Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08 januari 2008, 16:36
Harrie Rijven
Guest
 
Berichten: n/a
Palm Zire 72 synchroniseert niet met MacBook

Ik heb een Palm Zire 72
Deze synchroniseert zonder problemen met mijn Apple BlueWhi G3 PowerPC en MacOSX 10.4.11

Op mijn nieuwe MacBook 2 GHz Intel Core 2 Duo ging de installatie vanaf de CD van de Pam Software succesvol zo ook de upgrade 4.2.1 gedownload vanaf de website.

Het synchroniseren gaat aanvankelijk goed en onderdelen als adresbook zijn zijn ook overgekomen maar tijdens het synchroniseren van calandar gaat het halverwege fout. Het proces stopt het programma verdwijnt en ik krijg het standaard apple venster om een fout te melden. Dat heb ik natuurlijk gedaan.

Niets mocht baten...
- niet de-installeren en alles met de naam Palm verwijderen uit het systeem verwijderen en opnieuw installeren.
- niet synchroniseren met de USB kabel in plaats van Bluetooth

Kan iemand me helpen met een tip om het toch voor elkaar te krijgen??

Alvast bedankt
Harrie Rijven
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 januari 2008, 16:50
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Wat is de foutmelding die je krijgt? En welke versie van iSync gebruik je? Leopard neem ik aan?

Welkom trouwens bij de Palmclub!
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 januari 2008, 18:25
Harrie Rijven
Guest
 
Berichten: n/a
Ik krijg geen foutmelding.
Het programma stopt er gewoon mee en verdwijnt van de desktop.
Het programma crasht heette dat vroeger en dan liep ook je besturingssysteem vast. Dat laatste is gelukkig niet meer zo.

Daarna komt een log bericht van Apple waarin ik moet vullen waar ik mee bezig was toen het fout ging. Dat wordt naar Apple gestuurd die het weer doorstuurt verwacht ik.

De versie van iSinc is 2.6. Het is een onderdeel van MacOSX10.4.11 (Tiger).
Maar iSync werkte nog niet. Ik was bezig eerst de Palm Desktop met zijn eigen agenda aan de praat te krijgen en als dat zou zijn gelukt zou ik iSync configureren zodanig dat de Palm Zire 72 synchroniseert met iCal (de agenda van Apple) maar zover is het dus niet gekomen.

Groetjes
Harrie Rijven
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 januari 2008, 12:36
Harrie Rijven
Guest
 
Berichten: n/a
Bij verder zoeken op dit forum en op internet heb ik de volgende oplossing gevonden.

In eerste instantie installeerde ik SyncMate
Mooie software en GRATIS
zie
Apple_Downloads_SyncMate
en
Eltima_Syncmate

Maar helaas werkt dat alleen met Windows Mobile software en dus niet met mijn PalmZire 72 die op PalmOS werkt.

Toen heb ik het veel genoemde "The Missing Sync for PalmOS (voor Mac OS X)" geïnstalleerd en dat werk goed.
Echter dit gat € 40.- kosten en dat is dus niet gratis.
zie
Apple_Downloads_Missing Sync list
en
PdeAssi_Missing Sync

Het probleem is dus opgelost

Toch moet mij van het hart dat het mij van Palm tegenvalt.
Niet dat ze software voor PlanOS niet verder ontwikkeld, zo gaat dat nu eenmaal.

Maar als Apple dan wel verder evalueert naar een Intelchip waarbij de Classic MacOS9 niet meer wordt ondersteund krijg volgens mij de problemen die ik heb gehad.

Wat ik kwalijk vind is dat Palm dat niet op hun website vermeld en de klanten zoals ik oplossingen verwijst die ik nu dankzij dit forum heb gevonden.

Veel dank daarvoor
en vriendelijke groeten
Harrie Rijven
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 januari 2008, 20:11
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Mooi dat het probleem opgelost is.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 januari 2008, 00:39
ronfoto
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Harry, ik ben met je eens dat dit soort software gratis zou moeten zijn. Eerst betalen om er dan achter te komen dat het niet precies aan je verwachtingen voldoet is niet okee... Ik heb missing Sync ook getest (als demo) en het beviel me eigenlijk niet zo: ik moest heel erg zoeken waar het programma de sync's uitgevoerd had.... In Entourage was een flinke bende na de synchronisatie. Mijn Mac G5 werkt gelukkig wel naadloos met Palm Desktop... dan maar de extreem eenvoudige proggies van Palm zelf maar beter dan de puinhoop die Missing Sync er van maakte. Mijn Zire 72 blijft evengoed een heerlijk gereedschapje....

Groetjes;
Ronfoto

Laatst gewijzigd door ronfoto; 16 januari 2008 om 00:46.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 januari 2008, 09:11
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
Forumbikkel
Voornaam: Michel
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: Lage Mierde
Berichten: 156
Stuur een bericht via Skype™ naar Mwfadebeer
offtopic
Beste Ron,

Ik gebruik nu al enige tijd Missing sync na overstap van MSFT laptop naar een Macbook pro.
Vanaf het eerste moment heeft Missing sync de synchronisatie zonder problemen of fouten uitgevoerd.
Ook is he in het console van Missing sync goed te zien wat er op welk moment is gesynchroniseerd.
Wellicht kun je een appart topic starten en kunnen we er wat meer forum leden bij betrekken als je daar het geduld voor hebt.

Michel
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 januari 2008, 23:00
ronfoto
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Michel, is misschien wel een leuk idee maar ik heb na één keer proberen het hele "Missing Sync" er weer snel afgegooid en met heel veel moeite de Palm Desktop weer in gebruik gekregen. Met het installeren van Missing Sync was veel Palm software "uit" gezet of weggemikt. Ik ben dus absoluut geen expert in dit specifieke programma'tje.... Dan er ook maar geen forum item over opstarten lijkt me.... Als iemand het begint zal ik het wel met veel belangstelling volgen.

groetjes; Ronfoto
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023