter werkt. Wisselen tussen applicaties gaat snel en intuitief. Bij Windows blijven programma's op de achtergrond draaien en moet ik die steeds via task manager afsluiten.


Natuurlijk heeft de 750v ook voordelen: hij komt net iets chiquer over, internet is sneller met 3G (alhoewel ik het verschil vind meevallen) en hij is multitasking. Bellen terwijl je navigeert gaat bijvoorbeeld net iets beter.
Het verschil tussen de vodafone versie en de unbranded versie merk je volgens mij niet.

Ik kan je niets aanraden. Beide zijn goede toestellen. Alle functies die je noemt zijn op beide toestellen te doen. Als ik voor het Palm OS zou gaan zou ik nu overigens voor de kleinere Centro kiezen. Belangrijkste voordeel van de 750v is dat je een up-to-date operating systeem hebt waar mogelijk nog updates voor komen. Het systeem van de 680 is al wat jaren oud, maar werkt wel heel soepel. Uiteindelijke keuze is denk ik aan jou.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 augustus 2008, 09:25
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Je zou ook nog iets kunnen wachten tot dat de palm 850 uitkomt... Dit is, volgens de geruchten, binnen de 2 maanden.
Dit is te vergelijken met de 750, maar heeft een 320x320 scherm en WIFI. Over de prijs is nog niets geweten maar de specs zullen, volgens mij, niet veel afwijken van de treo 800W. Dit toestel bestaat al in USA maar heeft daar geen GSM-radio en werkt alleen op hun netwerken.
Als je al software gekocht had voor je touch, zal je die niet kunnen gebruiken op je palmpje...
Ter info: zelf heb ik de centro
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 augustus 2008, 14:12
Shenley
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coenox Bekijk bericht
Ik heb de 750v gehad en heb nu een 680. Ik ben een echte liefhebber van het Palm operating system, maar was destijds toch blij verrast door de 750v. Voor mij de grootste reden om toch voor de 680 te kiezen was omdat het Palm OS net iets vlotter werkt. Wisselen tussen applicaties gaat snel en intuitief. Bij Windows blijven programma's op de achtergrond draaien en moet ik die steeds via task manager afsluiten.
Het probleem wat ik ook vaak had met mijn HTC Touch is dat hij trager werd doordat programma's op de achtergrond bleven draaien. Dat is echt iets van dat windows.
Heeft Palm daar minder last van, want soms irriteerde mij het echt.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coenox
Ik kan je niets aanraden. Beide zijn goede toestellen. Alle functies die je noemt zijn op beide toestellen te doen. Als ik voor het Palm OS zou gaan zou ik nu overigens voor de kleinere Centro kiezen. Belangrijkste voordeel van de 750v is dat je een up-to-date operating systeem hebt waar mogelijk nog updates voor komen. Het systeem van de 680 is al wat jaren oud, maar werkt wel heel soepel. Uiteindelijke keuze is denk ik aan jou.
Heeft de Centro nog andere voordelen/nadelen ten opzichte van de Treo 680. Op ditplaatje zie ik dat het scherm wat kleiner is.
Is de OS hetzelfde?




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi Bekijk bericht
Je zou ook nog iets kunnen wachten tot dat de palm 850 uitkomt... Dit is, volgens de geruchten, binnen de 2 maanden.
Dit is te vergelijken met de 750, maar heeft een 320x320 scherm en WIFI. Over de prijs is nog niets geweten maar de specs zullen, volgens mij, niet veel afwijken van de treo 800W. Dit toestel bestaat al in USA maar heeft daar geen GSM-radio en werkt alleen op hun netwerken.
Als je al software gekocht had voor je touch, zal je die niet kunnen gebruiken op je palmpje...
Ter info: zelf heb ik de centro
Hoe bevalt jou de Centro?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 augustus 2008, 14:34
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
1. Palm is niet multitasking. Er blijven dus nooit programma op de achtergrond draaien en de Palm wordt niet traag. Enige nadeel is dus dat je geen programma's tegelijkertijd kan draaien, maar ik mis dat nooit.

2. Ik heb dus een Treo, maar zou wel een Centro willen juist vanwege het formaat. Het toetsenbord schijnt iets kleiner te zijn, maar er is wel prima mee te werken.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 augustus 2008, 17:48
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
De centro bevalt me goed, sneller dan de 680 (die ik ook gehad heb). Toetsenbord van de 680 was iets groter, maar dit weegt niet op tegen de voordelen (sneller, kleiner, toetsenbord flikkert niet, ...) van de centro. Kleiner formaat (schermgrootte ben je snel gewoon, er staat trouwens even veel op).

(In de toekomst kijk ik wel uit naar de 850 omwille van die wifi..., maar het zal dan wel met WM zijn.)
Samengevat: de centro is dik in orde, en voor een dikke 250 euri een koopje.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 04 augustus 2008, 20:19
Shenley
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huplahoi Bekijk bericht
De centro bevalt me goed, sneller dan de 680 (die ik ook gehad heb). Toetsenbord van de 680 was iets groter, maar dit weegt niet op tegen de voordelen (sneller, kleiner, toetsenbord flikkert niet, ...) van de centro. Kleiner formaat (schermgrootte ben je snel gewoon, er staat trouwens even veel op).
Wat bedoel je met toetsenbord flikkert niet?
Ik vind zelf de Treo 680 er mooier uitzien, maar volgens mij is het lastig als je hem in je broek hebt, volgens mij gaat dat niet echt makkelijk.
De Centro is kleiner dus volgens mij makkelijker om dan mee te nemen.
Hebben jullie verder nog argumenten over deze twee toestellen?

Bedankt voor jullie reacties alvast.
Ik ga volgende week 1tje halen, zit nu nog in het buitenland, hier is mijn HTC ook stuk gegaan.

Maar zit nu nog sterk te twijfelen over de Treo 680 en de Centro.

Bedankt,
Shenley
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 augustus 2008, 20:55
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
De verlichting van de toetsen durft nogal eens te flikkeren. (veranderen van intensiteit, of hoe moet ik het zeggen).
Camera is iets beter, alhoewel je er niet zoveel van moet verwachten.
En de 5-way navigation is beter (vind ik) dan op de treo 680.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 07 augustus 2008, 11:55
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Ik vind de Treo ook mooier. Hij past in mijn achterzak, maar is inderdaad net iets te veel formaat koelkast in vergelijking met andere toestellen.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023