Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Voldoet de TX aan je verwachtingen?
Zeker, voor mij niks anders voorlopig. 72 54,55%
Overwegend wel, er zijn wat verbeterpuntjes. 50 37,88%
Niet echt, ik denk alweer aan iets anders. 3 2,27%
Sta op het punt om hem te verkopen/weg te doen of heb dit al gedaan. 7 5,30%
Aantal stemmers: 132. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #101  
Oud 16 mei 2006, 16:25
danan
Guest
 
Berichten: n/a
Danan

Heb mijn TX nu zo'n 4 weken in bezit (voor mij de eerste PDA)!
Na het lezen van diverse forums ben ik tot deze beslissing gekomen.

No pocketpc voor mij!

Waarom TX: bleutooth / wifi / groot scherm / prijs /
goed Operating System

Ik heb er tot nu toe geen spijt van!
Alleen maar LOF voor de TX. (lekker TOMTOMMEN, CETUSGPS/PATHAWAY
(voor geocaching in de toekomst), ADRESSEN, AGENDA, EMAIL, INTERNET, KLEINE GAMES, TOEGANG TOT TTLS WIFI BEDRIJFSNETWERK (mbv secuty update) en er komt iedere week wel weer iets bij.
Met citaat reageren
  #102  
Oud 19 mei 2006, 20:59
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
De TX heeft een structuur waarbij de focus steeds naar een nieuw element (invoerveld, pijltje rechts, pijltje rechts, nieuw button etc.) springt.
Dat is iets dat over is komen waaien van de Treo's. Die kun je op deze manier verregaand zonder stylus bedienen, wat erg handig is op pda's met vast toetsenbordje.
Maar ik kan me goed voorstellen dat je hier op een echte stylus-pda weinig aan hebt.
Met citaat reageren
  #103  
Oud 22 mei 2006, 20:46
Wodkadrinker Wodkadrinker is offline
Forumbikkel
Voornaam: Cor
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 16 december 2002
Locatie: Rijswijk
Berichten: 136
Thumbs up Eindelijk ook weer een Palm

Na 4 jaar zwoegen met vele vastlopers heb ik sinds vandaag weer een Palm PDA.Een TX.
Tevreden ? Ja natuurlijk want WM 5 geeft alleen maar vastlopers en resets en niet werkende software.Heb veel en nogmeer Forums nageplozen en moet nu zeggen Palm forever .
Waarom palm ? stabieler,scherm gewoon goed,voor medisch gebruik uitstekend en TOMTOM 5 werkt zonder problemen.
Moet weer gaan wennen aan OS 5 maar vrijdag vakantie dus strand ,zee en palm mee.
Met citaat reageren
  #104  
Oud 24 mei 2006, 12:14
Tekroez
Guest
 
Berichten: n/a
heb Palm TX nu 4 weken en heb mazzel denk ik geen piepend scherm zelfs geen brom .Heb een datacontract (via Dekatel) bij KPN en dat werkte gelijk uit de box zowel via wifi als met mn Razr (via BT)gewoon kwestie van instellingen uit mn PC overzetten in de TX . Daar ik veel onderweg ben gebruik ik voor mails toch een ir toetsenbord . Grafitti werkt goed begin er aan te wennen maar meer geschikt voor een sms of een agendapunt .
Ben begonnen met een psion 5 vele PPC s en een korte (net voor de TX) kennismaking met een N 9300 (traag/koelkastmodel /slechte onoverzichtelijke emailafwerking/geen wifi) ben ik blij met de TX het komt redelijk in de buurt van wat ik wil en nodig heb.
Vooral kwaliteit scherm ben ik goed over te spreken maar vindt wel dat met met een apps dat bedoelt is om te schrijven je nog moet lopen klootviolen met moeilijk opbrengbare beschermfolie . Wanneer veranderd dat nou eens.
Met citaat reageren
  #105  
Oud 24 mei 2006, 18:47
Pavla Pavla is offline
Senior lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 84
Ik gebruik hardcase en geen screenprotector, ben er extreem zuinig mee en houd het scherm dan ook netjes, heb één palm gehad en nu aan de TX en nog geen problemen met krassen gehad. Schrijft goed moet ik zeggen.
Met citaat reageren
  #106  
Oud 20 juli 2006, 10:51
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 09 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
Eindelijk, na veel testen, en 4 afgekeurde ontwerpen vanwege lineariteitsproblemen, en ruis, zijn de Glazen T|X Touch screens voorradig.
Marion en ik hebben er beide een in onze T5 en TX zitten, en het werkt perfect, de transparantie is ook een beetje beter dan het originele scherm.
Touch-and-feel is een stuk beter, het scherm buigt nu niet meer door. Zelf vind ik zelfs dat je minder hard op het scherm hoeft te drukken dan de originele, dit in tegenstelling tot mijn eerdere beweringen. 'ghost' taps, zijn niet helemaal weg, maar ook minder dan de originele kunststoffen. Overigens zijn ghost taps meer een software probleem, dan hardware.

De Glazen touch screens werken en passen in de Palm Tungsten T|3, T|5, LifeDrive, en T|X. Ik ga ze vervangen voor euro 59.- met als voorwaarde dat het 'oude' touch screen in 'goede' staat verkeert.

De relatief lage prijs is te danken aan een grote afnemer die TX'en commercieel gebruikt, en derhalve 500 van deze glazen touch screens nodig had. Het touch screen kan tijdens een kopje koffie worden vervangen in onze werkplaats te Zaltbommel. Let op de openingstijden: di-vr, 12:00-18:00. Als je de PDA naar ons opstuurt, zorg dan dat er een reparatieformulier van onze website bijzit, ik heb er een speciaal artikel bij gezet in de reparatiedatabase. (Touch Screen Replacement GLASS).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PDATechCenter
Door Jean-Paul werd ik op deze thread gewezen, hierbij mijn commentaar.

Helaas is dit een bekend probleem, welke ook voorkomt in de T3, T5, en de LifeDrive. Ook de m500, m130, m125, en m10x hadden te kampen met dit probleem, en de Zire 71 en T|E(2) zijn er ook niet geheel vrij van. Oorzaak is het gebruik van kunststof touch screens. Deze zijn in massaproductie goedkoper te produceren, maar ze hebben een major probleem met lineariteit, en vervorming van het basismateriaal. Voor de Tungstens is er trouwens nog een reden om kunstof te gebruiken: het productie proces is eenvoudiger, aangezien het materiaal erg dun is. (gebruikers willen immers een zo dun mogelijke PDA, en aan het (passieve) LCD met spiegels, diffusors, en lenzen valt weinig winst te behalen, dus wordt het touch screen dunner...) Wij zijn druk doende dit probleem met het touch screen op te lossen. In het verre oosten is men nu bezig om GLAZEN touch screens te produceren naar onze specificaties. Wij hebben inmiddels 2 sets samples ontvangen, en ik heb Marion's T5 nu met zo'n scherm uitgerust. Het product is nog niet perfect, maar ik verwacht dat de derde sample, die volgende week bij ons binnenkomt, aan de specificaties zal voldoen. Helaas heb ik mijn T|X naar Taiwan moeten sturen voor testdoeleinden

Ergo: ik hoop binnen 4 weken glazen touch screens leverbaar te hebben, voor de T|3, tot en met de T|X en LifeDrive.

Voordelen van glas:
-Beter 'gevoel' onder je stylus, het scherm deukt niet in, dus ook geen vlekken op het LCD bij normale druk.
-Betere lineairiteit, ook na langere en intensieve gebruiksperiodes.
Nadelen:
-Het is glas, dus breekbaar.
-Relatief duur.
-Minder gevoelig, je moet iets harder drukken met de stylus, dit brengt
tevens als voordeel met zich mee dat de lineariteit sterk verbeterd.

Voordelen van kunststof:
-Breekt niet (maar het LCD eronder wel).
-Relatief goedkoop
-Hoge gevoeligheid, beter dan glazen Touch screens.
Nadelen:
-Slechte lineariteit, met name met intensief gebruik.
-Door het indeuken van het touch screen krijg je vaak een 'waas' op het LCD door krasjes (vooral de Zire 71, en T|E hebben er last van).

Ik weet nog niet wat de touch screens gaan kosten, hopelijk zijn ze een beetje betaalbaar, zodat ze voor enthousiaste Tungsten 320x240 gebruikers
toegankelijk worden. Ik houd jullie op de hoogte via dit forum.

Groet,

Richard
Met citaat reageren
  #107  
Oud 20 juli 2006, 12:24
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PDATechCenter
Ik ga ze vervangen voor euro 59.- met als voorwaarde dat het 'oude' touch screen in 'goede' staat verkeert.
Wat versta je onder "goede staat"? Mijn touch screen (TX) vertoont enige lichte vorm van waas over het virtuele graffiti gebied (de reden dat ik denk ik wel geinteresseerd ben).
__________________
Met citaat reageren
  #108  
Oud 20 juli 2006, 12:36
PDATechCenter PDATechCenter is offline
PDATechCenter, Zaltbommel
Voornaam: Richard
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 09 december 2000
Locatie: Zaltbommel
Berichten: 122
Stuur een bericht via MSN naar PDATechCenter
In 'goede' staat, daar bedoel ik mee, niet overreden door een auto. of met een schaar bekrast oid.
Maak je dus geen zorgen.

Met vriendelijke groet,
Richard Rosenberger
Met citaat reageren
  #109  
Oud 20 juli 2006, 20:30
AlfaGTV
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben sinds 3 maanden de trotse bezitter van een Palm T|X, ik had een paar maand daarvoor m'n eerste pda gekocht. Een Ipaq hx2790, nu niet bepaald een goedkoop model. Voornaamste redenen waarom ik een pda nodig heb zijn GPS, agenda, contacts, docs op de baan bekijken/editen. M'n Ipaq vond ik veel te onbetrouwbaar, heb het teveel meegemaakt dat m'n Ipaq crashte. Echt niet aangenaam om in het centrum van Brussel te staan zonder werkende GPS. Heb meermaals aan de kant van de weg gestaan om m'n tomtom terug aan de praat te krijgen, gelukkig heb ik meestal een laptop bij me en kon ik zo snel de boel terug aan de praat krijgen. Maar aangenaam is anders.
Na 3 maanden "Palm'en" ben ik best tevreden over m'n T|X, veeeel stabieler dan m'n Ipaq. Heb af en toe een soft reset , maar na die reset werkt alles terug stabiel. Minpunten zijn de trage buggie Blazer, audiokwaliteit is ondermaats. Ook het ontbreken van een drivemode vind ik spijtig.
Batterij gaat behoorlijk lang mee (ik kan 7 uur aan stuk GPS'en zonder bij te laden).
Met citaat reageren
  #110  
Oud 01 september 2006, 23:38
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Die ellende met het touchscreen begint nu ook bij mij, het zal inderdaad een structureel TX-probleem zijn. Ik ga binnenkort even contact op nemen met Pdatechcentre om er een ander screen op te laten zetten, dit is bijna geen doen meer.
Met citaat reageren
  #111  
Oud 02 september 2006, 10:25
danan
Guest
 
Berichten: n/a
Scherm TX

Vraag: Heb je er een screenprotector op gehad ?
en hoelang heb je hem al in gebruik ?
Met citaat reageren
  #112  
Oud 08 september 2006, 22:15
Ratch's schermafbeelding
Ratch Ratch is offline
Palm Werper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 249
Volgens mij kan je de value van de TX makkelijk verlengen door een goeie beschermhoes en screenprotectors. Heb hem nu een jaar, en kan niks slecht zeggen over het scherm.
__________________
ITIME - Time To Get It
Met citaat reageren
  #113  
Oud 09 september 2006, 20:20
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Nou ik heb vanaf het begin Brando protectors gebruikt, ook op mijn TX. In het begin niet heel intensief over het scherm heen geweest, veel het software toetsenbord gebruikt. Na een paar maanden toch weer gaan schrijven (gaat gewoon sneller) en wat games gespeeld waar je het hele scherm mee gebruikt (met name Solitaire).
Nu kan ik sommige gedeeltes van het scherm niet meer gebruiken met de stylus. Aanrakingsgevoeligheid op die plekken = 0. Erg vervelend als je in apps als DateBk of Agendus aan het tappen bent in bv. een weekview.
Ik heb dit probleem al veel vaker voorbij zien komen, ook op de diverse andere forums. Ook ik dacht eerst dat het bij mij wel los zou gaan lopen (wens = vader van gedachte).
Helaas, zodra ik mijn pda even kan misssen of ik zelf tijd heb om bij die jongens langs te gaan gaat m'n TX onder het mes!

EDIT
Nu even geen protector meer, deze laat de gevoeligheid op meer plekken teveel teruglopen....

Met citaat reageren
  #114  
Oud 09 september 2006, 22:45
mailer mailer is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pixi Plus
 
Geregistreerd: 26 augustus 2002
Locatie: Het Gooi
Berichten: 131
[QUOTE
Batterij gaat behoorlijk lang mee (ik kan 7 uur aan stuk GPS'en zonder bij te laden).[/quote]
Dan rij jij zeker veel over kaarsrechte polderwegen.
Met citaat reageren
  #115  
Oud 10 september 2006, 13:11
AlfaGTV
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mailer
Dan rij jij zeker veel over kaarsrechte polderwegen.
Ik ben een tijdje geleden naar Duitsland gereden, was 3h30 rijden. Ben heen en terug geraakt zonder bij te laden. Laatste kilometers kreeg ik wel de melding dat de batterij bijna leeg was. Ik heb natuurlijk voornamelijk op autosnelwegen gereden, waarschijnlijk ook geen enkele keer moeten herberekenen
Met citaat reageren
  #116  
Oud 15 september 2006, 18:26
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
@ Rudy,

Ik heb mijn TX inmiddels terug van Palm, is slechts 4 dagen weggeweest en heeft in de tijd een dagtochtje naar Kladno (in de buurt van Praag) gemaakt (?) Na eerdere ervaringen waarbij mijn Palm tot wel 30 dagen onderweg was vind ik deze 4 dagen gewoon klasse.

Ik heb geen refurb teruggekregen maar mijn eigen toestel is gerepareerd. Er zit een ander scherm in en ik moet zeggen, na een halve dag gebruik, dat e.e.a. beter aanvoelt. Mijn graffiti werkt een stuk beter.
Met citaat reageren
  #117  
Oud 22 oktober 2006, 16:42
M@rijn
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zit er nu over te denken om een T|X te kopen voor zakelijk gebruik maar ik vraag me af of er misschien al een update is ivm het piepen van het scherm en het na verloop van tijd slechter worden van het scherm. Of valt dat van het scherm op te lossen een Brando (screenprotector)?
Met citaat reageren
  #118  
Oud 22 oktober 2006, 17:10
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Ik heb mijn TX nu een jaar (meteen na introductie gekocht) en er vanaf dag 1 een Brando Ultra Clear protector op gehad. Nooit last gehad van piep (screenwhine) of een verlopende digitizer. Bij mijn oude Zire 71 waren dit twee grote problemen. Maar volgens mij heeft een protector hier geen invloed op en zijn deze problemen in principe altijd 'exemplarisch', waarbij de ene serie er statistisch gezien meer last van heeft dan de andere. Maar je kunt altijd pech hebben met jouw exemplaar. Het is niet anders.

Ohja: ik ben trouwens waaaanzinnig tevreden over mijn TX!!

Laatst gewijzigd door digilb; 22 oktober 2006 om 20:21.
Met citaat reageren
  #119  
Oud 24 oktober 2006, 18:29
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Nou goed, ik ben naar Zaltbommel geweest voor dat glazen scherm. Binnen een kwartier zat het ding erop. 89 euro, hoewel mijn scherm absoluut niet door een vrachtwagen overreden is bleek het toch stuk (voor upgraders, ik heb er nooit iets geks mee gedaan, afgezien van wat ongevoeligheid kon ik er verder niks aan ontdekken).
Duur? Ja dus maar absoluut de moeite waard. Veel helderder scherm, vrijwel rechte strepen te trekken over het gehele scherm, voelt goed aan en overal weer even gevoelig voor taps. Aanrader!
Met citaat reageren
  #120  
Oud 20 november 2006, 15:49
slogies
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb mijn T|X nu net iets meer dan een jaar. Over het apparaat op zich ben ik erg tevreden, hij doet wat-ie moet doen. Toen ik hem destijds kocht, had ik echt het idee dat dit voor mij (met een geheugen als een vergiet) dé uitkomst zou zijn.
In de praktijk gebruik ik hem nauwelijks, hooguit als mp3 speler en om Bejeweled te spelen. Heb hem dan ook te koop gezet.

Maar voor de mensen die op zoek zijn naar een goede PDA lijkt de T|X me een uitstekend apparaat.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023