Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 maart 2003, 14:45
YellowT YellowT is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 maart 2003
Berichten: 84
Garmin Routes op Palm + Logging

Ik heb al geruime tijd (ongeveer 2 jaar) gebruiker van een palm (vroeger palm V nu TT) gekoppeld aan een Streetfinder GPS.

Ik ben dan ook al geruime tijd op zoek naar 2 software oplossingen:
1. een oplossing die routes voor de Garmin GPS kan lezen en die de functie overneemt van de Garmin GPS
2. een programma dat je route logt, en waarmee je later je route op een kaart kan uitzetten.

Is er iemand die me kan help bij mijn zoektocht?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 maart 2003, 14:58
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Kom je van het GPS_nl forum?

Zo niet dan zijn:
- PathAway
- GPilots

misschien tips voor je.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 maart 2003, 16:54
YellowT YellowT is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 maart 2003
Berichten: 84
Mijn tweede vraag is beantwoord.

Mijn eerste vraag gaat niet over software om te connecteren naar een Garmin GPS. Ik heb een aantal bestandjes van routes in het formaat dat kan ingelezen worden in een Garmin GPS. Ik ben concreet op zoek naar software die deze bestanden als input neemt en kan weergeven met mijn op mijn Palm.

Daarbij moet ik deze ingelezen routes dan kunnen volgen met mijn streetfinder gps.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 maart 2003, 17:24
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Je kunt met die programma's de routes uitwisselen tussen de Garmin en de Palm. Dat is dan het antwoord op vraag 1. Als je echt route bestanden op de PC bedoelt zul je een PC programma moeten zoeken (OZIExplorer, Fugawi, ... etc). Direct inlezen in de Palm kun je die bestanden volgens mij niet. Je kunt ze waarschijnlijk wel in de Garmin zetten en dan weer op de PDA.

Een gratis programma dat tracks kan opslaan is Cetus. Daarmee kun je ze alleen weer niet op de Palm zelf bekijken.

Een tracker programma dat (waarschijnlijk) wel met de Garmin GPS werkt) maar dan niet in de zin van routes/waypoints uitwisselen is Tracker. Dan gebruik je de Palm dus zuiver als tracking programma.

PathAway kun je gebruiken als tracking programma EN om tracks van de Garmin te downloaden (en dan te laten zien) GPilotS kun je volgens mij alleen gebruiken om tracks/waypoints gemaakt op de Garmin uit te wisselen met de Palm. Tracker en Cetus kun je alleen gebruiken om op de Palm te tracken met de Garmin als GPS.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023