Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07 april 2009, 16:45
the_pretender90 the_pretender90 is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 500
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 3
Question Gedeeld Internet via USB??

Hallo beste lezer(s)!

Graag wil ik met mijn Palm Treo 500v via USB verbinding maken met Internet.
Gewoon om het te proberen en de functies van de telefoon eens wat beter te leren kennen.
Ik plaatste het desondanks hier, omdat dit me een plek leek waar intelligente mensen kijken op dit gebieden ('Internet en communicatie').

Goed, de 'User Guide' van de Treo 500 doet alsof het simpel is. In de sectie 'Using your device as a wireless modem' staat:
"3 Select the PC Connection list and then
select USB.
4 Press Connect (left softkey).
5 On your computer, open your web
browser to confirm that you can
connect to the Internet."
(Nadat je je telefoon met USB-kabel aan de computer hebt verbonden..)

Allemaal leuk, maar ik kan niet op 'Connect' drukken, want het 'verbinden' knopje blijft grijs (niet te gebruiken dus).
Verder staat er onder 'Netwerkverbinding:' geen.
Mijn vraag luidt - je voelt 'm al aankomen -: wat te doen?
Als volledige noob op dit onderwerp, weet ik ook niet wat ik verder nog in zou moeten stellen. Op de computer of in de telefoon.

Vreemd genoeg kon ik dit onderwerp niet vinden op het Forum alhier. Er zullen toch wel meer mensen zijn die 'Gedeeld Internet' willen proberen?
Overigens is mijn Bluetooth knudde en ben ik dus erg gesteld geraakt op de USB-kabel, vandaar dus deze manier.
Overigens heb ik zojuist mijn Treo 500v nog gereset, dus dat hoef ik waarschijnlijk ook niet te proberen.

Alvast SUPER (echt super) bedankt voor mogelijke oplossingen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 april 2009, 20:01
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Een oplossing heb ik niet, wel heb ik je andere draadje over hetzelfde onderwerp verwijderd, zodat we de reacties netjes bij elkaar houden.

Ik gebruik zelf PalmOS en ben niet bekend met Windows Mobile. Wat ik me wel afvraag is waarom je je Palm met een usb kabel aan je pc hangt (daar ga ik nu even van uit, correct if I'm wrong) om daarna op je Palm te kunnen internetten? Wat is het praktische nut? Een pc is op dat moment toch veel makkelijker te gebruiken?

Wat ik me hooguit in kan denken is dat een firewall instelling toegang via een usb poort blokkeerd.

Gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
usb gedeeld


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023