Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08 augustus 2005, 21:54
dorothea
Guest
 
Berichten: n/a
treo 650 uit de states

Dit is mijn eerste post op dit forum, ik hoop dat dit onderwerp nog niet aan de orde is geweest, maar eigenlijk zijn dit een hoop vragen van een beginner met een Treo 650. Dus please help if you can....|
Ik heb in Amerika via Ebay een Treo 650 gekocht. Ik wil hem graag hier, in andere Europese landen èn in Amerika gebruiken.
Daarom heb ik de volgende vragen:
kan ik hem simlock vrij maken en kan ik dan op verschillende plekken een andere sim kaart kan gebruiken?
of is ie al simlockvrij?
Hoe moet ik ‘m upgraden?
Kan ik een losse nederlandse charger kopen? Of moet ik de Amerikaanse met een trafo op de elektriciteit aansluiten.
Is het overbrengen van gegevens van mij oude Palm (Zire) ingewikkeld of gaat dat gewoon met Hot Sync.

Sorry, ik ben niet zo’n kenner, maar hij lijkt me zo super om alles in een apparaat samen te kunnen gebruiken.
Dit zijn de gegevens (ik geef alles maar om zo volledig mogelijk te zijn)
Phone Model: Treo 650 . Features: Camera Built-In, PDA, Color Screen, Email / Web, World, Multi-Band Service Compatibility: Cingular
Opties: Bluetooth, Email/Web, Camera Built-In, MP3-speler, Color Screen, Phone Built-In
Compatable
with Cingular Wireless service. Treo 650 Smartphone, built in palm. Comes with ac charger, usb sync cable, headset, software installation CD. Quadband. 6 hours talk time and 300 hours standby. Palm OS 5.4 with organizer applications. 320 x 320 pixels TFT color screen. RealPlayer MP3 Player. Browser: WAP/HTML. Email applications POP3/IMAP4, Microsoft Exchange ActiveSync. Brand new. Great for someone who does not want to renew their contract or does not qualify to upgrade. (di stond bij de gegevens)
Thanks a lot voor hulp!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 augustus 2005, 22:55
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
Of hij simlockvrij is, zou je moeten vragen aan degene van wie je heb gekocht.
Probeer het anders ff met een simkaart van een gsm.
Om de upgrade te doen kun je beste hier ff kijken.

Over je charger :
Je moet kijken wat er bij zit.(meestal wel)
Voor NL en America zitten (normaal) aparte stekkers bij die je overal dus kan gebruiken.
Hotsync vanaf zire ben ik niet zo in thuis.
Lijkt me van wel. (data dan, niet programma's) (vergeet dus niet de hotsyncbackup te verwijderen voor je begint)

Je hoeft hier geen info over je treo te geven.
Valt allemaal te vinden in dit forum en de meeste weten toch al wat de pda's van palm kunnen.

Gebruik de zoekfunctie maar eens.
Ik denk dat je dan wel er uit kunt komen.

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 augustus 2005, 23:22
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Let the good times begin!!!! Ik vermoei al een tijdje mensen met mijn enorme enthousiasme voor mij Treo.

Hotsync van zire naar Treo gaat voor de data prima! Gewoon met hotsync. Programma's is inderdaad een ander verhaal. Die gaan een beetje raar doen, dus het verwijderen van de hotsyncbackup is een heel goeie tip!!! (spreek uit ervaring, )

Kan het zijn dat de provider Cingular is? Ik kan me vaag herinneren dat ik die naam eens bij telecomaanbieders in de US heb gezien. Als dat zo is dan vrees ik dat hij niet simlock vrij is. Hoe je een telefoon simlock vrij moet maken, kan ik je echt niet vertellen. Aan de andere kant lijkt het uit de omschrijving dat hij wel simlock vrij is, maar ja dat verkoopt natuurlijk ook iets makkelijker.

En als je toestel sim lock vrij is dan kun je volgens mij willekeurig welk sim kaartje erin proppen. Let wel op dat dingen die gekopieerd zijn naar je sim kaart uiteraard niet op je telefoon blijven staan. Dat betekent dat je bij het wisselen van kaartjes het wel handig is om even te kijken of alles op je telefoon staat.

Veel plezier!!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 augustus 2005, 00:11
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Let er vooral op dat je de GSM versie hebt en niet de CDMA, want daar is in Europa niets mee aan te vangen. Maar vermits in de specs Cingular en Quad band staat, vermoed ik dat dit in orde is.
Blijft over: SIM lock?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 augustus 2005, 21:46
dorothea
Guest
 
Berichten: n/a
Het is allemaal gelukt, na veel gezocht en gelezen te hebben. De Treo was gelockt, maar met behulp een unlocknummer (dat ik heb gekocht, want dat leek me achteraf het meeste safe) en van 2 updates is hij nu unlocked. En hij is super. Het enige dat ik jammer vind, is dat hij niet werkt met Tomtom 500. Of klopt dat niet? Heeft iemand hier ervaring mee?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 augustus 2005, 21:48
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
En hoeveel was je er in totaal voor kwijt voor Treo + verzenden + unlocken? Treo 650 werkt met Tomtom 5. Niet met de Tomtom Go 500.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 augustus 2005, 21:57
dorothea
Guest
 
Berichten: n/a
In totaal ongeveer 310 + 13 +25 euro is 348 euro Leek me een goede deal.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 augustus 2005, 22:09
The Rocker's schermafbeelding
The Rocker The Rocker is offline
Persona non grata
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 11 juli 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HediX
Ik vermoei al een tijdje mensen met mijn enorme enthousiasme voor mij Treo.
Hoe bestaat het? Ik helemaal niet. Ik bedoel ik ben helemaal niet zo enthousiastisch over die Treo. Weinig geheugen, klein schermpie om maar iets te noemen.

The Rocker.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 augustus 2005, 22:20
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorothea
In totaal ongeveer 310 + 13 +25 euro is 348 euro Leek me een goede deal.
13 EUR verzenden? Hoe heb je dat voor mekaar gekregen? En waar heb je 310 EUR betaald?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 augustus 2005, 23:21
dorothea
Guest
 
Berichten: n/a
Op Ebay in de States heb ik de Treo gekocht (gewonnen dus). Een vriendin heeft hem voor me verstuurd.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 17 augustus 2005, 23:29
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ah op die fiets. Ja, dan is 350 EUR wel te doen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023