alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
||||
|
||||
Inderdaad Roel! Ik vind het helemaal geweldig!
Zie hier de pics: ![]() En hier: ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Ik vind het een beetje chaotisch eruit zien. De layout is te rommelig. Ik hou juist van de simpelheid van mijn agendus view (Day - Split)
|
||||
|
||||
Chaotisch is het zeker, maar dat maakt mij niet echt veel uit...
Ik denk dat je zelf ook nog wel veel kunt aanpassen door dingen te minimaliseren etc.... Maarja dat is nog afwachten ![]() |
|
||||
|
||||
Het eerste wat me te binnen schoot toen ik de plaatjes zag was "He, dat lijkt wel een normale papieren agenda!"
![]() De screenshots doen het allemaal heel rommelig lijken, in ieder geval totaal anders dan de minimalistische stijl waarmee PalmOne heeft gedurfd de PIM-programma's aan te passen. ![]() Ik ben heel benieuwd of mensen dit op de langere termijn fijner vinden dan het moeten 'digitaliseren' (dmv graffiti of toetsenbordinvoer op het scherm) van hun organisatieperikelen. Tweede wat ik dacht: Ik vond de markt positionering van PalmOne met hun Zire lijn maar matig (lees mijn rant hier) , maar nu bedacht ik dat Sony maar een low-budget Clié moeten gaan produceren à la PalmOne's Zire, maar dan met hi-res kleurenscherm. Zo'n wat natuurlijker manier van PIM-programma's ligt veel dichter bij een normale agenda. In combinatie met de foto's plakken lijkt me dat ideaal voor het gemiddelde tienermeisje, dat een agenda meesleept die qua formaat (met name dikte) de Dikke Van Dale naar de kroon steekt. Een camera is hierbij natuurlijk onontbeerlijk ![]() |
|
||||
|
||||
Hebben ze die twee TH55's nou echt in een ondoorzichtbare doos met alleen een gat voor het scherm weggestopt?
![]()
|
||||
|
||||
![]() Gatverdamme, wat chaotisch. Hoewel ik wel het gevoel hebt dat je met zo'n structuur de winter wel nuttig kunt besteden aan het lezen van de handleidingen ![]() |
|
||||
|
||||
Citaat:
Op 30-01-2004, om 18:46 heeft Ivos dit gezegd in bericht #67
Ik las net op clieplanet/pda247 dat er al accesoires op de sonystyle site staan, zonder dat de TH55 daar zelf bij staat.... Zie hhier voor de website van sonystyle.... ![]()
|
||||
|
||||
Hij is te koop in Japan!! Het is vandaag 3 februari. Dus rond 1 april in de Nederlandse (web)winkels?
In de Japanse Sony-store vragen ze er 39,800 Yen voor. Volgens het GWK is dit 308,37 euro. G-e-w-e-l-d-i-g!! Volgens ClieSource heeft het genoemde model geen Bluetooth. Als de Europese versie dit wel krijgt, dan zal die wellicht voor 350 euro in de schappen liggen, met een introductieprijs van zeg 375 euro.
|
||||
|
||||
Sony heeft tevens een demo gemaakt van de TH55, waarbij nog wat meer van de specificaties worden onthuld
![]()
|
||||
|
||||
EN er staat een donker, bordeaux-rode clié bij... deze is ook prachtig. Ik blijf persoonlijk wachten op de Treo 610 (als deze komt
![]() --edit-- Ik heb nog eens goed gekeken, en er valt mij iets op waar zeker ook veel klachten over gaan komen: de stylus. Het is weer de telescopische tandenstoker, helaas.... net zoals in de UX50 ![]()
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM] Laatst gewijzigd door zugzug; 03 februari 2004 om 09:17. |
|
||||
|
||||
Citaat:
...telescopische tandenstoker, helaas.... net zoals in de UX50
![]()
|
||||
|
||||
Maar itt eerdere berichten: geen bluetooth
![]() Citaat:
No mention of Bluetooth although some images do have a Bluetooth LED.
Als er idd geen BT op zou zitten dan zou dat mijns inziens een (kneiter van een) misser zijn ![]()
|
||||
|
||||
Citaat:
Op 03-02-2004, om 10:50 heeft metck dit gezegd in bericht #73
Maar itt eerdere berichten: geen bluetooth ![]() bron: http://www.cliesource.com/forums/sho...threadid=40605 (meteen het bovenste bericht). Als er idd geen BT op zou zitten dan zou dat mijns inziens een (kneiter van een) misser zijn ![]()
|
||||
|
||||
Goed punt, GJ. Ik hoop maar dat je gelijk hebt, want op zich heeft de TH55 (über-clie vind ik maar een belabberde benaming) potentie genoeg om mijn T3 op te volgen.
//offtopic: weet iemand waarom BT zo slecht aanslaat in de VS. Misschien groot land, langere afstanden, dus maar WiFi? In plaats van Europa: wat kleiner, dus maar BT (en een beetje WiFi).
|
||||
|
||||
Volgens mij ligt vooral de FCC dwars met het wel/geen BT hebben van in PDA/telefoon, in de VS tenmminste.
Verder hoor ik vaak het argument dat BT telefoons te duur zijn in aanschaf; ik denk dat ze daar een ander systeem hebben wat betreft telefoon + abo aanschaffen, wat telefoons inderdaad vrij prijzig maakt (kijk maar naar de losprijs). Wat ik met verder nog kan voorstellen is dat GPRS nog lang niet overal in de VS beschikbaar is, wat het weer minder aantrekkelijk maakt. Persoonlijk maakt ik namelijk voornamelijk gebruik van BT voor de connectie telefoon - pda, om een internetconnectie op te bouwen.
|
||||
|
||||
Dat wordt zeker de opvolger van mijn huidige PDA
![]() Echt TE GAAF die demo. Gigantisch multimedia apparaat!
|
||||
|
||||
Citaat:
Op 03-02-2004, om 09:42 heeft digilb dit gezegd in bericht #69
Hij is te koop in Japan!! Het is vandaag 3 februari. Dus rond 1 april in de Nederlandse (web)winkels? In de Japanse Sony-store vragen ze er 39,800 Yen voor. Volgens het GWK is dit 308,37 euro. G-e-w-e-l-d-i-g!! Volgens ClieSource heeft het genoemde model geen Bluetooth. Als de Europese versie dit wel krijgt, dan zal die wellicht voor 350 euro in de schappen liggen, met een introductieprijs van zeg 375 euro.
groet, r2d2 My last Sony... Laatst gewijzigd door r. dohmen; 05 februari 2004 om 08:10. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Op 03-02-2004, om 10:55 heeft GJHartog dit gezegd in bericht #74
Klopt, ik zag het ook staan... Maar ik denk dat dit (weer eens) voor de Amerikaanse markt alleen geldt. Waarom weet ik niet, maar hetzelfde was ook het geval met de NX73. In de VS zonder BT, in Europa met. Ok, in de VS kon je dan wel een NX80 kopen met BT, en die was in Europa niet leverbaar, maar toch... Vooral ook het feit dat er diverse foto's circuleren mèt een Bluetooth LED, doet mij vermoeden dat de Europese uitvoering wèl voorzien zal zijn hiervan... Ik hoop het heel erg. Want ondertussen staat op mijn wenslijstje behalve wifi ook bt. Voornamelijk om een bt-gps te kunnen gebruiken.
|
||||
|
||||
Ben benieuwd naar de eerste reviews, met name de jog dial en het plastieken kleppie. Het metalen kleppie van de TG50 kon ik nog wel begrijpen, maar voor een topmodel vind ik een plastieken kleppie nogal cheap. Werd in Star Trek IV niet transparant aluminium uitgevonden? Oh, offtopic. Daarnaast ben ik benieuwd naar de cases voor dit ding.
Ik denk dat het feit dat BT mist buiten Europa niemand zo zal schelen behalve een paar zeurkousen op Cliésource, om bovengenoemde redenen. Als de batterijduur van dit ding in orde is, de ergonomie ook goed, 32Mb niet zo'n belemmering is, dan gaan we een heleboel van dit soort spulletjes verkopen.