Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19 augustus 2003, 15:27
YellowT YellowT is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 maart 2003
Berichten: 84
Ondersteund de Tungsten T, BIP (Basic Image Profile)

Ik heb onlangs een Sony camcorder gekocht met bluetooth. Deze wilde ik graag gebruiken met mijn Tungsten T?

Ik heb in een mailtje aan Sony gevraagd of dit mogelijk is. Hieronder hun antwoord:

"In antwoord op uw vraag willen we u informeren dat zoals de DCRTRV80 met Bleutooth, het BIP (Basic Image Profile) ondersteunt om foto's te transporteren en andere functies uit te voeren, het andere device en in dit geval is dat uw Tungsten Palm, Bleutooth hebben maar ook het BIP ondersteunen want enkel dan kan een connectie tot stand komen tussen twee devices.
"

Is er iemand die weet of de Palm Tungsten T BIP ondersteund?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 augustus 2003, 23:58
Defiant79's schermafbeelding
Defiant79 Defiant79 is offline
Trotse NX bezitter
Voornaam: Rudy
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 12 juni 2003
Locatie: Kudelstaart
Berichten: 29
Dit zijn de pofiles die PalmOS ondersteund:
  • Generic Access Profile
  • Serial Port Profile
  • Generic Object Exchange Profile
  • Object Push Profile
  • Dialup Networking Profile
  • LAN Access Profile
Bron

Ziet er naar uit dat Sony als enige BIP heeft toegevoegd aan hun BT Clié's. Deze hebben ook een programma waarmee je de camera van een afstandje kunt bedienen, je kunt zelfs real-time zien wat de camera "ziet".

Het beste is, denk ik, om voor de zekerheid een mailtje naar Palm te sturen.
__________________
[size=1]'Mensen stoppen niet met spelen omdat ze oud worden.
Ze worden oud omdat ze stoppen met spelen.'
- Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)[/size]

Laatst gewijzigd door Defiant79; 24 augustus 2003 om 00:02.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 september 2003, 18:34
Damanios
Guest
 
Berichten: n/a
Ik weet dat ik in staat ben om via Object Push (BIP) plaatjes van mijn mobiele telefoon (Sony Ericsson T610) naar mijn Palm (Tungsten T2) te versturen. Ik gebruik dit geregeld.

Het is dan wel noodzakelijk ook op de Palm software te hebben die dit 'begrijpt'.
Ikzelf gebruik SplashPhoto om plaatjes te ontvangen en op te slaan. Ik weet niet of de standaard software meegeleverd op de Tungsten (Photos) dit ook ondersteunt.

Indien de Sony camera hetzelfde protocol gebruikt, zou het dus gewoon mogelijk moeten zijn.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 oktober 2003, 00:11
hayomoizy
Guest
 
Berichten: n/a
Hmm lees dit eens

Currently the Bluetooth capabilities of the Palm OS support connections to any Bluetooth devices that support the following Bluetooth profiles:

Serial Port Profile (SPP)
Dialup Networking Profile (DNP)
LAN Access Profile (LAP)
Object Push Profile (OPP)
(Note that the handheld can be used only as a client when using DNP and LAP.)

Because the Palm OS presents a powerful Bluetooth API to developers, it is possible for a Palm OS handheld to interoperate with nearly any Bluetooth device that doesn't require an SCO link. It is possible for developers to write applications that implement other profiles, both as a client and a server. For instance, an application could implement Basic Printing Profile (BPP) and print using a Bluetooth printer that supports BPP. It is also possible to implement new custom profiles, protocols and services. For instance, an application could implement a custom protocol to play a game wirelessly between several different devices.

Best interessant toch? Het betekent in ieder geval dat het in de toekomst misschien wel mogelijk dat BIP gebeuren met Tungsten compatible te maken.

Ik zelf Wil het ook graag voor elkaar krijgen op mijn Tungsten|T in combinatie met een FX77 cybershot van sony. Die wil ook alleen maar communiceren met BIP compatible devices. Naja, ik hoop dat iemand er wat meer over weet te vertellen zo ja, laat het me alsjeblieft even horen
op dit mail adres
Alvast bedankt, Hayo
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023