Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12 december 2007, 11:17
urk_forever urk_forever is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 december 2007
Berichten: 7
Repareren audio jack Treo 680

Hallo allemaal,

Ik heb een Treo 680 en heb gebruik proberen te maken van een bedrade headset (die bij de Treo geleverd werd)

Hierdoor werkte opeens mijn speaker niet meer, het blijkt dus een bekend probleem te zijn met Treo's Na wat zoeken kwam ik deze pagina tegen waar wat uitleg over het probleem staat. Ook staan er voorbeelden om de switch uit te schakelen in de Treo.

Treo 650 Tips, Tricks and Hacks: Treo 650 Audio Jack Fix, Part 1.

Heeft iemand ervaring met deze oplossing?? Is dit zelf te doen, of zijn er nog andere oplossingen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 april 2008, 20:47
Pieter Pieter is offline
Lid
Voornaam: Pieter
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 11 oktober 2003
Locatie: Soest
Berichten: 35
zelfde problemen

De vraag van de vraagsteller staat er al een tijdje.
Probleem ook al een paar keer gehad, en meestal op te lossen door de microfoonjack een paar keer heen en weer erin en eruit te halen. "Roegen", zijn we dat gaan noemen. Maar het roegen helpt niet meer, dus zoek nu een echtere oplossing.
Werkt dat volumecare waar in de verwijzing over gesproken wordt?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 augustus 2008, 22:20
ariekanarie's schermafbeelding
ariekanarie ariekanarie is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 december 2006
Locatie: Groene Hart
Berichten: 73
Ik heb sinds de start van de vakantie ook een (of misschien moet ik zeggen het) speakerprobleem. Zoals Pieter aangeeft heb ik al eerder een weigerende speaker gehad maar toen hielp het om met de mic-jack een paar keer heen en weer te prutsen. Nu lijkt dat niet meer te werken. Als je de telefoonspeaker tegen je oor aan drukt, blijkt er nog wel minimaal geluid uit te komen, maar absoluut onbruikbaar.

@Pieter & urk_forever: Hebben jullie het aangedurft om de 680 open te maken en te solderen, zoals in het artikel op Treotricks is beschreven? Of toch maar een reserve 680 kopen nu ze steeds goedkoper worden ?

Laatst gewijzigd door ariekanarie; 17 augustus 2008 om 22:46.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023