Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09 mei 2003, 23:37
Dirk24
Guest
 
Berichten: n/a
Smile Totale beginner... Wie helpt?

Ik heb totaal geen ervaring met Palmtops maar wil er wel één gaan kopen...

Kan ik hiermee met behulp van GSM (Nokia 6210 + IrDa) surfen op internet? (Of alleen op een ander soort internet voor Palms?) En kan ik zonder tussenkomst van PC of laptop e-mail ontvangen en versturen?

Dit alles in verband met lange reis (weerberichten/contact met thuis).

Iemand een goed advies voor een bepaalde Palmtop?

Bij voorbaat dank...

Dirk
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 mei 2003, 00:03
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Thumbs up

Met een Nokia 6210 + IrDa en deze driver kan ik in ieder geval sms-jes versturen, internetten en e-mail versturen en ontvangen. Zelf gebruik ik mijn M515 i.c.m. een Samsung A300 en alleen sms werkt hier niet mee. Dus ik pak dan vaak de 6210 van mijn vriendin om een sms te versturen. Voor de dingen die jij ermee wilt doen, is een Palm M515+Nokia 6210 een hele goede combinatie.

Succes!!!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 mei 2003, 07:02
danilo danilo is offline
Lid
Voornaam: Amanda
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 05 maart 2002
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 40
Ik vraag me alleen af in hoeverre het ook in het buitenland werkt???

Met mijn Tungsten T kan ik iedergeval goed internetten en e-mailen in Nederland met als provider Orange (met een T68i).

Welke Palm je koopt.... als ik jou was zou ik een Zire71 nemen, heeft het nieuwste OS en het scherm is nog beter dan andere versie's.


Groetjes, Amanda
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 mei 2003, 07:46
waarts's schermafbeelding
waarts waarts is offline
Forumbikkel
Voornaam: wim
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 maart 2001
Locatie: Dessel Belgie
Berichten: 353
Indien je een werelwijde internet toegang wilt is dit misschien iets
Iberpass. http://www.iberpass.com/

Ik heb me gisteren geregistreed en reeds hier in Belgie geprobeert en het werkt goed.Binnen de 3 uur had een een werkende account na betaling.
Volgende week ben ik in Italy en kan het dan proberen daar.
Dus veel ervaring heb ik niet met deze service maar lijkt me professioneel.

Het voordeel is dat je hiermee locaal kan binnenbellen in verschillende,150,landen (http://www.iberpass.com/us/access-points.html).

Het programma bestaat uit 2delen.
Een PC deel en Palmdeel.
Op het PC deel kies je het land en stad(of regio) waar je naar toe gaat en zo kan je uit een lijst met dialins kiezen. Ik maak meerdere keuze per land en stad. Deze instelling worden automatisch dan via een hotsync geplaatst op palm,in het IPass program op je palm.
Dit is enkel een nieuwe klein dialprogram. Het voordeel vandit is dat je dit gebruikt om connectie te maken maar daarna heb je de vrije keuze in email client of webbrowser. En terug in Belgie gebruik ik terug mijn lokaal dialin (via pref en network)

Prijs:
Geen abbonement of setup kosten
Niet gratis:je moet via credit card een balance maken van minstens 50Euro.Hier wordt indien je aanlogt de kosten afgehaalt. En moet indien je op 5Euro komt opnieuw betalen.
Ik heb het vergelijk gemaakt en hier in Belgie kan je bij Skynet voor international dialin abbonneren maar daar zijn vaste kosten aan verbonden en geen dialer voor palm. Alles moest handmatig worden ingeven.

Klein nadeel is misschien dat je op voorhand moet weten naar waar je gaat of moet je alle locaties op je palm zetten vanuit je pc. Er is geen database beschikbaar waar je voor palm direct alle dialins hebt.

Er zijn dailers beschikbaar voor palm,pc,mac en....PocketPC
__________________
aawa
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 mei 2003, 20:05
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Als je een beginnend gebruiker bent zou ik gewoon een heel simpele PDA nemen, bijvoorbeeld een tweedehands Palm Vx. Tenzij je kleur wilt, dan is de Palm m130 een goede keuze.

Al die nieuwe apparaten kunnen misschien meer, maar het is zeer de vraag of je het daadwerkelijk gebruikt.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 mei 2003, 18:42
Goeroe Goeroe is offline
Lid
Voornaam: Rob
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 28 maart 2002
Locatie: Hoorn
Berichten: 26
Ik vind dat je de zaken nu wel een beetje te eenvoudig vertaald naar een palmkeuze.

Beginner=Simpele Palm.

Alleen als de portemonnee een hele belangrijke rol speelt is dit een valide argument, en dan nog kan goedkoop ineens duurkoop blijken.

Beter is om heel goed te kijken waar je hem voor denkt te gebruiken.
En of je hoog scoort op de gadgetgeilheidsschaal.

En je goed voor laten lichten op dit forum natuurlijk. En ook al ben je de grootste beginner op aarde. Dan kun je toch ook een:
-camera (want je bent onderweg in het buitenland)
-gps (raak je de weg niet kwijt of vindt hem juist weer)en
-wireless (want je hebt thuis al een draadloos netwerkje) willen?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 mei 2003, 22:35
Dirk24
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Geweldig zoveel goeie hulp!!!

Kun je ook echt surfen of is er een soort beperkt Palm-internet?

Dirk
Met citaat reageren
  #8  
Oud 14 mei 2003, 07:41
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Surfen

Het surfen op internet is mogelijk, maar met sommige sites heeft ie wel wat moeite. Gelukkig kan zo´n site via AvantGO als custom channel worden ingesteld en dan is het wel mogelijk om de site te bekijken. Over het algemeen worden de sites op je Palm weergegeven zoals op je PC. Omdat het scherm van een Palmtop vele malen kleiner is zal de content van de site worden aangepast voor het kleine scherm. Verder is het goed te doen.

Gr. Ries
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023