Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 juni 2008, 19:18
ome bos ome bos is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 11 juni 2008
Berichten: 1
Treo 680: Exchange Server Connectie

Beste mensen,

ik zie dat hier goed veel kennis over Palm gedeeld wordt. Ziet er erg goed uit en ben blij er weer achter te komen dat er zo'n mooi nederlandstalig forum te vinden is!

Nu dat gezegd te hebben: ik zit met een (denk klein) probleempje:
Ik heb sinds een paar weken een Palm Treo 680, een waanzinnige telefoon, mits ik 'm aan de praat krijg met de Exchange server van mijn bedrijf. Hiervoor heb ik altijd Symbian telefoons gehad en hier geen problemen mee ondervonden.

We hebben een tweetal .cer bestanden die ik in mijn vorige telefoon gewoon in kon lezen en waarna ik contact kon maken met mijn Exchange server. Nu heb ik begrepen dat Palm OS .cer certificaten niet accepteerd. Ik heb van de Palm website een programma gedownload waarmee je een certs.pdb bestand kan maken vanuit de .cer bestanden. Beide heb ik in de tool ingeladen en daarna op genereer geklinkt. Er kwam netjes een certs.pdb bestandje uit welke ik via bluetooth naar mijn telefoon heb verstuurd. Daarna VersaMail weer ingesteld en nog steeds kan ik helaas niet contact maken met mijn server.

Tijdens 'Test Settings' bij het instellen van mijn account krijg ik de volgende meldingen:

Tijdens 'Forming Secure Connection' blijft hij hangen, na een tijdje krijg ik de melding: 'There was a problem with syncing. Can't connect to server. Please check your network or server settings and try again'.

Als ik dan op Details klik krijg ik de melding: 'Error: AirSAMStateMachine.c
1913 109'.

Ik heb ook al een post hierover gepost op het forum van Palm zelf, maar nog geen antwoord gehad. Ik heb inmiddels na wat 'googlen' gevonden dat de tool van Palm om de .cer bestanden over te zetten, maar 1 .cer bestand tegelijk aan kan. Kunnen jullie dit bevestigen? En hebben jullie misschien een methode om dit wel te kunnen realiseren?

Alvast mijn dank!

groetjes

Douwe
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023