Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13 november 2002, 20:33
pcsw pcsw is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Berichten: 56
lak laag tungsten

ER wordt gezegd dat tungsten het hardste in zijn soort is,maar dan mag palm er wat aan doen,
ik wil het volgende even mededelen, ik heb een tungsten gekocht bij correct, binnen een week zat het hele apparaat onder de krasjes, ik dus terug, en een nieuwe gekregen, na een dag te hebben gebruikt is het alweer mis,ik weet niet wat ik nu moet doen, op de oude 515 was dit soort zaken nooit van toepassing , maar met de tungsten is het echt fout,
gr peter
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 november 2002, 21:03
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Onbegrijpelijk. De Psion 5 Classic had dat ook..... Een mogelijke oplossing is het schoonborstelen van de machine zodat alle lak eraf is, dan ziet hij er weer egaal uit......
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 november 2002, 21:47
bjorntje's schermafbeelding
bjorntje bjorntje is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 13 juni 2001
Berichten: 269
Stuur een bericht via ICQ naar bjorntje
Je geeft geen 500+ euro uit om alsnog met een borstel aan de slag te moeten. Ik ben wel benieuwd of er een foto van gemaakt zou kunnen worden.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 november 2002, 21:49
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Ik zou haast denken dat het met een bepaalde partij Tungstens te maken heeft. Ik volg de Tungsten posts op het forum van Brighthand,en Palminfocenter en Spug elke dag en ik heb nog geen enkele post (of ie moet aan de aandacht ontschoten zijn want op brighthand zijn inmiddels meer dan 1200 posts) over de laglaag gelezen terwijl daar gebruikers zijn die de TT al vanaf dag 1 hebben.

Ik heb mijn tungsten inmiddels bijna een week en gebruik 'm elke dag vrij intensief maar er is nog geen krasje op te bekennen (kan natuurlijk nog wel komen)

Ik ben net nog even bij die diverse hierbovengenoemde sites geweest en heb specifiek gezocht naar "paint" "scratches" "case" en dat soort woorden in combinatie met tungsten. In enkele duizenden posts geen enkele opmerking hierover. Hoewel het voor jou natuurlijk balen is hoop ik dat het exemplarisch is.

Laatst gewijzigd door Ce; 13 november 2002 om 22:05.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 november 2002, 07:00
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Heb je Palm Nederland hier al over geinformeerd, en zo ja, wat zeiden zij er van?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 november 2002, 11:59
MacRoen MacRoen is offline
Lid
Model: Visor Edge
 
Geregistreerd: 03 november 2002
Locatie: Lisse-City
Berichten: 30
Je hebt toch wel het plastic eraf gehaald he

Zo jah, contact opnemen met palm zelf. En het is dus niet exemplarisch! Dit is de tweede palm al.
__________________
i Mac, therefore i am
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 november 2002, 14:17
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Peter, sinds jouw eerste post over de laklaag van de Tungsten hebben we niets meer vernomen. Heb je inmiddels hierover al contact gehad met Palm (indien dit een bekend probleem zou zijn is dit wellicht voor alle Tungsten bezitters van belang) en zo ja....wat was hun reactie?
Of zijn deze krasjes per ongeluk, door eigen gebruik, ontstaan?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 december 2002, 15:40
Joep Joep is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 225
Op mijn Tungsten zitten ook enkele kleine beschadigingen op de "Tungsten" harde kast. Mede gezien mijn zeer voorzichtige gebruik
wijt ik dit aan de laklaag. Het is "nog" niet geneog om ermee terug te gaan, maar ik hou het wel in de gaten


Joep
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 februari 2004, 16:11
Huismuis
Guest
 
Berichten: n/a
verven

Mijn Tungsten T ziet er nu ook beroerd uit!! Ik heb wel 20 putjes in dat ding. Het komt inderdaad door het plastic covertje. Het heeft nu niet zoveel zin voor mij om een nieuwe case te kopen, mijn Tungsten T is toch al beschadigd, tenzij...
Heeft niemand geprobeerd het plastic opnieuw te verven of spuiten? Je kunt het allemaal loshalen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 11 februari 2004, 16:52
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Je kunt er natuurlijk ook een geheel nieuwe housing en frame opzetten: http://www.gethightech.com/Merchant2...tegory_Code=PC
Lijkt me alleen wel een hoop gedoe...
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 11 februari 2004, 17:36
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Of even langs het PDATechCenter gaan, die willen dat vast ook wel voor je doen: www.pdatechcenter.nl
Met citaat reageren
  #12  
Oud 11 februari 2004, 22:57
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
De meegeleverde cover van T|T veroorzaakt inderdaad een putje. Heb ik er meer over gehoord. Maar met gebruik van Palm Hardcase blijft mijn T|T puntgaaf. Geen krasje te zien op piepklein lakbeschadiging na door de meegeleverde cover. Hardcase is altijd aan te bevelen. (andere cases is ook goed)
Met citaat reageren
  #13  
Oud 12 februari 2004, 14:16
Huismuis
Guest
 
Berichten: n/a
aha!! dat is natuurlijk nog beter zo'n nieuwe housing. http://www.gethightech.com/Merchant...ategory_Code=PC echter levert niet buiten de USA. Heeeeel jammer want het is maar 15 dollar! Hebben jullie hier al een oplossing voor gevonden?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 12 februari 2004, 14:40
palmario's schermafbeelding
palmario palmario is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 01 december 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 64
Ook mijn Tungsten T ziet er eigenlijk niet meer uit. Op de voortkant zitten er 7 al putjes in de lak, aan de achterkant 8, de schaal linksonder van de achterkant is verbogen en last but not least, bovenin het scherm zit een scheurtje van ongeveer 1 cm in de bovenste laag van de 2 lagen van het touch-screen. Toch geniet ik elke dag enorm van mijn Tungsten die ik nu al 14 maanden heb.

Bij mij gaat het standaard volgens een vast patroon dat zich heeft herhaald vanaf mijn V, mijn Vx, mijn M505 en nu weer mijn Tungsten T. De eerste 7 à 8 maanden ben ik er super zuining op, verstop hem in leren hoesjes en hardcases. Na die periode ga ik er een stukje lomper mee om en gebruik slechts de leren flap en nu het plastic beschermkapje. Toch is het zo dat ik in de 'ruwe periode' eigenlijk het meeste nut heb van mijn Palm; ik neem hem echt overal mee naar toe, bekijk zelfs dingen als het regent en hij dus wat spetters opvangt. Ik gebruik hem dan eigenlijk pas waarvoor ik hem gekocht heb, mij assisteren wanneer ik hem ook nodig heb.

Zijn er mensen die een dergelijk patroon herkennen?
__________________
Psion 5, Psion 5MX, Palm V, Palm Vx, Palm M505, Palm Tungsten T, heb ik het geduld te wachten op OS6 of koop ik toch de te dure Sony UX-50?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 12 februari 2004, 14:48
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Zijn er mensen die een dergelijk patroon herkennen?
Nee gelukkig niet zeg!

Ik gebruik ALTIJD een hardcase eromheen, tenzij hij in de cradle zit. Leren hoesjes ben ik op afgeknapt de eerste paar maanden dat ik mijn eerste Clié had. Harcases bieden gewoon de beste bescherming, en hoeven niet veel lomper in gebruik te zijn dan een flapje en zeker niet lomper dan dat plastic dingetje wat bij de Tungsten hoort.

Voor elke Palm die ik zou kopen kijk ik eerst of er een bijpassende goede hardcase beschikbaar is (kuch, TH55), anders is dat toch al gauw een afknapper.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #16  
Oud 12 februari 2004, 14:57
palmario's schermafbeelding
palmario palmario is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 01 december 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 64
Begrijp me niet verkeerd, het is nu zo dat ik na een aantal maanden bewust de beslissing neem om mijn Palm te gaan mishandelen. Ik durf zelfs van mezelf te zeggen dat ik ontzettend zuinig ben op bijna al mijn spullen. Vaak gaat het echter vanzelf. Ik kan mij nog goed herinneren dat de eerste beschadiging ontstond. Ik liet hem vallen omdat ik haast had (ik was wel voorzichtig!!!) en toen zat die deuk linksachter erop. Ik heb toen 2 dagen echt enorm gebaald! Maar het is misschien zo dat wanneer (door zo'n deuk) het nieuwe er toch af is (reparatie heb ik geinformeerd, maar dat toen zou ongeveer 180 Euro gaan kosten), je vanzelf minder voorzichtig wordt, waardoor er gemakkelijker andere beschadigingen ontstaan.
__________________
Psion 5, Psion 5MX, Palm V, Palm Vx, Palm M505, Palm Tungsten T, heb ik het geduld te wachten op OS6 of koop ik toch de te dure Sony UX-50?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 12 februari 2004, 15:33
MeWally MeWally is offline
Forumbikkel
Voornaam: Walter
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 19 september 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 110
Stuur een bericht via Skype™ naar MeWally
Ik heb mijn TT nu al meer dan een half jaar en ontdekte na twee maanden een klein spikkeltje op de voorkant. Echt maar miniscuul ik denk dat het komt doordat ik een vuiltje ervan af krapte. Ik heb er verder geen last van. Aan de rand aan de onderkant waar nog het aluminium gedeelte zit, daar is ook een beetj lak af maar dat komt omdat ik soms m'n Palm (in mijn hand)op m'n bureau zet en dan aant werk ben. Verder vraag ik me af hoe jullie in godsnaam deukjes in je Palm krijgen?! Ik heb een half jaar met het plastic covertje gelope en daarna tog maar een slimleadercase gekocht, echt perfect.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 12 februari 2004, 16:11
Huismuis
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ging natuurlijk wel steeds makkelijker mee om dan toen mijn tungsten nieuw was, maar nu vind ik het zonde. Ik besef nu dat hij echt handig is en dat ik hem lang wil gaan gebruiken, daarom wil ik nu mijn housing vernieuwen en een preventieve hardcase kopen...

Wat wel een reden was dat ik mijn tungsten meer ging gebruiken was dat hij fors kleiner was dan mijn Axim X5!! Daarom kon ik hem in mijn broekzak doen ipv een tas en hierdoor had ik hem altijd bij de hand en gebruikte hem veeeeeel meer.


ps: weet niemand hoe ik aan een nieuwe housing kan komen??...
Met citaat reageren
  #19  
Oud 12 februari 2004, 16:17
MeWally MeWally is offline
Forumbikkel
Voornaam: Walter
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 19 september 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 110
Stuur een bericht via Skype™ naar MeWally
maybe vrienden in USA (maken) en vragen of ze doorwillen sturen.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 12 februari 2004, 20:24
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Op http://www.palmmediccanada.com/ sturen ze wel spullen naar Europa. Ik zie er zo geen TT-housing bij staan, maar je kunt ze natuurlijk altijd mailen of ze die stiekem toch hebben of binnenkort in hun assortiment opnemen.
Overigens, dit is de verklaring waarom ze op http://www.gethightech.com/ niet naar Europa versturen.
Citaat:
Why do you not ship outside the USA?
Due to export cost, expensive export licenses and agreements with our independent distributors we do not ship outside the USA. We will not make any exception to this policy.
bron
Beetje zwak verhaal als je het mij vraagt. Duizenden andere Amerikaanse webwinkels kunnen het wel, maar zij niet .
__________________
What the FAQ?

Laatst gewijzigd door metck; 12 februari 2004 om 20:27.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023