Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 augustus 2005, 22:27
FvGunst's schermafbeelding
FvGunst FvGunst is offline
Senior lid
Voornaam: Fr@nske
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 juni 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 63
Stuur een bericht via ICQ naar FvGunst Stuur een bericht via Instant Messenger naar FvGunst Stuur een bericht via MSN naar FvGunst Stuur een bericht via Yahoo naar FvGunst Stuur een bericht via Skype™ naar FvGunst
Welke case??

Hallo allemaal,

Hoewel ik mijn Treo pas half september krijg ben ik alvast op zoek naar een goeie, degelijke en niet al te dure hard of softcase. Ik zoek er een die makkelijk is mee te nemen maar wel de juiste bescherming geeft aan mijn nieuwe aanwinst. Ik twijfel tussen de Innopocket alucase de Krussell Classic Multidapt en de Krussell Handit Multidapt. Allen zitten qua prijs nog onder de 50 euro.

Wie kan mij hierin adviseren.

Groetjes,

Frans
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 augustus 2005, 05:53
Oldenburg Oldenburg is offline
Lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Berichten: 38
Heb mijn alu case van de treo weggedaan omdat die in de praktijk minder beviel omdat deksel naar zijkant open klapte.
Heb nu een Sena leather case met magneetsluiting gekocht http://www.senacases.com welke veel beter bevalt klep gaat omhoog, snel te openen enz. en zit strak om de Treo
Maar belangrijk is natuurlijk hoe is je peroonlijk gebruik (kans op schade) budget enz.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 augustus 2005, 08:10
HediX's schermafbeelding
HediX HediX is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hedi
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 16 mei 2005
Berichten: 228
Ik gebruik de alucase en ben er eigenlijk tevreden over. Het naar de zijkant opengaan vind ik eigenlijk niet zo'n probleem omdat een behoorlijk aantal functies, zoals telefoon en mp3 speler ook makkelijk te bedienen zijn als de case dicht is. En dat vind ik dan meteen weer het voordeel van een alucase ten opziche van de leather case.

Maar ja, uit de 2 reacties die je tot nu toe hebt, blijkt maar weer, zoveel mensen, zoveel wensen!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 augustus 2005, 14:52
mpot
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb onlangs de Krusell Classic case gekocht; heeft enkele bezwaren. Door de plastic cover is de bediening van de 5-way knop moeizaam; je tikt al snel ook op het toetsenbord. Ook de lager geplaatste toetsen (shift etc.) zijn niet goed bereikbaar. Daarnaast is ook deze case, zoals de meesten, niet bruikbaar met een cradle; het teostel moet er uit. Ook de sd-card sleuf wordt afgedekt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 augustus 2005, 08:53
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Heb je ook een Siliconencase overwogen?

En om een idee te krijgen wat er allemaal mogelijk is: de TreoCentral shop . Jammer genoeg is het kopen door de verzendkosten erg duur, maar probeer het anders via Koop het in Amerika (of een soortgelijk bedrijf).

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 augustus 2005, 11:02
smacdab smacdab is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Berichten: 136
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV
Heb je ook een Siliconencase overwogen?

En om een idee te krijgen wat er allemaal mogelijk is: de TreoCentral shop . Jammer genoeg is het kopen door de verzendkosten erg duur, maar probeer het anders via Koop het in Amerika (of een soortgelijk bedrijf).

Groeten, Roel.
Ik ga kijken of er ook zoiets voor de E2 is; iedere keer dreigt de pda uit het aludoosje te vallen. Vooral als derden het openmaken

Ook steek je het niet gemakkelijk in je broekzak etc. met een groot alu omhulsel.

kees
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 augustus 2005, 10:14
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Deze shop ken(de) ik nog niet, blijkbaar ook uit HongKong. Niet zo duur en ze rekenen US$ 7,- aan verzendkosten bij een case.

Hoe de kwaliteit van hun produkten is weet ik niet, ik las alleen dat de riemclip van een Treo 650 case slecht was, maar verder beviel die case goed, zeker voor dat bedrag.

Leuk detail van die site is de mogelijkheid om alle tekst o.a. in het 'nederlands' te tonen. (Leather case wordt De gevallen van het leer )

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 augustus 2005, 18:06
Jeroen E
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb sinds een paar weken een side case van de palmone shop. Bevalt prima
Met citaat reageren
  #9  
Oud 14 augustus 2005, 09:43
M_F
Guest
 
Berichten: n/a
Enige weken geleden heb ik de Innopocket Alucase gekocht, omdat ik vind dat het er leuk uitziet. Wat als eerste opviel, was dat het indrukken van de clip om de Treo eruit te halen erg moeilijk ging. Minpuntje, maar nog niet desastreus. Maar wat gebeurde er gisteren? Tijdens een wandeling was ik mijn Treo 650 ineens kwijt. Bleek enkele honderden meters eerder losgeraakt te zijn van de riemclip. Het bevestigingsschroefje zat nog in de clip. Ik heb 'm teruggevonden, mede door zijn formaat en glimmend uiterlijk viel het in het gras wel op. Toen heb ik het wat meer vóór mij aan de riem gehangen. Bij het uit de auto stappen brak het beweegbare deel van de clip (met veer) af. Helaas, ik kan op zoek naar een andere houder.

Martin.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 augustus 2005, 21:47
bi-art
Guest
 
Berichten: n/a
heb een paar dagen de krusell handit mutlidapt met swivel in huis. zeer tevreden!
was zelf onbekend met dit merk, maar kwam telkens bij ze uit.
prima pasvorm, goed bedienbaar in case en mooie kwaliteit leer.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 16 augustus 2005, 23:47
Ward
Guest
 
Berichten: n/a
En hier mijn eerste post!

Ik heb eerst een Boxwave flexiSkin gekocht, met clip. Even wennen en dan is het erg praktisch. De clip vond ik onhandig en onbetrouwbaar, met een scherp mesje was hij prima te verwijderen.
Superhandig vind ik de Egrips (grijs)! Goede prijs, goede service. En de Treo glijdt niet meer uit de hand. Aanrader voor iedereen.
Vervolgens heb ik 3 maanden gewacht op een Treo Copilot van EB Case. Lekker compact en met een mooie grote belt loop.
Daarna heb ik de Seidio locking clip holster (Cradle type!) gekocht: Strak, en snel. Pistool gevoel: met één hand en een zwaai haal je je Treo te voorschijn. Overal kan je bij. Steekt wel een beetje uit. De verf van de bovenkant van mijn Treo gaat er wat af. Gaat prima met Egrips als je die even bijknipt voor montage. Kopen via Seidio Europe voor snelle levering.
Tot slot heb ik een Covertec horizontal case (Black/orange) gekocht. Wat-is-ie-mooi! En praktisch!

Samenvattend: Egrips zitten er bij mij altijd op. Tijdens mijn werk gaat de Treo in de Covertec, en privé in de BoxWave en vervolgens in een broekzak. De rest? Te koop... In de toekomst misschien nog eens een Nutshell Case http://www.tuff-as-nuts.com/treo-650-belt-case.html ....

Succes met de keuze van een case!

Groeten
Ward
Met citaat reageren
  #12  
Oud 17 augustus 2005, 12:26
Smart_Jim Smart_Jim is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Berichten: 49
Een defecte Treo met belangrijke gegevens om reden van het feit dat je nu voor een goedkope case gaat zou de aanschaf van een Treo niet waard zijn.

(Wil niet zeggen dat een goedkope case slechter is dan een dure)
Met citaat reageren
  #13  
Oud 22 augustus 2005, 12:21
FvGunst's schermafbeelding
FvGunst FvGunst is offline
Senior lid
Voornaam: Fr@nske
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 juni 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 63
Stuur een bericht via ICQ naar FvGunst Stuur een bericht via Instant Messenger naar FvGunst Stuur een bericht via MSN naar FvGunst Stuur een bericht via Yahoo naar FvGunst Stuur een bericht via Skype™ naar FvGunst
Mensen allemaal erg bedankt voor jullie reactie's. Ik heb inmiddels mijn keuze gemaakt. Het is de Krussell Handit Multidapt geworden.

Groetjes,

Fr@nske
Met citaat reageren
  #14  
Oud 23 augustus 2005, 23:33
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Deze shop ken(de) ik nog niet, blijkbaar ook uit HongKong.
Toch bekend op de forums, ziehier.
Er staat (zelfs?) een review van een PDADen case op deze site;link.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 01 september 2005, 13:17
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

PielFrama heeft ook fraaie tassies voor de Treo 650....
http://www.pielframa.com/menu_treo650.htm..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #16  
Oud 05 september 2005, 12:21
CWdV's schermafbeelding
CWdV CWdV is offline
Palmprutser
Voornaam: CW
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 05 juni 2005
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel
Berichten: 327
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FvGunst
Mensen allemaal erg bedankt voor jullie reactie's. Ik heb inmiddels mijn keuze gemaakt. Het is de Krussell Handit Multidapt geworden.

Groetjes,

Fr@nske
Hartelijk dank voor deze update, nadat ik maanden naar een goed tasje zocht.
Bij PDAspullen.nl mocht ik er een bezichtigen en heb er meteen gekocht.
Vriendelijke mensen en snelle service.
Warm aanbevolen.
Het tasje is prachtig op maat en de metalen riemclip overleeft me waarschijnlijk.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 05 september 2005, 13:03
FvGunst's schermafbeelding
FvGunst FvGunst is offline
Senior lid
Voornaam: Fr@nske
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 juni 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 63
Stuur een bericht via ICQ naar FvGunst Stuur een bericht via Instant Messenger naar FvGunst Stuur een bericht via MSN naar FvGunst Stuur een bericht via Yahoo naar FvGunst Stuur een bericht via Skype™ naar FvGunst
Graag gedaan hoor
Met citaat reageren
  #18  
Oud 05 september 2005, 16:05
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
@Roel: die shop is echt lachen!

Citaat:
Hier zult u een uitgebreide waaier van toebehoren voor uw PDA, met inbegrip van onze best-selling vliegtuig-rang aluminiumgevallen vinden. Wij slaan deluxe ook met een prijs bekroonde gevallen van Krusell en gevallen van één van de meest geëerbiedigde fabrikanten in Hong Kong op. De waaier en de kwaliteit van onze het schermbeschermers zijn tweede aan niets.
Citaat:
Glashelder Hard Geval voor het Leven PalmOne
Dat geval is zelfs ovenproof!!

Citaat:
Wij zijn dit er stellig van overtuigd om de "volgende golf" in toebehoren te zijn PDA. Compatibel systeem met Palm Één Aandrijving van het Leven
Gewoon briljant, bedankt voor de link, Roel!

Laatst gewijzigd door rudyheidenis; 05 september 2005 om 16:12.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 07 september 2005, 23:14
FvGunst's schermafbeelding
FvGunst FvGunst is offline
Senior lid
Voornaam: Fr@nske
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 juni 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 63
Stuur een bericht via ICQ naar FvGunst Stuur een bericht via Instant Messenger naar FvGunst Stuur een bericht via MSN naar FvGunst Stuur een bericht via Yahoo naar FvGunst Stuur een bericht via Skype™ naar FvGunst
Als we het dan toch over shops hebben, kijk eens op deze site: http://www.expansys.nl

Groetjes,

Fr@nske
Met citaat reageren
  #20  
Oud 17 maart 2006, 07:23
jrutjes's schermafbeelding
jrutjes jrutjes is offline
PalmPunk
Voornaam: Jasper
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 juli 2004
Locatie: Zwollywood
Berichten: 132
Stuur een bericht via MSN naar jrutjes
Ik schop deze thread maar even omhoog. Dit omdat er heel veel mensen zijn die onderhand alweer een treo 650 hebben.
Ik ben erg nieuwsgierig hoe iedereen hem nu beschermt?
Ik draag hem momenteel "kaal" in mijn broekzak (zonder sleutels en wisselgeld)
Waar ik bang voor ben is dat het touch screen een heel stuk gevoeliger is dan bijvoorbeeld het scherm van een mobieltje (ik heb wel een screen protector)
Iets anders is dat ik soms helemaal gek kan worden van track&trace jaja mijn innopocket magnesium case is onderweg. Ik denk dat die vanavond met etenstijd komt. Maar als ik de link heb check ik continue waar die momenteel is. Zeer irritant!!
__________________
It's not the fall that kills you, it's the sudden stop at the end -=Douglas Adams=-
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023