Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 05 augustus 2004, 18:20
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Hoe krijg je dat voor elkaar? Of verkoop je je oude Palm gewoon weer door? Ik heb er ook nog wel wat liggen. Maar ik heb niet het zakelijke gevoel om die weer te slijten aan iemand, denk ik.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 05 augustus 2004, 18:22
h.aerts's schermafbeelding
h.aerts h.aerts is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Venlo
Berichten: 128
Ik ben voor 3 jaar terug begonnen met een Helio(kent iemand deze nog??).

Na ongeveer een jaartje een Palm M130.

Na driekwart jaar een Tungsten/E (still satisfied.)


Hans.
__________________
To Palm or not to Palm....Isn't a question!
Met citaat reageren
  #23  
Oud 05 augustus 2004, 19:12
Solo
Guest
 
Berichten: n/a
In (Zo uit m'n hoofd) '99 een Visor de luxe gekocht tot anderhalf maand geleden met plezier gebruikt, Is nu stuk (denk ik )
hij ligt zo'n 200 meter voor hotel Maria la Gorda op de bodem van de Maria la Gorda baai bij Cuba. dus heb ik 4 weken geleden een IIIc gekocht via marktplaats. En als ik deze verlies of als hij stuk gaat komt er waarschijnlijk een 2e hands T3.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 05 augustus 2004, 19:18
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
Citaat:
Op 05-08-2004, om 18:20 heeft Peter Bulthuis dit gezegd in bericht #21
Hoe krijg je dat voor elkaar? Of verkoop je je oude Palm gewoon weer door? Ik heb er ook nog wel wat liggen. Maar ik heb niet het zakelijke gevoel om die weer te slijten aan iemand, denk ik.
Als je maar snel genoeg wisseld van PDA maak je eigenlijk gewoon geen verlies of zelfs winst. Met een paar belachelijk goede deal er tussen

T|2 + 256MB SD destijds voor 250 gekocht
256MB SD geruild tegen Palm M515 + acc.
Palm M515 + acc verkocht voor 150
T|2 verkocht voor 230
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #25  
Oud 05 augustus 2004, 19:21
dopy dopy is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 18 november 2002
Berichten: 31
Begonnen op een psion 5mx. Deze werd vervangen door een nokia 9210. Een jaar en vele crashes later is deze onder garantie vervangen door een 9210i. Dit overigens pas na de aanschaf van een m515 omdat ik nooit had verwacht een nieuwe telefoon te krijgen. De m515 is snel weer verkocht omdat hij absoluut niet voldeed aan m'n verwachtingen. De 9210i werd ingeruild voor een papieren agenda omdat deze ook maar bleef crashen.

Uiteindelijk is er een T3 aangeschaft dit jaar en wonderwel ben ik dik tevreden. Snel zal ik hem wel niet meer inruilen daar er al het nodige aan software voor is aangeschaft en hij vrij stabiel blijft werken. Kwa werken blijft de communicator overigens veruit mijn favoriet.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 05 augustus 2004, 23:12
ginkgo's schermafbeelding
ginkgo ginkgo is offline
Senior lid
Voornaam: Marc
Model: Overig
 
Geregistreerd: 21 maart 2001
Locatie: Veldhoven
Berichten: 88
Citaat:
Op 05-08-2004, om 15:51 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #18
Is wel grappig: van die 50 EUR voor een nieuwe batterij en waarschijnlijk de verzendkosten door de jaren heen, had je al bijna een nieuwe Tungsten|E of een tweedehands Tungsten|T of T2 kunnen kopen.
Da's niet helemaal waar. Een 2de hands tungsten T of T|2 kost ongeveer 150 euro, een nieuwe T|E 200 euro. Dan zou ik dus zeker 100 euro aan verzendkosten hebben moeten maken.

In de tijd dat ik de palms geRMAat heb was de service van Palm in Nederland veel beter. Ik kan me herinneren dat toen ik voor de 2de keer in korte tijd mijn IIIc moest omruilen, ik een bijzondere behandeling kreeg zodat ik geen moment zonder zat. Er kwam een bezorger dan DHL met een andere palm die tevens mijn oude meenam. Volgens mij hebben die RMA gevallen mij weinig of niets gekost. Tegenwoordig kost aangeteken verzenden 5,75, dus meer dan 25 EU zal het totaal niet gekost hebben.

Verder is het zo dat deze omruil acties zich ca. 4 tot 5 jaar geleden hebben afgespeeld, met de kennis van nu is het te makkelijk conclusies trekken.

Nu weer on topic.
Ieder nieuwe palm is altijd een beetje mooier als zijn voorgangers, maar voor mij was dat vaak niet genoeg om te upgraden. De eerste echt interessante palms voor mij waren de Zire71 en de T|2. Als straks de OS6 modellen komen, maak ik echt een stap voorwaarts (One small step for a man...).
Verder heb ik nu proefondervindelijk vast kunnen stellen hoe lang een palm mee kan gaan.

Boeiend ook dat er mensen zijn die 'gratis' upgraden door hun oude model goed te verkopen. Ik weet niet of ik, nu ik dit weet, van deze personen gauw een tweedehandsje zal kopen.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 05 augustus 2004, 23:42
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Boeiend ook dat er mensen zijn die 'gratis' upgraden door hun oude model goed te verkopen. Ik weet niet of ik, nu ik dit weet, van deze personen gauw een tweedehandsje zal kopen.
Dat kun je wel zeggen, maar wat is het inhoudelijke verschil tussen een goede tweedehands PDA met bon en een identiek goede derdehands PDA met bon? Waar je naar moet kijken is toch hoe en hoe lang er met de PDA - ongeacht door wie - is gewerkt, en wat de staat van de PDA is?

Ik heb meerdere malen mijn PDA verkocht aan iemand van de Palmclub, en ik heb alleen positieve reacties gehoord, daar mijn prijs gewoon goed was. Zou ik er meer aan willen verdienen, dan was ik wel naar marktplaats.nl gegaan. Sterker, als iemand ooit ontevreden was over een Palm of accessoire die ik heb verkocht, laat het dan even in deze thread weten.

Zelf zou ik niet eens zo geinteresseerd zijn als ik een Palm koop of het eerste-, tweede- of derdehands is, mits alles het goed doet en cosmetisch de Palm door de beugel kan. Je laat met je verhaal al zelf zien dat de levensduur van een Palm erg lang kan zijn als je er goed mee omgaat.

En het feit dat ik alles later weer door moet verkopen om te kunnen upgraden zorgt ervoor dat ik zuinig ben op mijn spullen. Ik heb 1 minuscuul krasje op de cover van mijn TH55, daar ik anderen al van een zeer bekrast klepje heb horen spreken.

Ik zie alleen maar voordelen.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 06 augustus 2004 om 00:09.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 06 augustus 2004, 00:29
PandoraBoy's schermafbeelding
PandoraBoy PandoraBoy is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 29 april 2004
Locatie: België
Berichten: 34
Nieuwe -nuttige- functies zijn doorslaggevend, in dit geval bluetooth met mobiel internet/mail via gprs én uiteraard GPS. Ik vernieuw pas als ik het de moeite waard vind (en de T3 was voor mij de moeite waard na een lange periode zonder pda en ik was er meteen verliefd op) én als ik mijn wederhelft een deel heb kunnen overtuigen. De GPS-functie heeft haar nu overtuigd (waar zij voorheen het nut daarvan in vraag stelde).
Ik blijf het echter een dure zaak vinden...
Mijn T3 is mijn vierde toestel. (Na een Psion 3c en 3mx en een Palm m100) Enkel de Psion 3c heb ik weggegeven.
Ben dus geen verkoperstype (lef) en ben altijd bang dat mensen mij voor bedrieger gaan verslijten als het toestel het na een maand zou begeven. (Ook al draag ik de grootste zorg voor deze toestellen en zijn ze dus niet beschadigd). Ook de nazorg vind ik vervelend: plots ben je hun helpdesk en moet je al hun problemen oplossen. (Ervaring: heb eenmaal mijn pc verkocht).
Zal dus ooit wel eens een museum beginnen...
__________________
Tevreden T|T3-gebruiker mét BT TomTom Navigator sinds 27/04/2004
Met citaat reageren
  #29  
Oud 06 augustus 2004, 07:53
binkie
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 05-08-2004, om 18:20 heeft Peter Bulthuis dit gezegd in bericht #21
Hoe krijg je dat voor elkaar? Of verkoop je je oude Palm gewoon weer door? Ik heb er ook nog wel wat liggen. Maar ik heb niet het zakelijke gevoel om die weer te slijten aan iemand, denk ik.
One word: eBay!

Ik heb in het verleden een paar Palms verkocht via eBay en die dingen brachten meer op dan verwacht!

On topic: Ik wissel ergens om de 1 à 2 jaar van toestel. Ik ben begonnen met de PalmPilot Personal van US Robotics (jaja, toen heette het nog niet eens Palm!!). Dat moet ergens in 1997 of zo geweest zijn. Ik vond toen de Newton van Apple ook wel interessant, maar die was veel te groot en te duur naar mijn mening en budget. Daarna een PalmPilot Professional (ondertussen was US Robotics van naam veranderd in 3com) omdat de Personal wat krap zat met geheugen (512K!). Dan een Palm V, daarna een IBM WorkPad c3 (eigenlijk een zwarte Vx).
Dan heb ik 2 jaar gedaan met een m505 en heb sinds begin dit jaar een T3, omdat ik het fletse schermpje en de lage resolutie beu was.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 06 augustus 2004, 12:07
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Mijn frequentie van wisseling van palmtop ligt duidelijk ver beneden de gemiddelde. Palm IIIx heb ik 4 jaar lang gehad. Toen viel het om haverklap uit. Dus maar gekeken naar vervanger. Dat werd dus Tungsten T. Die draait nu uitstekend. Heb in beginstadium bij het inkopen van verschillende progjes slechts één keer hard reset moeten doen. Nu is het geheel uiterst stabiel. Ik heb nu alles wat ik nodig heb. Over 3 jaar heb je misschien wel OS9.1 oid

Dus ik koop pas nieuwe als Palm kuren begint te tonen.

Overigens: Texas instruments (mijn eerste organizer) heb ik ook jaartje 3 of 4 gehad. Als vervanger daarvan was Revo. Maar die viel al na paar dagen uit. Dus omgeruild voor Palm IIIx .

Laatst gewijzigd door Eagle; 06 augustus 2004 om 12:12.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 06 augustus 2004, 15:34
lerou lerou is offline
Forumbikkel
Voornaam: John
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 28 januari 2002
Locatie: mestreech
Berichten: 138
Citaat:
Op 05-08-2004, om 16:53 heeft Underdog dit gezegd in bericht #20
Als ik niet frequent van PDA had gewisseld had ik nooit het geld verdiend voor een TH55. Upgraden hoeven geen geld te kosten blijft mijn motto

Ik heb als je alles omrekend niets betaald voor mijn TH55 (kan het nog goedkoper?)

En ja ik ben een arme scholier
Gefeliciteerd, maar ik krijg een beetje het gevoel van die familiefeestjes waar de buurman ieder jaar een nieuwe auto koopt en dan beweert dat dat niets kost. Dezelfde buurman heeft bijna ook altijd een hypoyheek waar die bijna geld van de bank toekrijgt

Knap als het je lukt, maar als ik wat eenvoudige economie erop loslaat is er dus iemand die teveel betaalt voor jouw tweedehandsjes of ben ik nu te cynisch.

Bij de weg, niet persoonlijk bedoeld hoor, gun het je van harte, maar die sommetjes kloppen bij mij nooit, bij mij kost het geld....

Vandaar dat ik nu nog steeds met mijn fantastische M500 doorloop en ooit nog een keer een T3 ga kopen als ik het geld er voor overheb.

Sjon
Met citaat reageren
  #32  
Oud 06 augustus 2004, 15:43
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 06-08-2004, om 15:34 heeft lerou dit gezegd in bericht #31
Knap als het je lukt, maar als ik wat eenvoudige economie erop loslaat is er dus iemand die teveel betaalt voor jouw tweedehandsjes of ben ik nu te cynisch.
Goedkoop inkopen is de truuk. Gewoon wachten op een goede deal.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #33  
Oud 06 augustus 2004, 15:50
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Mij bekruipt het zelfde gevoel in deze thread als dat ik altijd krijg wanneer ik bijvoorbeeld een maand of 2 geleden een advertentie plaatste voor een TH55 die ik wilde hebben voor een richtprijs van 280 EUR. Meteen offtopic reacties erop, dat ik belachelijk bezig was, TH55 was een nieuw model en bla die bla en dat 1 April alweer voorbij was, etc. etc.

Twee weken later had ik een TH55 + accessoires voor iets meer dan 300 EUR. Heb de verkoper (die heus geen beginner was) erg blij gemaakt, en heb mezelf blij gemaakt. 300 EUR was toen een gangbare tweedehands prijs (al die offtopic schreeuwers ten spijt), en bovendien, waar bemoeiden ze zich mee? Als ik voor die prijs niks kan krijgen dan krijg ik toch niks? En als er iemand is die vindt dat dat een faire prijs is, dan verkoopt hij mij dat.


Citaat:
Knap als het je lukt, maar als ik wat eenvoudige economie erop loslaat is er dus iemand die teveel betaalt voor jouw tweedehandsjes of ben ik nu te cynisch.
Eenvoudige economie dicteert dat de richtprijs van een bepaald tweedehands product voornamelijk afhangt van de staat van het product en de algemene (standaard) deviatie van de gemiddelde prijs op dat moment. Gebruik je deze informatie goed, dan ben ik nog steeds van mening dat een Palmhobby niet al teveel geld hoeft te kosten.

En nogmaals, ik heb tot nu toe alleen nog maar gehandeld met tevreden kopers en verkopers hier op de Palmclub, maar ook daar buiten. Het komt gewoon ook vaak voor dat ik aan dezelfde mensen spullen verkoop/koop omdat het elke keer weer een goede deal blijkt te zijn voor ons beiden.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 06 augustus 2004 om 15:53.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 06 augustus 2004, 16:03
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 06-08-2004, om 15:50 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #33
Mij bekruipt het zelfde gevoel in deze thread als dat ik altijd krijg wanneer ik bijvoorbeeld een maand of 2 geleden een advertentie plaatste voor een TH55 die ik wilde hebben voor een richtprijs van 280 EUR. Meteen offtopic reacties erop, dat ik belachelijk bezig was, TH55 was een nieuw model en bla die bla en dat 1 April alweer voorbij was, etc. etc.

Twee weken later had ik een TH55 + accessoires voor iets meer dan 300 EUR.
300 - 280 = 20 euro (is 44 oude guldens). Dus al met al heb je 2 weken na die advertentie een TH55 gekocht voor flink meer dan dat je er eerst voor over had. Dat is toch een behoorlijk verschil: al die reacties destijds waren dus geen onzin. Sterker nog, die reacties waren realistischer dan jouw vraagprijs van €280. Maar je hebt gelijk als je zegt dat beide partijen het eens moeten zijn bij een dergelijke deal.

Ik doe trouwens gemiddeld driekwart jaar met een pda.
__________________
What the FAQ?

Laatst gewijzigd door metck; 06 augustus 2004 om 16:54.
Met citaat reageren
  #35  
Oud 06 augustus 2004, 16:46
lerou lerou is offline
Forumbikkel
Voornaam: John
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 28 januari 2002
Locatie: mestreech
Berichten: 138
Citaat:
Op 06-08-2004, om 15:50 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #33
Meteen offtopic reacties erop, dat ik belachelijk bezig was, TH55 was een nieuw model en bla die bla en dat 1 April alweer voorbij was, etc. etc.
Gelukkig is het hier ontopic

Citaat:
Twee weken later had ik een TH55 + accessoires voor iets meer dan 300 EUR. Heb de verkoper (die heus geen beginner was) erg blij gemaakt, en heb mezelf blij gemaakt. 300 EUR was toen een gangbare tweedehands prijs (al die offtopic schreeuwers ten spijt), en bovendien, waar bemoeiden ze zich mee? Als ik voor die prijs niks kan krijgen dan krijg ik toch niks? En als er iemand is die vindt dat dat een faire prijs is, dan verkoopt hij mij dat.
Uiteraard ben ik het met je eens, als iemand blij is dat ie iets verkoopt is dat geweldig voor hem, maar (zonder al te veel kennis van prijzen te hebben) vermoed ik dat die verkoper er aardig wat op afgeschreven heeft, maar dat is uiteraar zijn keuze, tof voor jou.

Citaat:
Eenvoudige economie dicteert dat de richtprijs van een bepaald tweedehands product voornamelijk afhangt van de staat van het product en de algemene (standaard) deviatie van de gemiddelde prijs op dat moment. Gebruik je deze informatie goed, dan ben ik nog steeds van mening dat een Palmhobby niet al teveel geld hoeft te kosten.
Kan ik me wel in vinden, doch of er verkoopt iemand met aardig verlies of jij weet een goede prijs te krijgen voor je producten, mijn stelling blijft derhalve overeind.

Citaat:
En nogmaals, ik heb tot nu toe alleen nog maar gehandeld met tevreden kopers en verkopers hier op de Palmclub, maar ook daar buiten. Het komt gewoon ook vaak voor dat ik aan dezelfde mensen spullen verkoop/koop omdat het elke keer weer een goede deal blijkt te zijn voor ons beiden.
En dat is natuurlijk helemaal OK, als iedereen tevreden is dan maakt de rest niet zoveel meer uit. Overigens is het niet mijn bedoeling verkopers en kopers binnen de Palmclub te beledigen en ik wil al helemaal niemands integriteit in twijfel trekken.

Afsluitend wil ik iedereen een goede handel toewensen en veel palmplezier, met je nieuwe of tweedehandsje. Succes

Sjon
Met citaat reageren
  #36  
Oud 06 augustus 2004, 17:06
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 06-08-2004, om 16:03 heeft metck dit gezegd in bericht #34
300 - 280 = 20 euro (is 44 oude guldens). Dus al met al heb je 2 weken na die advertentie een TH55 gekocht voor flink meer dan dat je er eerst voor over had. Dat is toch een behoorlijk verschil: al die reacties destijds waren dus geen onzin. Sterker nog, die reacties waren realistischer dan jouw vraagprijs van €280. Maar je hebt gelijk als je zegt dat beide partijen het eens moeten zijn bij een dergelijke deal.

Ik doe trouwens gemiddeld driekwart jaar met een pda.
En ik vind een verschil van uiteindelijk SLECHTS 8% van mijn richtprijs absoluut respectabel, en maakt derhalve een richtprijs van 280 EUR zeker niet belachelijk of onrealistisch. Hoe duurder een object, hoe meer in absolute waarde je er vanaf kunt gaan zitten, maar ca. 10% van de richtprijs lijkt me toch gewoon onderhandelingsruimte, of niet soms?

Als iemand een advertentie opstelt van bla die bla en hij heeft er richtprijs van 280 EUR voor over, en ik biedt hem er een voor 300 EUR, dan gaat ie toch ook onderhandelen, nadenken, rekenen, etc. ?

Het heet niet voor niets RICHTprijs, en het staat niet voor niets in de forumregels dat je er een moet geven om inderdaad belachelijke reacties te voorkomen.

Maargoed, ieder zijn wils, ik heb mijn tips gegeven en zal in ieder geval niet iemand belachelijk maken in een thread waarin hij iets te koop zet of zoekt - daarvoor heb ik zelf net iets teveel goede transacties gedaan.

Citaat:
300 - 280 = 20 euro (is 44 oude guldens).
En *tegenwoordig* minder dan 10 op het terras.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 06 augustus 2004 om 17:46.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 06 augustus 2004, 17:39
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
Ik heb eerst jarenlang een Palm IIIx gehad en heb pas onlangs een mega-stap gedaan naar de TH55.

Mijn zoon knuffelt die oude IIIx nu , wat nog steeds een uitstekend ding is, maar qua scherm vond ik het toch echt te bar worden vergeleken met die nieuwe sexy apparaatjes ....


Remco
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
  #38  
Oud 06 augustus 2004, 20:08
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
en nog een palm

van een IIIxe naar een visor prism naar de T3 vind ik zels met mijn laag budget als palmgebruiker toch wel het minnimum .
Maar nu word het moeilijk: als een upgrade os6 uitkomt dan ; komt die op de T3 nog voor een nieuwe palm .
als er natuurlijk een T4 uitkomt en het is weer zoals os3,5 en os 5 niet mogelijk om een os5 machiene te upgraden dan word het een nieuw toestel zodra hij uitkomt .
dus om te antwoorden +- om de 1 a 2 jaar.
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
Met citaat reageren
  #39  
Oud 06 augustus 2004, 22:11
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
1 keer per jaar

Ergens in 1999 kocht ik een Palm IIIx (ik had zomaar 1000 gulden in staatsloterij gewonnen, nooit meer herhaald helaas).
Halverwege 2000 verkocht ik de Palm IIIx aan ene Bas van der Sande en kocht ik een TRGpro.
In 2001 viel ik voor de Sony Clie N770C. De TRGpro ging naar mijn vrouw (zij gebruikt deze nog steeds).
Eind 2002, voor mijn verjaardag, kocht ik een Tungsten T. De Sony N770C ging voor 175 Euro naar een volleybalvriendje.
Tenslotte kocht ik eind 2003, weer op mijn verjaardag, een Sony Clie NX73V met een tweedehandse WL100. De Tungsten ging voor 200 Euro naar een ander volleybalvriendje.

Dit jaar ga ik niet veranderen, ik vind NX73V ideaal en in combinatie met een Sony Ericsson Z600 kan ik alles met dit apparaat (behalve rookmelden en koffiezetten).

Of misschien toch een Treo Ace....

GZK
Met citaat reageren
  #40  
Oud 07 augustus 2004, 10:27
ginkgo's schermafbeelding
ginkgo ginkgo is offline
Senior lid
Voornaam: Marc
Model: Overig
 
Geregistreerd: 21 maart 2001
Locatie: Veldhoven
Berichten: 88
Citaat:
Op 06-08-2004, om 15:50 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #33
Eenvoudige economie dicteert dat de richtprijs van een bepaald tweedehands product voornamelijk afhangt van de staat van het product en de algemene (standaard) deviatie van de gemiddelde prijs op dat moment. Gebruik je deze informatie goed, dan ben ik nog steeds van mening dat een Palmhobby niet al teveel geld hoeft te kosten.
Tweedehands goederen zullen altijd minder waard zijn dan nieuwe, enkel en alleen omdat ze tweedehands zijn. Als ik straks bij de Dixons een T3 ga halen, en ik probeer hem daarna gelijk weer te verkopen, dan zal ik er vrijwel zeker minder voor krijgen dan ik betaald heb. Zelfs als ik hem niet eens uit de verpakking heb gehaald.
Bij een gebruikte palm is het inderdaad van belang voor de prijs hoeveel hij gebruikt is. Daarom is het logisch dat als je een palm koopt (nieuw of 2de h.) en daarna weer verkoopt, je er in het algemeen (iets) op verliest. Dit is in tegenspraak met wat iemand hier in het forum zegt. Die heeft nog nooit, verlies geleden.

Citaat:
En nogmaals, ik heb tot nu toe alleen nog maar gehandeld met tevreden kopers en verkopers hier op de Palmclub, maar ook daar buiten. Het komt gewoon ook vaak voor dat ik aan dezelfde mensen spullen verkoop/koop omdat het elke keer weer een goede deal blijkt te zijn voor ons beiden.
Ik ben blij dat jij, en anderen, het een en ander hebben toegelicht.
Ik heb niet de intensie gehad iemand aan te vallen. Ik heb alleen willen zeggen dat als iemand zijn gebruikte palm wil doorverkopen, voor een prijs die niet of nauwelijks ligt onder datgene hij er voor betaald heeft, dat voor mij in het algemeen geen aantrekkelijke deal zal zijn. Tenzij hij deze natuurlijk zelf heel goedkoop heeft weten aan te schaffen.

Als ik het goed begrijp zit de crux in deze tenzij. Jouw TH55 heb je gekocht toen deze net uit was, van iemand die er heel snel bij was, maar er ook snel vanaf wilde. Op dat moment was jij de enige die een gebruikte zocht. Zodoende kon je een mooie deal maken. Zeker een slimme manier van zaken doen, maar het werk alleen als niet te veel anderen het ook zo proberen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023