Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 december 2011, 19:34
Doodeman's schermafbeelding
Doodeman Doodeman is offline
Senior lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 12 juli 2009
Berichten: 58
synchroniseren

Hallo,

Ik hen een Palm M105. Ik was te laat met het verwisselen van de batterijen, of ik heb ze eerst verkeerd om gedaan, dat weet ik niet meer. Maar: hij synchroniseert wel met de computer en zet ook wel bepaalde gegevens over, maar niet alles. Hij installeert wel Pane, maar niet de inhiud, hij zet de helft van de afspraken in de agenda over, zet geen adressen over. Ik snap er niets van. Opnieuw resetten heeft geen effect (of ik druk het knopje niet lang genoeg in met een paparclip).

Wie kan mij helpen het zaakje weer aan de praat te krijgen? Normaal duurde synchroniseren nog geen minuut, nu is hij na een half uur nog niet klaar.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 december 2011, 20:43
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Geeft HotSync aan dat er problemen zijn, bijvoorbeeld in het logbestand?

Mochten de gegevens op de m105 óf op de computer correct zijn, dan kan het een goede stap zijn om éénmalig de synchronisatie uit te voeren in slechts één richting (bv. enkel van pc naar handheld). Dit is in te stellen in de HotSync setup via het icoon rechtsonder.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 31 december 2011, 12:11
Doodeman's schermafbeelding
Doodeman Doodeman is offline
Senior lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 12 juli 2009
Berichten: 58
synchronyseren

Hallo,

Bedankt voor je reactie. Nee, dat doet hij ook niet. Hij blijft hangen in de synchronisatie van Date Book. De pijltjes op het scherm van de computer blijven wel heen en weer gaan, hij lijkt dus actief. Maar volgens mij hoeft dat geen half uur te duren. Ik heb de batterijen er ook al opnieuw uitgehaald (ongeveer een half uur), maar nog steeds niets. Iemand nog een andere tip??

Alvast heel erg bedankt en alvast een pretige jaarwisseling toegewenst.

Groeten,

Peter Doodeman
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 december 2011, 14:49
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hmm, misschien is je Datebook database corrupt. Er is een klein programmaatje dat dat zou kunnen verhelpen, maar ik ben de naam even kwijt. Zoek even via het forum, of misschien weet iemand anders het zo?

Je kan testen of de synchronisatie wel prima verloopt als je het agendadeel tijdelijk uitschakelt. Dan weet je of dat inderdaad het struikelblok is.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 december 2011, 16:19
Doodeman's schermafbeelding
Doodeman Doodeman is offline
Senior lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 12 juli 2009
Berichten: 58
synchronisatie

Hoi,

Het is niet alleen m´n date book; adressen en pane (voor verjaardagen) blijft ook leeg. Hoe kan ik dat herstelprogrammaatje vinden en hoe werkt dat?

Alvast bedankt en alvast een prettige jaarwisseling.

Groeten,

Peter
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 december 2011, 17:32
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hier is een linkje naar dbScan in een eerdere post hier op het forum. Maar misschien moet je even verder kijken op internet, want de maker heeft dat bestand niet meer online staan.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 01 januari 2012, 11:16
Doodeman's schermafbeelding
Doodeman Doodeman is offline
Senior lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 12 juli 2009
Berichten: 58
dbScan

Hallo,

Ik kan dbScan niet vinden op internet. Pagina bestaat niet meer. Ook al een harde reset uitgevoerd en de batterijen er een nacht uit gelaten. Hij kan toch niet ergens kapot zijn vanwege geen batterijen. Hij zet mijn instellingen wel over, maar de helft van mijn afspraken. Adresboek en Pane laat hij leeg, maar Pane installeert hij wel (zat er oorspronkelijk niet op). Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten en iedereen een voorspoedig 2012.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 januari 2012, 17:30
Doodeman's schermafbeelding
Doodeman Doodeman is offline
Senior lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 12 juli 2009
Berichten: 58
synchroniseren

Hallo,

Als ik Date Book uitsluit van synchronisatie, doet-ie het wel. Maar alleen Date Book synchroniseert niet, ook niet na twee uur. Heeft iemand een tip a.u.b?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 02 januari 2012, 18:28
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
dbScan 1.9c

Met een beetje zoekwerk is dbScan nog wel te vinden. Zie de bijlage voor de meest recente versie, 1.9c. Service van de zaak zullen we maar denken Ik zou dat eerst proberen nu het erop lijkt dat het inderdaad Date book is welke de problemen veroorzaakt. Hoe het programma precies werkt weet ik niet, maar er is vast nog een oude rot hier die dat weet.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: prc dbscan_1.9c.prc‎ (32,3 KB, 2x gelezen)
Met citaat reageren
  #10  
Oud 02 januari 2012, 18:58
Doodeman's schermafbeelding
Doodeman Doodeman is offline
Senior lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 12 juli 2009
Berichten: 58
synchronisatie

Hoi,

Bedankt voor je hulp. dbScan op m´n Palm gezet en een beetje geprobeerd, maar vindt geen fouten. Ook "Test DateBook ´Dirty´Flags levert niets op, evenals "Clear DateBook Dirty Flags. Synchroniseren wil nog steed niet.....
Met citaat reageren
  #11  
Oud 03 januari 2012, 13:17
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doodeman Bekijk bericht
Hoi,

Bedankt voor je hulp. dbScan op m´n Palm gezet en een beetje geprobeerd, maar vindt geen fouten. Ook "Test DateBook ´Dirty´Flags levert niets op, evenals "Clear DateBook Dirty Flags. Synchroniseren wil nog steed niet.....
In de loop van de jaren zullen er meer zijn geweest met hetzelfde probleem.Daar is al dan niet een oplossing voor gekomen.
Zoeken bracht het volgende naar boven:

http://www.palmclub.nl/faq/23669/Pal...eren-vast.html

http://www.palmclub.nl/forums/palm-z...roniseren.html

http://www.palmclub.nl/forums/softwa...niet-meer.html

http://www.palmclub.nl/forums/palm-z...eert-niet.html
Met citaat reageren
  #12  
Oud 03 januari 2012, 17:06
Doodeman's schermafbeelding
Doodeman Doodeman is offline
Senior lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 12 juli 2009
Berichten: 58
synchroniseren

Hoi,

Het zit ´m in m´n date book. Is er iemand die weet hoe ik dat met dbScan weer kan oplossen, welke stappen ik moet nemen in dbScan? Ik zie reacties tegemoet.

Groeten,

Peter Doodeman
Met citaat reageren
  #13  
Oud 03 januari 2012, 20:20
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Mocht dbScan niet helpen, dan is er nog de mogelijkheid om je database tijdelijk een andere naam te geven (gebruik daarvoor een programma als FileZ (niet standaard op je Palm)). Als je vervolgens Datebook opstart wordt een nieuwe database aangemaakt. Je kan vervolgens kijken of de synchronisatie dan wel werkt. Eventuele problemen in je oude database kan je zo omzeilen. Mocht je alle correcte data op de computer hebben dan zou er ook niets verloren kunnen gaan. Anders kan altijd nog de originele database weer teruggezet kunnen worden.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 13 februari 2012, 18:41
Doodeman's schermafbeelding
Doodeman Doodeman is offline
Senior lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 12 juli 2009
Berichten: 58
synchroniseren

Hallo,
Eindelijk weer eens een berichtje. Ben weken aan het knoeien en prutsen geweest. Niks hielp. Heb naast dbscan ook dbfixit gekocht in America: helpt ook niet. Gezocht naar Palm Desktop 3.1.1 om opnieuw te installeren. Had het ooit op cd, maar ben die kwijt. Kreeg een tip dat ik versie 4.1.4 (voor Palm One) ook kon gebruiken. Maar nu reageert hij helemaal niet meer op de HotSync opdracht. Kan geen verbinding tot stand brengen. Is er iemand die mij kan helpen? Ik wil desnoods mijn Palm wel opsturen naar iemand....

Ik hoop snel hulp te krijgen.

Groeten,

Peter Doodeman
Met citaat reageren
  #15  
Oud 13 februari 2012, 20:29
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doodeman Bekijk bericht
Hallo,
Eindelijk weer eens een berichtje. Ben weken aan het knoeien en prutsen geweest. Niks hielp. Heb naast dbscan ook dbfixit gekocht in America: helpt ook niet. Gezocht naar Palm Desktop 3.1.1 om opnieuw te installeren. Had het ooit op cd, maar ben die kwijt.

Ik hoop snel hulp te krijgen.

Groeten,

Peter Doodeman
Je kan ook beter de versie gebruiken die bij de PALM geleverd wordt. Maar daar heb je nu niets aan. Ik heb er nog een CD van de Tungsten W gratis voor je. Dat zal ook een 3.xx versie zijn.

Laatst gewijzigd door deMol; 14 februari 2012 om 01:15.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 13 februari 2012, 22:58
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik neem aan dat versie 4 in principe ook zal voldoen, dat mag geen probleem opleveren. Welk besturingssysteem gebruik je eigenlijk? Nieuwere systemen hebben problemen met Palm Desktop (of eigenlijk is het andersom).

Hoe erg zou het zijn als alle data gewist wordt van de Palm? Mocht dat geen probleem zijn is een hard reset van de Palm te overwegen.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 14 februari 2012, 03:48
Doodeman's schermafbeelding
Doodeman Doodeman is offline
Senior lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 12 juli 2009
Berichten: 58
synchroniseren

Hallo,

Het probleem is nu, dat er geen verbinding tot stand komt tussen mijn computer en mijn Palm. Ik kan dus wel een hard reset doen, maar dan moet synchronisatie wel mogelijk zijn daarna.

Er zijn dus twee opties: ik vraag om toezending van die gratis cd van deMol, of ik ga op zoek naar een nieuwere Palm, die draait op Palm Desktop 4.1. Dat is namelijk een PalmOne versie, terwijl ik eerst een PalmOS versie had.

De cd zou eventueel kunnen naar: P. Doodeman, Kleinzand 38. 9202 XC Drachten. Als iemand een nieuwer model Palm weet dat draait op PalmOne, dan hoor ik dat ook graag.

Groeten,

Peter Doodeman

Laatst gewijzigd door Doodeman; 14 februari 2012 om 06:20.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 14 februari 2012, 06:20
Doodeman's schermafbeelding
Doodeman Doodeman is offline
Senior lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 12 juli 2009
Berichten: 58
synchroniseren

Hoi,

Het was nog vroeg, dus maar gedeeltelijk jullie vragen beantwoord. Ik zal hieronder zo compleet mogelijk de stand van zaken tot nu toe weergeven.

Nadat ik dbScan en dbFixIt heb laten draaien, vonden ze eerst repsectievelijk 106 `dirty flags`en 6 errors. Deze heb ik allemaal laten verwijderen, zodat beide programmaatjes geen fouten meer aangeven. Synchronisatie lukt echter niet: loopt weer vast in datebook. Zou opnieuw Palm 3.1.1 installeren, maar is onvindbaar.Volgens Arie1961 kon ik ook Palm 4.1.4 gebruiken. Die geinstalleerd, maar nu synchroniseert hij helemaal niet meer: kan geen verbinding maken.

In Palm 4.1.4 is er wel een fout uit het datebook verwijderd of aangepast: een `corrupt file`is teruggezet naar een datum in 1971, of zoiets. Zou het kunnen dat dat het probleem was met het synchroniseren? Palm 3.1.1 had niet de mogelijkheid `corrupt files`uit je computer te verwijderen.

Mijn computer loopt op Windows XP. Ik zou het heel mooi vinden als mijn Palm M105 weer draait op een 3.xx versie (PalmOS) van Palm Desktop. En anders misschien een nieuwere Palm (was toch al ooit de bedoeling). Maar welke kan ik dan het beste aanschaffen: die moet dus draaien op Windows XP en op Palm 4.1.4 (PalmOne-versie).

Kijk uit naar jullie reacties.

Groeten,
Peter
Met citaat reageren
  #19  
Oud 14 februari 2012, 13:32
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Voor alle duidelijkheid: de versie van Palm Desktop heeft niets te maken met de versie van PalmOS op je toestel zelf. Overigens is PalmOne en Palm hetzelfde, daar zit een splitsing achter van het bedrijf Palm in een softwaretak (PalmSource) en de hardwaretak PalmOne. Ik daarom geen reden weten waarom Palm Desktop 4.1 minder is dan een versie 3. In principe zou versie 4 veel eerdere modellen moeten ondersteunen, inclusief de m105 aldus Palm zelf.

Maar als de synchronisatie nu helemaal niet meer lukt zou een simpele reset van de Palm al uitkomst moeten bieden. De computer opnieuw opstarten wil ook wel eens helpen. Anders zou er iets in de instellingen van Palm Desktop verkeerd moeten staan (verkeerde seriële poort, of gebruik daarvan niet aangevinkt).
Met citaat reageren
  #20  
Oud 14 februari 2012, 14:59
Doodeman's schermafbeelding
Doodeman Doodeman is offline
Senior lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 12 juli 2009
Berichten: 58
synchronyseren

Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb een reset gedaan en ook de COM-poorten gewijzigd (ik kan er drie kiezen in Local. Geen resultaat. Op mijn handheld heb ik HotSync versie 3.5. Werkt dat wel met Palm Desktop 4.1.4 en HotSync 4.0.4. Of moet ik een oudere versie van HotSync invoeren in Palm Desktop en de nieuwere versie deleten via configuratiescherm/software? Ik wordt nu een beetje radeloos, leef al twee maanden zonder agenda. Wie wil, mag me ook bellen: 0512-542811
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023