Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 januari 2012, 20:00
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
[Nieuws] webOS 3.0.5 is vanaf heden beschikbaar

Zojuist heeft HP onder meer via hun blog en Twitter bekend gemaakt dat webOS 3.0.5 beschikbaar is voor de TouchPad, tezamen met de versie voor ontwikkelaars. Via een automatische update zullen TouchPads wereldwijd binnenkort dus voorzien worden van deze nieuwe versie. Of ook de zeldzame 4G modellen deze update nu al ontvangen is niet bekend. Ook de Doctor bestanden voor als het mis gaat zullen waarschijnlijk nog enkele dagen op zich laten wachten, dat is inmiddels de gewoonte. Sowieso is het aan te raden te wachten op de reguliere automatische update om te kunnen profiteren van de vele voordelen van deze update.

Die voordelen zijn naast het wegwerken van enkele nare bugs in 3.0.4 te lezen bij HP zelf. De meest voorname veranderingen zijn te vinden in de Calendar en Emal applicaties. Scrollen en wisselen van schermen (bv. van dag naar weekoverzicht) zou vlotter moeten gaan, pijnpuntjes die hopelijk nu verholpen zijn. Beschikbaarheid en aanduiding van contacten is verbeterd, met name als het aankomt op videobellen en het opzetten daarvan. Eveneens zijn problemen met het streamen en afspelen van video aangepakt. Ook krijgt men enkele extra opties voor de invoer (o.a. auto-correctie is nu via het toetsenbord snel in en uit te schakelen).

Kortom, het zijn geen grote veranderingen en de beruchte Twitter Synergy connector is niet meegekomen. Maar het is goed om te zien dat HP actief blijft sleutelen aan webOS. Zoals altijd bij dergelijke updates: heb je patches geinstalleerd of aangepaste kernels? Wacht met updaten totdat de ontwikkelaars groen licht geven of deinstalleer alles preventief.

Bron: The Official HP Palm Blog: An update on updates
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 5851-lbumhvlv2h.jpg‎ (31,3 KB, 0x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 januari 2012, 10:58
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
De webOS Doctor is inmiddels ook beschikbaar mochten problemen zich voordoen.

Vooralsnog merk ik nog niet veel verschil met deze nieuwe update, maar als de irritante audioproblemen verleden tijd zijn is dat ook wat waard.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 januari 2012, 12:50
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Netjes weer
Valt nog niet tegen met de updates zo op de Touchpad!
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 januari 2012, 12:32
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hoe werkt dat nu met het uischakelen van de auto-correction via het toetsenbord? Ik kan dat niet ontdekken en krijg nog steeds die rode stippellijntjes..
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 januari 2012, 13:03
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
Hoe werkt dat nu met het uischakelen van de auto-correction via het toetsenbord? Ik kan dat niet ontdekken en krijg nog steeds die rode stippellijntjes..
Ik weet het ook even niet. De blog van HP/Palm rept over "the ability to easily toggle auto-correction on or off," maar hoe is me niet duidelijk. Ik dacht gelezen te hebben dat dit via het toetsenbord zou kunnen, wat me ook logisch lijkt. In de Text Assist preference app kan het in ieder geval wel uitgeschakeld worden.

Overigens heb ik gelezen dat HP een verandering heeft doorgevoerd in deze update m.b.t. de eigen applicaties. Die zijn nu geplaatst in het /media/cryptofs/ deel van het geheugen zoals alle applicaties van derden dat ook zijn. Die applicaties kunnen nu dus afzonderlijk van webOS geüpdatet worden. Dat maakt het makkelijker aanpassingen naar de gebruikers te brengen.

Een ander groot voordeel is dat de applicaties dus los van webOS zelf open source gemaakt kunnen worden. Mijn verwachting is dus dat naast het Enyo framework de standaardapplicaties sneller open source zullen zijn dan webOS zelf.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 januari 2012, 10:09
marcaussems marcaussems is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 01 februari 2010
Berichten: 142
Gevoelsmatig werkt 3.0.5 wel wat soepeler. Wel is de map met patches angstvallig leeg onder 3.0.5.

Vanochtend werkte NS-Hotspot niet meer.....m
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 januari 2012, 12:17
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcaussems Bekijk bericht
Gevoelsmatig werkt 3.0.5 wel wat soepeler. Wel is de map met patches angstvallig leeg onder 3.0.5.
Omdat de applicaties van plek in het geheugen gewisseld zijn werken allerlei patches niet meer. webOS-Internals is er mee bezig, maar dit vergt extra werk, ook van alle patch makers.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcaussems Bekijk bericht
Vanochtend werkte NS-Hotspot niet meer.....m
Bij mij lijkt het nog te werken, maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd in de trein. Heb je een idee wat er mis is? Krijg je nog wel een IP-adres te zien?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 januari 2012, 12:27
marcaussems marcaussems is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 01 februari 2010
Berichten: 142
Nop, ik krijg geen IP-adres te zien.

Laat maar weten of ik je kan helpen, ik heb per dag 2*20 minuten de tijd

Ik heb mijn TP na de update met de doctor een clean install gegeven aangezien ik het idee had dat het OS een beetje een zooitje was geworden.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 januari 2012, 14:05
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcaussems Bekijk bericht
Nop, ik krijg geen IP-adres te zien.
Ik zal vanavond even kijken met een verse emulator-image. Zie de Hotspot discussie meer info. Dit is in ieder geval geen specifiek probleem veroorzaakt door 3.0.5.

Laatst gewijzigd door domo; 16 januari 2012 om 22:54.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 januari 2012, 14:30
Gespy's schermafbeelding
Gespy Gespy is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 27 april 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 139
De update lijkt de audio bug nog niet verholpen te hebben, ik had gisteren ook met 3.0.5. weer verminkte audio. Nog steeds een reboot nodig om het weer te fixen.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 19 januari 2012, 12:37
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
Hoe werkt dat nu met het uischakelen van de auto-correction via het toetsenbord? Ik kan dat niet ontdekken en krijg nog steeds die rode stippellijntjes..
Mijn vermoeden wordt bevestigd door webOS-Nation. Je moet een tweede toetsenbord instelling aanmaken, zodat je tussen die twee kan wisselen. Je zet dus niet zo zeer auto-correctie uit, maar kiest voor een indeling zonder die correctie ingeschakeld. Zie hun tutorial voor meer info.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023